Lucy Sinclair je direktorica oddelka za analize EMEA trgov na Googlu, ki z nami deli spremembe na področju vedenja potrošnikov. Z ekipo pripravljajo tudi natančne vpoglede v nakupovalne navade in vedenje potrošnikov, ki v času COVID-19 raziskujejo in nakupujejo preko Googla.
Vpliv pandemije koronavirusa je bilo moč čutiti po vsem svetu že od samega začetka. Nihče ne ve, kako točno bo videti nova prihodnost, kako bomo svoje nakupovalne navade začeli spreminjati, ali bomo še vedno tako množično, namesto pohoda na bližnji hrib, raje odšli po nakupih v največji nakupovalni center in še bi lahko naštevala. Ko se ljudje prilagajamo novi situaciji, se med vsemi fazami teh sprememb, potrebe potrošnikov in načini njihovega vedenja nenehno spreminjajo. To pa zagotovo predstavlja tudi nove izzive v marketingu.
Lucy s svojo ekipo pripravlja poglobljena poročila, ki jih lahko vsak marketingaš najde v orodju Google Trends. Pripravljajo jih z namenom, da bi lažje razumeli, kaj je top of mind pri vaših (potencialnih) uporabnikih.
V sklopu Red Orbit #goDigital blogov smo v preteklih tednih že veliko pisali o COVID obdobju in tem, kako se v podjetjih soočajo z izzivi, ki jih je pandemija prinesla. O vedenju slovenskih uporabnikov na spletu v času COVID-19 je v svojem blogu pisala tudi Polona.
Trendi zadnjih tednov kažejo, da se uporabniki prilagajajo novonastalemu položaju in uporabniško vedenje postaja bolj dosledno. Razumeti bomo morali, kaj je dolgoročni učinek, ko se bo celotna slika postavila na svoje pravo mesto.
V nadaljevanju bom na kratko opisala, kaj se je v času karantene dogajalo na Google iskalniku, kako so se uporabniki vedli in kaj so iskali. S tem želim predstaviti najbolj zanimiva iskanja, ki so jih na Googlu zabeležili v času COVID-19 na iskalnem omrežju.
Iskanja uporabnikov lahko razdelimo na pet različnih tipov:
- Kaj uporabniki vedo: uporabniki so iskali informacije, povezane z vladnimi ukrepi in predpisi v času COVID-19.
- Kako se uporabniki preživljajo: uporabniki so iskali informacije povezane z menjavo delovnega mesta ali spremembo finančne situacije.
- Kako se uporabniki počutijo: uporabniki so iskali vsebine v povezavi z dobrim počutjem, povezovanjem in skupnostjo.
- Kako se uporabniki učijo: uporabniki so iskali formalno in neformalno izobrazbo za otroke in odrasle.
- Kaj uporabniki počnejo: uporabniki so iskali informacije, kako porabiti čas in denar na nove načine.
Google Trends vpogledi prikazujejo, da so imeli potrošniki v preteklih tednih še naprej interes ostati na tekočem z najnovejšimi vladnimi ukrepi in predpisi v državi.
Vedno bolj pa so postajali optimistični glede tega, kdaj se bodo ponovno odprle vse trgovine, šole, vrtci, frizerski saloni, zobozdravstvene ordinacije in se bo življenje vrnilo v stare tirnice.
Starši smo iskali načine, kako se lotiti novega sistema šolanja doma. Iskali smo pristope, kako najlažje in najbolj učinkovito usklajevati dom, šolo in službo. Ob tem pa smo iskali tudi pripomočke, aplikacije za pomoč pri učenju, odkrivali nove aplikacije za video konferenčne klice z učitelji itd.
Za nekatere starše je nastopil končno čas, ko se lahko mirne vesti odpravijo v službo, medtem ko gredo njihovi otroci ponovno v vrtce in šole.
Uporabniki so raziskovali, kako se naučiti določenih procesov, zato so se povečala iskanja po video vodičih in praktičnih nasvetih.
Čas pandemije je imel finančni vpliv na veliko ljudi in podjetij, s spremembami delovnih mest in znižanjem prihodkov. Razumljivo Google Trends pokaže, da je finančna varnost tudi tokrat na najvišji stopnji zavedanja pri potrošnikih, ki so iskali informacije glede denarnega nadomestila med čakanjem ali pa možnosti odloga plačila posojila.
Vpliva COVID-19 pa ni bilo čutiti le finančno, ampak tudi fizično. Mnogim zdrav način življenja, aktivnosti v telovadnicah in fitnes centrih veliko pomenijo. Z zaprtjem teh so uporabniki iskali nove načine za ohranjanje fizične in psihične kondicije doma ali v naravi. Kapo dol! Tudi sama sem v času karantene odkrivala lepote svojega kraja in priznam, da sem odkrila veliko novih gozdnih poti in celo čudovit ribnik, kjer smo lovili klene.
Potrošniki so našli nove načine za zaposlitev doma in na vrtu ali v naravi, v okolici doma ter za dostop do vsega, kar v tem času potrebujejo. Trendi kažejo, da so se povečala iskanja za “spletno nakupovanje” (“online shopping”), “vrtno pohištvo”, “nakup kolesa” …
V turbulentnem času, v katerem smo se znašli, se potrebe ljudi spreminjajo ves čas. Da boste tudi vi seznanjeni s spremembami v vedenju svojih potencialnih uporabnikov, priporočamo, da dnevno spremljate trende v brezplačnem orodju Google Trends. Uporaba orodja je zelo preprosta, samo vnesete ključno besedo ali temo in že si lahko ogledate, kaj po svetu iščejo uporabniki v sedanjem ali preteklem času.
Ob koncu morda le še priporočilo, da predvsem veliko raziskujte in prebirajte vsebine, ki vam bodo dale boljši vpogled, kakšne bodo nakupovalne navade uporabnikov v prihodnosti.