V Red Orbitu se vedno trudimo, da bi čim bolje razumeli dogajanje na spletu. Z namenom, da bi odkrili čim več receptov za uspeh, nenehno spremljamo vse oblike prometa, vsake toliko pa objavimo analize, s katerimi si lahko pomagajo tudi drugi. Tokrat smo obrnili številke, analizirali in statistično obravnavali podatke z namenom, da bi sestavili zgodbo o spletnih sezonskih trendih organskega obiska v letu 2015. Letos je bilo v našo analizo vključenih 200 različnih spletnih strani, na katerih je bilo zabeleženih 12.357.619 organskih obiskov. Za vse tiste, ki morda ne veste, kaj je organski obisk, naj ponovim, da gre za obisk s strani tistih, ki pridejo na spletne strani prek spletnih iskalnikov, kot so Google, Bing, Yahoo in Najdi.si. Tovrstni obiskovalci na strani se od drugih ločijo po tem, da jih vsebine na strani bolj zanimajo. V primerjavi z drugimi obiskovalci preživijo dlje časa na posamezni podstrani, pregledajo več strani, njihova zapustna stopnja je nižja in zato se velikokrat njihovo vedenje odseva v doseganju zastavljenih ciljev (več o kakovosti pomena organskega obiska si lahko preberete tukaj. V Red Orbitu cenimo vse tiste, ki imajo velik potencial. Zato smo se odločili, da skušamo ugotoviti, katere so značilnosti in skrivnosti organskega prometa, saj nam bo to pomagalo pri doseganju končnega cilja – ne, to ni srečen konec. Za nas je dovolj eno srečno in uspešno leto, doseganje pozitivnih rezultatov in maksimalno izkoriščanje potenciala. Da bi to lahko dosegli, smo se vprašali sledeče:
- Kolikšen delež prometa so organski obiskovalci predstavljali v letu 2015?
- Kakšno je vedenje organskih obiskovalcev na spletu: koliko strani pregledajo, koliko časa preživijo na strani, katere iskalnike uporabljajo in kakšen je delež v primerjavi z drugimi iskalniki?
- Kako se organski obiskovalci vedejo in kako obiskujejo spletne strani skozi leto?
- Kako sezonski trendi vplivajo na organski obisk spletnih strani na področju turizma, lepote in zdravja, financ, trgovin, spletnih trgovin in poslovnih storitev.
Ugotovili smo 4 ključne stvari:
1. Povprečno število organskih obiskovalcev močno variira
Povprečje organskih obiskovalcev v primerjavi s celotnim obiskom znaša 38 %, kar je nekoliko manj kot prejšnja leta. V 2014 je odstotek organskega obiska znašal 41 %, leto poprej pa 56 %. Tak padec bi lahko bil zaskrbljujoč, vendar je res, da so deleži organskega prometa močno odvisni od primera do primera. Razpršenost podatkov je tako velika, da težko govorimo o splošnem zanemarjanju organskega obiska. Očitno je, da nekatere spletne strani pridobivajo promet le prek iskalnikov, druge pa so osredotočene zgolj na druge kanale. Vsak bi moral zase vedeti, koliko truda vlaga v organski promet. Dejstvo je, da je organski promet izredno pomemben, res pa je tudi, da sam po sebi ni dovolj. Pravo pot boste ubrali, če boste znali pravilno uporabiti in prilagajati vse kanale, ki so na voljo.
2. Povprečni čas, preživet na strani, pada, medtem ko število pregledanih vsebin raste
Organski obisk se spreminja v pričakovani smeri. V primerjavi z letom poprej je povprečni čas, preživet na spletni strani, upadel, število pregledanih strani pa je zrastlo. Tako v povprečju organski obiskovalec pregleda 3,65 strani in na njej preživi 01:11 min. Že lani smo predvidevali, da je to vedenje posledica povečanja uporabe mobilnih telefonov. Letos smo se želeli o tem še dodatno prepričati, zato smo pregledali tudi podatke o vedenju obiskovalcev, ki so na spletne strani prišli prek mobilcev. Izkazalo se je, da na mobilnih telefonih organski uporabniki na spletnih straneh preživijo še manj časa in hkrati pregledajo manj strani*. To je posledica vedno večje »razvajenosti« organskih obiskovalcev. Uporabniki želijo hitre odgovore. Sicer so pripravljeni pregledati več strani, a če dovolj hitro ne dobijo informacije, ki jo iščejo, hitreje tudi obupajo. Torej ena izmed rešitev, ki nas bo popeljala do našega srečnega konca je, da zelo dobro vemo, kdo so naši uporabniki, poznamo njihove potrebe, njihov proces odločanja in jim v vsaki fazi nudimo prave informacije. Če bomo dali prave informacije, bo za nas dovolj že, če bo posameznik preživel le nekaj trenutkov na naši strani. Nam je pomembno le, da mu pomagamo doseči njegov (kar je posledično tudi naš) cilj.
