Sedanjost in prihodnost mobilnih spletnih strani

Objavljeno v ponedeljek, 3. aprila 2017 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 4 min branja • Piše:

Anja Rus

Ste vedeli, da za prijavo izgubljene denarnice v povprečju potrebujemo 26 ur, medtem ko izgubo mobilnika prijavimo že v roku 68 minut? Še bolj šokantno je to, da bi si kar 45 % vprašanih raje delilo ščetko z nekom drugim kot pa svoj telefon.   

S temi podatki je Subir Majumdar, Googlov strokovnjak za mobilno oglaševanje, začel svoje predavanje na konferenci inOrbit 17. Subir živi, diha in sanja o mobilnem svetu. V svojih 5 letih delovanja na Googlu je znanje nabiral na različnih kontinentih in se učil na največjih trgih, kot so Avstralija, Indija in ZDA. Njegov cilj je oglaševalcem pomagati pri pripravi strategij za nastop na mobilnih napravah in tako zadostiti potrebam uporabnikov pametnih telefonov.

Mobilna spletna stran danes resnično ni več »a nice to have«, temveč je nujen kanal, prek katerega uporabniki običajno vzpostavijo prvi stik s podjetjem. Google je že leta 2015 ugotovil, da je število iskanj na mobilnikih v 10 državah, med drugim tudi v ZDA in na Japonskem, preseglo število iskanj na računalnikih.

Če imate radi svoje stranke, zakaj jim povzročate tak stres?

Globalno gledano več časa preživimo na pametnih telefonih kot pa pred TV-jem, uporaba mobilnikov pa sunkovito narašča tudi pri nas. Imeti spletno stran, ki je prilagojena mobilnim napravam, tako ni več dovolj – imeti morate mobilno spletno stran, ki se tudi hitro naloži.

Po Googlovih podatkih »hitro« pomeni v manj kot 5 sekundah in če ni tako, potem prav ta trenutek vsako drugo potencialno stranko, ki obišče vašo spletno stran, odvrnete od nakupa in odrivate v naročje konkurence. Običajno se raziskovanje pred nakupom začne na mobilniku, konča pa z nakupom na računalniku.

»Getting Mobile right« – imeti mobilno spletno stran pomeni, da ustreza temu, kar uporabniki od nje pričakujejo in to sta 2 stvari:

  • dobro uporabniško izkušnjo, ki uporabnikom brez motenj in z malo truda omogoča raziskovanje, primerjavo in druge akcije, povezane z izdelki oz. storitvami na spletni strani ter
  • njeno hitro nalaganje.

Kaj mora vsebovati dobro prilagojena mobilna spletna stran?

Prvi del predstavitve je Subir zaključil z 20 ključnimi elementi dizajna spletne strani, ki so prilagojene mobilnim napravam:

  1. Kratek navigacijski meni.
  2. Pozivi k akcijam naj bodo postavljeni na sredini.
  3. Enostavna vrnitev nazaj na domačo stran (ang. Home).
  4. Promocije ne smejo biti v središču pozornosti.
  5. Dobro viden iskalnik.
  6. Filtri za lažje iskanje.
  7. Relevantni rezultati iskanja.
  8. Jasna navodila za uporabnike.
  9. Gumb, ki spodbuja h klicu (click-to-call).
  10. Uporabniki lahko opravijo nakup kot »gostje«.
  11. Pred konverzijo naj bo na voljo dovolj informacij.
  12. Enostaven zaključek nakupa/konverzije tudi na drugih napravah.
  13. Tipkanje na mobilniku je težko! Obrazci naj vsebujejo spustne menije in koledarje.
  14. Kjer je možno, uporabljajte samodejno izpolnjevanje podatkov (ang. auto fill).
  15. Celotna spletna stran naj bo prilagojena mobilnim napravam.
  16. Povečeva (pinch + zoom) ni ok. 
  17. Fotografije izdelkov je možno povečati.
  18. Ne odpirajte novih zavihkov.
  19. Na strani je jasno razloženo, zakaj potrebuje podatke o uporabnikovi lokaciji.
  20. Tudi, če boste upoštevali vseh teh 20 idej, a se bo vaša spletna stran nalagala prepočasi, boste izgubili 50 % svojih potencialnih strank.

Je vaša spletna stran dovolj hitra?

Kakovost in hitrost nalaganja svoje spletne strani lahko enostavno preverite s katerim od brezplačnih orodij, kot sta Test my Site in Web Page Test.

Accelerated Mobile Pages in Progressive Web Apps (AMP in PWA)

Za Accelerated Mobile Pages (AMP) ste zagotovo že slišali – gre za »lažjo« različico formata HTML, ki pripomore k hitrejšemu nalaganju spletne strani in deluje tako nekako kot Facebook Instant Articles. To so pravzaprav spletne strani, ki se na mobilnih napravah v povprečju naložijo v manj kot 1 sekundi.

V drugem delu je Subir na kratko predstavil enega zadnjih Googlovih projektov – Progressive Web Apps oziroma progresivne spletne aplikacije (PWA), ki predstavljajo še korak naprej od AMP. Gre za novo funkcijo Google Chroma za Android in iOS telefone, ki bo spletne strani po hitrosti nalaganja in uporabniški izkušnji približala mobilnim aplikacijam.

Problem današnjih spletnih strani je namreč v prepočasnem nalaganju in v slabši uporabniški izkušnji na mobilnih napravah, medtem ko mobilne aplikacije teh problemov nimajo, imajo pa zelo majhen doseg.

S PWA želi Google združiti najboljše od obeh strani, njihove prednosti pa so naslednje:

  • hitrost nalaganja je manj kot 1 sekundo,
  • dobra uporabniška izkušnja na pametnih telefonih,
  • določene funkcije znotraj PWA delujejo tudi v načinu brez povezave,
  • na voljo so potisna obvestila (ang. push notifications), ki služijo brezplačni promociji in spodbujanju vpletenosti uporabnikov,
  • cena pridobitve novega uporabnika je nižja kot pri mobilni aplikaciji,
  • na voljo je gumb, s katerim uporabnik PWA enostavno doda na namizje,
  • zavzamejo malo prostora, zaradi česar so dobra alternativa za tiste, ki imajo na mobilnikih omejen prostor.

Za konec pa še stavek, ki bo poskrbel, da boste 2-krat premislili, preden se boste lotili izdelave svoje mobilne aplikacije:

Vsak korak v mobilni aplikaciji, ki ga mora uporabnik narediti, preden ugotovi, kaj je njena dodana vrednost, vas bo stal 20 % vaših uporabnikov. 

Google se torej odmika od tradicionalnih mobilnih aplikacij in od klasičnih spletnih strani, kaj pa vi?

 

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor