Preproste e-mail kampanje, brez katerih ne sme biti nobeno podjetje

Objavljeno v ponedeljek, 26. junija 2023 v kategoriji Email marketing. Članek za 5 min branja • Piše:

Andreja Fegeš

Kot smo spoznali že v mojem blogu »Zakaj danes ne morete več brez e-mail avtomatizacije?«, so avtomatske e-mail kampanje izjemno učinkovite in dosegajo najboljše rezultate po metrikah odprtosti mailov, klikanosti in seveda konverzije.

Kljub uspešnosti kompleksnih drip kampanj, ki ciljajo predvsem na segmentacijo strank (študija primera: Email drip kampanja dosegla do 61,9 % open rate in 28,3 % CTR), pa za uspešen e-mail marketing potrebujemo tudi bolj preproste, linearne kampanje, ki so zimzelene oziroma vedno aktualne. Take sekvence so na primer sekvenca zapuščene košarice, ponakupna sekvenca in mnoge druge, ki si jih bomo v današnjem zapisu nekoliko podrobneje ogledali.

Spoznali bomo, zakaj prav vsako podjetje potrebuje določene osnovne avtomatske kampanje, kako naj bodo sestavljene, kaj nam prinašajo in kako delujejo.

Triggerji

Vsaka kampanja se začne pri sprožilcu oziroma triggerju, ki se lahko zgodi kjerkoli na vaši spletni strani ali e-mailu. Le-ta namreč sproži pošiljanje sekvence e-mailov in uporabnika napoti v določen flow.

Najpogostejši triggerji so:

  • Vpis na mailing listo: Uporabnik se vpiše na vašo mailing listo, kar nemudoma sproži pošiljanje sekvence dobrodošlice ali »Welcome drip-a«
  • Zapuščena košarica: Uporabnik doda izdelke v košarico, vendar nakupa ne zaključi. To je trigger za pošiljanje sekvence, ki se sproži po vnaprej nastavljenem časovnem zamiku.
  • Nakup: Uporabnik zaključi nakup in s tem sproži pošiljanje ponakupne sekvence.
  • Rojstni dan: Če imamo podatke o rojstnih dnevih naših uporabnikov, le-ti sprožijo pošiljanje e-mailov ob določenih datumih.
  • Neaktivnost: Tudi neaktivnost uporabnika na spletni strani ali e-mailu je lahko sprožilec.
  • Dodajanje tagov v sistemu za mailing: Mailing platforme omogočajo preprosto dodajanje tagov uporabniku glede na njihove akcije, kar jih segmentira in vodi naprej v različne sekvence.

Sekvenca dobrodošlice ali »Welcome drip«

Ste že bili v situaciji, kjer ste se vpisali na mailing na spletni strani, saj vam je bila resnično všeč, ste se zanimali za njihovo ponudbo ali pa ste želeli biti obveščeni o novostih, potem pa ste čakali potrditveni e-mail, katerega ni bilo od nikoder? Ali pa ste v inbox dobili le suhoparno sporočilo s potrditvijo vpisa, brez prave vrednosti, dodatnih informacij, kupona za popust ali predstavitve podjetja? Če ste odgovorili pritrdilno, se najbrž lahko strinjate, da ste bili kar malo razočarani, kajne?

Dandanes se to ne bi smelo več dogajati, saj je sekvenca dobrodošlice za marsikaterega uporabnika eden najpomembnejših stikov z vašim podjetjem in bi ga morala predstaviti v najlepši možni luči.

Optimalna sekvenca dobrodošlice naj bi bila sestavljena iz zaporedja 3 (ali več) e-mailov, uporabimo pa jo da:

  • Se uporabniku iskreno zahvalimo za vpis na našo mailing listo. Vsak naročnik je namreč pomemben!
  • Se predstavimo kot znamka ali podjetje. Kdo smo, kakšne so naše vrednote, kaj je za nas pomembno in kaj nas ločuje od drugih?
  • Povemo, kaj lahko od naših mailov pričakujejo. Kakšne maile pošiljamo, zakaj so za uporabnika koristni in kaj se bodo iz njih naučili? Postavimo visoke standarde!
  • Ponudimo posebno kodo za popust ali drugo ugodnost. S tem se uporabniku dodatno zahvalimo za zaupanje, hkrati pa ga vzpodbudimo k nakupu.

E-maile dobrodošlice pazljivo oblikujemo in napišemo res dober copy. Bralca tako pritegnemo, ga navežemo na našo znamko in ga navadimo, da z veseljem odpira in bere naše maile. Pazimo, da ga že od začetka ne odvrnemo!

