Mnogim se bo zdel zgornji naslov precej nenavaden, ampak Google ima v zadnjem obdobju zelo rad živali. 🙂 Med njimi še posebej izstopata panda in pingvin. Vsi vemo, da je Google iskalnik, ki mu ni para. Skoraj vedno nam postreže z optimalnimi iskalnimi rezultati. Ker pa tudi Googlov iskalnik deluje po inteligentnem algoritmu, so se v njegovem obstoju našli posamezniki, ki so ugotovili, da lahko Googlov algoritem izigravajo, in sicer s ciljem doseganja vodilnih organskih pozicij. Google se je zato odločil za zelo sofisticiran pristop »čiščenja« organskih zadetkov z namenom zagotavljanja dobre uporabniške izkušnje.
Spremembe algoritma, ki so sledile, so s strani Googla prejele ljubka poimenovanja, kot so Google Panda update in Google Penguin update. Googlove »zverine« seveda niso enkratna pojavitev, gre za nenehne spremembe iskalnega algoritma, ki se trenutno ponaša z različico Google Panda 3.9. Prvi Google Panda update je bil evidentiran februarja 2011. Poskrbel je, da se med iskalnimi zadetki pojavljajo bolj kvalitetne spletne strani. Bistveni namen te posodobitve je odstranitev spammerskih spletnih strani, ki ne prispevajo nobene dodane vrednosti in ne nudijo dobre uporabniške izkušnje, kar je ena glavnih strateških usmeritev Googla.
Google Penguin update je bil prvič evidentiran konec aprila letos. Posodobitve algoritma so osredotočene predvsem na izničenje tako imenovanih »black hat« tehnik optimizacije spletne strani. Velik poudarek je Googlov pingvin posvetil tudi zmanjšanju organskih uvrstitev spletnih strani, ki kršijo Google Webmaster smernice, in še posebej tistim spletnim stranem, ki so svoje povezave pridobivale preko umetno zgrajenih omrežji. Med najbolj odmevnimi je izbris iz Google indeksa oz. ukinitev spletne strani, kot je Build my Rank, in še mnogih drugih.
Google je preko svojih »zverin« jasno nakazal smernice za prihodnost. Med vodilnimi organskimi zadetki bodo prevladovala spletna mesta s kvalitetno vsebino in etično izvajano optimizacijo spletnih strani, oplemeniteno s kredibilnimi signali iz družabnih omrežji.
Spremembe algoritma bodo sledile tudi v prihodnje. Spletno mesto SeoMoz je pred kratkim lansiralo spletno stran, ki je namenjena prav spremljanju sprememb Googlovega iskalnega algoritma. Za podrobnosti odklikajte na povezavo http://mozcast.com/. Vsi, ki si želite spoznavanja z Googlovimi »zverinami«, pa ne spreglejte naslednje infografike.
Vam je bila panda všeč? Nikar ne spreglejte še pingvina! 🙂