3. Google ostaja glavni vir obiska organskega prometa
97 % organskega obiska pride na strani prek Googla, sledi Bing in drugi iskalniki. V primerjavi z letom 2014 se veliko ni spremenilo. Izginila je sled o Najdi.si, kar pa je bilo nekako pričakovano. Torej kaj je druga rešitev, s katero si lahko pomagamo? Predvsem je pomembno, da se osredotočimo na ključne besede in njihove pozicije v iskalniku Google.si. Čeprav so tudi drugi iskalniki pomembni, je v Sloveniji trenutno njihov potencial zanemarljiv.
4. Sezonski trendi beležijo manjša nihanja
Sledi obisk spletnih strani skozi čas. Če pogledamo grafe ali številke, lahko vidimo, da so se sezonska nihanja organskega obiska spletnih strani umirila. Lani smo bili priča večjim nihanjem, tokrat pa lahko vidimo spremembe le proti koncu oz. v začetku leta, kar je popolnoma normalno. V času zime, ko so dnevi daljši in ko je potrebno vsakemu sorodniku in prijatelju kupiti darilo tik pred prazniki, je internet super mesto za pridobivanje idej ali opravljanje zadnjih nakupov. V primerjavi z letom poprej lahko največ sezonskih sprememb lahko vidimo na področju turizma. Na področju turizma so spletne strani najbolj obiskane v začetku leta. Na podlagi kvalitativnih raziskav vemo, da je eden izmed glavnih razlogov to, da ljudje v začetku leta planirajo večino potovanj in dopustov. Poleg tega pa je januar tudi obdobje, ko je sezona zimskih počitnic in smučanja še zelo aktualna, kar pa še dodatno vpliva na povečanje obiska spletnih strani turizma. S sledečimi meseci se obisk teh strani nekoliko umiri vse tja do poletja, ko zamudniki raziskujejo še zadnje možnosti, kam bi se odpravili. Po drugi strani je najmanj sezonskih nihanj na področju spletnih trgovin. Očitno je, da so spletne trgovine približno enako aktualne skozi celo leto. Povečanje lahko vidimo le proti koncu leta, razlogi za to pa so isti kot pri drugih panogah. In kaj je lahko razlog za manjše nihanje števila obiskovalcev skozi čas? Dejstvo, da včasih nismo imeli telefonov in tablic pri sebi 24 ur na dan. Danes pa tudi na dopustu iščemo, kje je brezplačni internet (če že nimamo plačanega prenosa podatkov). Internet je postal del našega vsakdanjega življenja in dopusti, sončni in daljši dnevi ne vplivajo toliko na obisk spletnih strani, kot so včasih. To pa pomeni spet nove priložnosti za marketingarje. Ljudi lahko ujamemo v vsakem trenutku. Pomembno je le, da jim ponudimo vsebine, ki jih potrebujejo.
Torej kaj smo se naučili?
- Delež organskega prometa naj ne bo prenizek ali previsok. Zlatega pravila o primernem odstotku organskih obiskovalcev ni. Bolj pomembno je to, da točno razmislite, prek katerih ključnih besed lahko pridobite obiskovalce na stran in na ta način čim bolje izkoristite potencial organskega obiska.
- Uporabniki so vedno bolj zahtevni in niso pripravljeni zapravljati ure in ure na eni sami spletni strani.
- Pregledali bodo sicer več podstrani, vendar tem ne bodo posvetili veliko časa.
- Google ostaja no.1 iskalnik in čeprav drugih ne smemo zanemariti, štejejo pozicije ključnih besed v Googlu.
- Sezonski trendi obiska spletnih strani so še vedno pomembni, saj kažejo na določene specifike posamezne panoge, na splošno pa se sezonska nihanja umirjajo.
- Organski uporabniki so na spletu non-stop in priložnosti, da jih »ujamemo«, je nešteto.
Iz vsega tega lahko povzamemo, da uporabniki veliko časa preživijo na spletu in da obstaja precej možnosti, da jih ujamemo. Po drugi strani pa se je potrebno tudi zavedati, da so ti isti uporabniki tudi vedno bolj zahtevni. Ultimativni zmagovalci na spletu bodo torej tisti, ki bodo znali pravilno in pravočasno nasloviti potrebe svojih uporabnikov.
* Poudariti je potrebno, da je v analizo »mobilnih uporabnikov« vključen le organski promet, ki je na spletne strani prišel prek iskalnikov na mobilnih telefonih. Tu niso zajeti podatki o uporabi mobilnih aplikacijah ali podatki o vedenju uporabnikov, ki so na stran prišli prek drugih kanalov.
Po mojem mnenju je upad mobilnih uporabnikov posledica migracije teh uporabnikov na mobilne aplikacije, kjer uporabnik (kot omenjeno v članku) dobi hitreje več ključnih informacij. Super članek Živa 🙂