Zapuščena košarica

Ali ste vedeli, da je več kot 69 % vseh spletnih košaric zapuščenih?

Če to preslikamo na nakupovanje v fizičnih trgovinah, si lahko predstavljamo, da bi 7 od 10 strank na tla odložilo polne košarice in zapustilo trgovino. To bi pri zaposlenih, vse do vodilnih, gotovo sprožilo pravo paniko, na spletu pa nas to očitno ne skrbi tako zelo?!

Zagotovo ne, in prav je, da storimo vse v naši moči, da zmanjšamo odstotek zapuščenih košaric.

Če nimate optimizirane sekvence za zapuščeno košarico, potem izgubljate nakupe.

 

To najlažje storimo z implementacijo dripa za zapuščeno košarico, oziroma »Abandoned cart drip«. Poskrbimo, da izpostavimo naše USP-je in prednosti nakupa, ponovno predstavimo izdelke iz košarice in v zadnjem e-mailu sekvence ponudimo dodatno ugodnost, kot je popust na nakup ali brezplačna dostava. Vsak nakup je boljši, kot noben nakup, kajne?

Uporabimo jo:

  • Da potencialno stranko opomnimo na polno košarico; morda je enostavno pozabila!
  • Ji predstavimo prednosti izbranih artiklov ali pozitivne izkušnje drugih kupcev in nakupa v naši spletni trgovini
  • Ponudimo podobne artikle
  • Če nakup po določenem času še ni zaključen, stranki ponudimo kupon za popust, darilo ali brezplačno poštnino.

Ponakupna sekvenca

Kot marketingaši se vse prevečkrat osredotočamo na prednakupne faze in na kupca pozabimo v trenutku, ko opravi nakup. Odločitvena pot potrošnika se tam še zdaleč ne zaključi! Zanj moramo dobro poskrbeti in ga prepričati, da se bo k nam vrnil tudi v prihodnje.

Odločitvena pot potrošnika se nikakor ne zaključi ob nakupu.

 

Po opravljenem nakupu nikakor ne sme manjkati potrditveni e-mail z vsemi informacijami o naročilu – končni znesek in čas dostave sta ključna!

Ponakupna sekvenca je, morda nekoliko kontraintuitivno, tudi odličen čas za cross-sell ali upsell, saj je uporabnik v trenutku, ko zaključi nakup še zelo dojemljiv za razne ponudbe. S tem seveda ne pretiravamo – ponudimo res relevantne artikle!

UGC – pridobimo dragoceno vsebino!

Enega izmed ponakupnih e-mailov lahko izkoristimo, da stranko prosimo za povratne informacije za kupljene izdelke – review artikla ali oceno. Tako pridobljen »User generated content« uporabimo na spletni strani in v raznih marketinških aktivnostih. Če uporabniki neradi oddajajo ocene, jih lahko vzpodbudimo z nagrado v obliki kupona ali popusta za naslednji nakup.

Zakaj se  splača potruditi pri ponakupnih mailingih? Vsi vemo, da je akvizicija nove stranke čedalje dražja, zato se nam splača investirati trud v obstoječe stranke in tako zvišati njihov »Lifetime value«. Zveste stranke v naši trgovini opravijo višje nakupe in so bolj dovzetne za nakup novih izdelkov.

Rojstnodnevni drip

Le kdo ne mara rojstnodnevnih daril? Najbrž takega ni med nami! Če imamo podatke o rojstnih dnevih naših naročnikov, jim lahko dan polepšamo s prelepim e-mailom in pozornim darilom v obliki brezplačne poštnine ali popusta na naslednji nakup.

Lahko pošljemo le en avtomatski e-mail na točni datum, ali pa praznovanje raztegnemo v drip zaporednih mailov. Taki e-maili prinašajo odlične rezultate – v primerjavi z navadnimi newsletterji, imajo rojstnodnevni e-maili več kot 3x višji revenue.

Rojstnodnevni e-maili prinašajo izvrstne rezultate.

 

Ne izgubljajte po nepotrebnem!

To je le nekaj primerov uspešnih drip kampanj, brez katerih si moderna podjetja težko predstavljajo poslovanje. Njihova produkcija in implementacija ne zahteva veliko časa in denarja, zato ni razloga, da jih ne bi imeli!

Preverite kakšne možnosti pošiljanja in avtomatizacije vam dovoljuje vaša e-mail marketing platforma – dodobra jih raziščite in izkoristite! V kolikor nimate možnosti mailing avtomatizacije, je morda čas za spremembo platforme in prestop na tisto, ki vam te možnosti ponuja.

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor