Pandemija je prisilila svet, da se prilagodi novim načinom povezovanja in učenja, pri čemer izobraževanje s področja digitalnega marketinga ni bilo nobena izjema. Priča smo bili porastu spletnih dogodkov, od manjših spletnih seminarjev in delavnic do virtualnih konferenc (še pomnite online inOrbit leta 2020?).
Ljudje so tudi po okrevanju sveta in odpravi omejitev govorili o spletnih dogodkih kot izboljšani verziji dogodkov, zaradi očitnih prednosti. Četudi smo si slej ko prej zaželeli osebne interakcije in doživetja v živo, so spletni dogodki ostali na meniju. S to miselnostjo smo smo lani zagnali tudi Red Orbit Akademijo, izobraževanja z vrhunskimi predavatelji, srečanji dvakrat mesečno s posnetki in aktualnimi temami. Leto dni smo se drli na ves glas, da je Red Orbit Akademija the spletno izobraževanje v Sloveniji, zato da smo ga po štirinajstih mesecih zamenjali za izobraževalne dogodke v živo. Zakaj?
V tej objavi bomo raziskali prednosti dogodkov v živo v primerjavi s spletnimi na področju izobraževanja iz digitalnega marketinga in pogledali prednosti in slabosti obeh. Spolier alert: dogodki v živo zmagujejo.
Prednosti dogodkov v živo
Človeška povezanost in mreženje
Ena najpomembnejših prednosti dogodkov v živo je tudi najbolj očitna: priložnost za vzpostavljanje pristnih človeških povezav. Spoznavanje s kolegi strokovnjaki, izmenjava idej in razpravljanje o aktualnih temah in težavah, ki lahko vodijo do bolj iskrenih in trajnih odnosov kot tisti, ki so vzpostavljeni prek spletnih interakcij. Nekaj, kar smo že neštetokrat prebrali, sploh v zadnjem letu. Ampak poglejmo pobliže, zakaj ni zgolj floskula, da je pomembno, videti človeka v živo, ne zgolj preko monitorja.
- Izboljšana komunikacija: Osebna komunikacija omogoča udeležencem, da opazijo neverbalne namige, kot so govorica telesa in izrazi na obrazu, ki so ključni za razumevanje konteksta pogovora. Ta niansa je pogosto izgubljena na spletnih dogodkih, kar lahko vodi v izgubo zanimanja za tematiko in govorca, v najslabšem primeru pa tudi do nesporazumov.
- Naključna srečanja: Dogodki v živo nudijo idealno priložnost za naključna srečanja in spontane pogovore, ki lahko privedejo do novih idej, sodelovanj in poslovnih priložnosti. Nikoli ne veš, s kom se boš srečal na dogodku v živo, in tudi to je del pričakovanja obiska dogodka v živo.
- Grajenje zaupanja: Ko se ljudje povežejo osebno, se zaupanje lažje vzpostavi, kar odpira pot k močnejšim poslovnim odnosom. Navsezadnje je veliko lažje zaupati nekomu, s katerim ste šli na kavo ali kosilo, kot nekomu, ki ste ga videli le prek zaslona.
Morda zdaj razmišljate: “Toda, ali se nismo vsi že zdavnaj izpopolnili v umetnosti ‘virtualnega rokovanja’?” Res je, vsi smo se že naučili povezovati na spletu, toda nič ne premaga topline pristnega, osebnega stika. In kakorkoli obrnemo, smo ljudje še zmeraj v samem bistvu socialna bitja, kjer čisto kemično gledano možgani reagirajo bolje na fizičen stisk roke.
Poglobljena izkušnja učenja
Dogodki v živo ustvarjajo edinstveno okolje, ki spodbuja učenje in vključevanje. Interaktivna narava dogodkov v živo spodbuja udeležence, da zastavljajo vprašanja, delijo vpoglede in prispevajo k izkušnji učenja, kar je pogosto težko poustvariti v spletnem okolju, sploh ker imamo pogosto nezdravo navado, da poslušamo spletno srečanje z izklopljeno kamero in mikrofonom.
Priznajmo si, vsi smo se že med spletnim dogodkom ali spletnim seminarjem ukvarjali z več opravili hkrati. Na hitro odgovorimo samo na tale pomemben mail … in se rdeča nit izgubi in hitro zamudimo celo poglavje predavatelja. Nasprotno pa dogodki v živo zahtevajo vašo popolno pozornost, kar vam omogoča, da resnično absorbirate in si zapomnite informacije, ki so predstavljene.
