Pripravljeni, pozor, išči
Predstavljajte si, da ob obisku zdravnika nenadoma izveste, da imate zvišan holesterol. Za izboljšanje svojega stanja morate nemudoma pričeti z aktivno vadbo. Že kar nekaj časa je minilo odkar ste zadnjič posegli po svoji športni obutvi in kljub temu, da so blagovne znamke kot so Nike, Adidas in Puma znane verjetno prav vsem, si vzamete nekaj časa za izbor primerne športne obutve. Zanima vas v čem je razlika med modeli, blagovnimi znamkami in namenom uporabe. Zakaj so nekatere superge bolj primerne kot druge. Glede na to, da posebnih izkušenj s tovrstnimi nakupi nimate, se obrnete na spletne iskalnike.Spletnih trgovin specializiranih za športno opremo je v Sloveniji kar precej in preden se odločite za nakup morate izbrati model, blagovno znamko in tudi namen uporabe. Iskanje pričnete s splošnimi ključnimi besedami kot so »superge«, »športna obutev«, »nakup superg«. V prvi fazi iščete splošne informacije, ki bi vam lahko pomagale pri nakupu. Skozi čas ugotovite, da potrebujete superge za tek po neurejenih površinah, saj boste večino časa tekli v naravi. Svoje iskanje skrčite na ključne besede kot so »superge za tek«, »superge za tek v naravi«, »superge za trekking«, »superge za tek po neurejenih površinah«. Med rezultati, ki ste jih našli na iskalnikih zbirate dodatne informacije o blagovnih znamkah, ki imajo na tem področju najboljšo ponudbo in o modelih, ki so najprimernejši. Pregledate komentarje uporabnikov in ocene modelov. Skozi raziskavo ugotovite, da med modeli izstopata »Adidas KANADIA TR 3 GTX f1« in »Asics GEL TRABUCO 13 GTX f1«. Pri iskanju na spletnih iskalnikih vas sedaj zanimajo specifične informacije o nakupu izdelka, kot so cena, rok dobave ipd. Tako pri iskanju uporabite ključne besede kot so »Adidas KANADIA TR 3 GTX f1« in »Adidas KANADIA TR 3 GTX f1 cena«.
Vpliv spletnih iskalnikov na spletne nakupe
Zakaj je položaj vaše spletne strani na iskalnikih tako pomemben za spletne nakupe? Skozi nakupni proces uporabniki uporabljamo različne ključne besede, ki nam pomagajo pri izbiri končnega izdelka. Rezultati na iskalnikih nas vodijo od začetne namere do končnega nakupa. Iskalni marketing temelji na analizi uporabniške izkušnje na spletnih iskalnikih oz. na analizi vedenjskega vzorca uporabnikov pri uporabi spletnih iskalnikov. Kot smo videli v zgornjem primeru, uporabniki za iskanje na spletnih iskalnikih uporabljajo nepregledno množico različnih ključnih besed, pri čemer se izbor ključne besede direktno navezuje na njihovo potrebo oz. namen iskanja. Če se spletna stran ne pojavlja v vseh fazah nakupnega procesa, obstaja velika verjetnost, da jo bo uporabnik izločil iz seznama potencialnih ponudnikov. Poleg dobrega pozicioniranja na iskalnikih mora spletne stran uporabniku ponuditi tudi informacije, ki so zanj relevantne v danem trenutku.Po raziskavah so spletni iskalniki in pravilno pozicioniranje spletne strani na iskalnikih največji vir spletnih nakupov. Raziskave so pokazale, da pri dobro pozicioniranih spletnih trgovinah nakupi, ki so jih opravili uporabniki, ki so prišli na spletno stran preko spletnih iskalnikov, predstavljajo več kot 70 odstotkov vseh nakupov.