Osredotočeno učenje
Udeležba na dogodkih v živo udeležencem omogoča fokus izključno na izobraževalno vsebino brez motenj iz vsakdanjega delovnega okolja. Z namenjanjem časa in energije dogodku v živo se lahko udeleženci potopijo v izkušnjo učenja, kar vodi do boljšega razumevanja in aplikacije pridobljenega znanja.
Prilagojena vsebina in reaktivnost občinstva
Dogodki v živo pogosto ponujajo priložnosti za bolj poglobljene razprave in prilagojene izkušnje učenja. Govorci lahko prilagajajo svoje predstavitve glede na odzive občinstva in vprašanja, kar zagotavlja, da je vsebina pomembna in aktualna. Seveda lahko rečete, da to lahko počnejo tudi na spletnem seminarju, ampak le, če so ljudje prisotni, aktivni in odzivni, kar smo že zgoraj ugotovili, da zna biti na spletu izziv.
Možni pomisleki glede udeležbe na dogodkih v živo, ali, zakaj pa vendar ne gre spletnih dogodkov pokopati?
Stroški in časovna obveznost
Eden možnih pomislekov glede udeležbe na dogodkih v živo so stroški in časovna obveznost, k jo zahtevajo (kar je neizogibno tudi glavna prednost spletnega izobraževnja, predvsem za delodajalce). Na spletni seminar se priklopite kar iz pisarne (ali domače dnevne sobe), do lokacije dogodka pa se morate odpeljati in navadno, če ste že tam, ostanete do konca, ne zgolj na enem seminarju. Vendar je ravno v tem tudi čar dogodka v živo! Naložba v vaš profesionalni razvoj z udeležbo na dogodkih v živo lahko prinese znatne donose na dolgi rok (tudi za vašega delodajalca!). Povezave, ki jih vzpostavite, in vpogledi, ki jih pridobite, lahko privedejo do novih priložnosti, sodelovanj in rasti poslovanja. Poleg tega številni dogodki v živo ponujajo zgodnje prijave in skupinske popuste, kar jih naredi bolj dostopne za udeležence.
Pomanjkljivosti spletnih dogodkov
Utrujenost od spletnih dogodkov (t.i. Online Fatigue)
Po pandemiji veliko posameznikov doživlja “online/zoom fatigue”. Pomanjkanje fokusa po nekajurnem nepremičnem zrenju v monitor ne uide nikomur. Dolgotrajna izpostavljenost zaslonom in pomanjkanje osebnega stika lahko spletnim dogodkom odvzamejo živahnost in jih naredijo naporne.
Omejene priložnosti za mreženje
Čeprav spletni dogodki ponujajo nekatere priložnosti za mreženje, jim manjka osebni pridih in spontanost dogodkov v živo. Vzpostavljanje smiselnih pogovorov in povezav je v virtualnem okolju lahko izziv, ki se ga kljub mnogim res izvirnim interaktivnim rešitvam, veliko ljudi niti ne loteva.
Tehnične težave
Ta je kar očitna. In veliko je šal na ta račun – saj veste, tudi leta 2023 prvih pet minut Zooma usklajujemo mikrofone in mahamo govorcu, da se je zopet ponesreči “pomutal”. Tehnične težave in težave s povezljivostjo lahko motijo potek spletnih dogodkov, kar vpliva na celotno izkušnjo učenja.
Zaključek
Čeprav imajo spletni dogodki svoje pluse, dogodki v živo ponujajo edinstvene prednosti v smislu mreženja, večje interakcije in na kratko boljšega izplena izobraževanj, kar je na koncu koncev ključna ugotovitev za investicijo v izobraževanje. Dogodki v živo profesionalcem zagotavljajo znanje in povezave, ki jih potrebujejo za uspeh v svojih karierah. Vemo, saj smo po enem letu digitalne spletne akademije njena vrata tudi zaprli in odprli možnost delavnic v živo, kjer je odziv neprimerno boljši. Ljudje hočejo dogodke v živo. Stroškom in časovnemu žongliranju odsotnosti iz pisarne navkljub.
Torej, naslednjič, ko boste tehtali prednosti in slabosti udeležbe na dogodku v živo, se spomnite, da je včasih najboljši način, da ostanete v koraku z digitalnim svetom, to, da se odmaknete od zaslona in se prepustite moči človeške povezanosti. Saj veste, najboljši način za napovedovanje prihodnosti je, da jo ustvarite. In ni boljšega načina za ustvarjanje vaše prihodnosti kot je investicija v izobraževanje, za osebno rast ali rast vaše ekipe.