Konec avgusta je Facebook razveselil oglaševalce z novico o bodočem sodelovanju s ponudnikom kvalitetnih fotografij Shutterstock. V teoriji naj bi oglaševalci v roku par tednov imeli na voljo več kot 25 milijonov odličnih fotografij, ki bi jih lahko povsem brezplačno uporabljali za oblikovanje Facebook oglasov, v praksi pa je bilo za implementacijo spremembe treba počakati malce več časa. Ampak sej vemo, da se podarjenemu konju ne gleda v zobe in karkoli že je, bolje pozno kot nikoli, kajne?
Win – win poteza
Partnerstvo med Facebookom in Shutterstockom se je, kljub pričakovanemu zamiku napovedanega lansiranja, izkazalo za odlično potezo. Uporabniki so z veseljem sprejeli boljšo ponudbo, avtorji fotografij so pridobili nov vir zaslužka, saj se nekaj denarja steka v njihove žepe vsakič, ko kateri izmed oglaševalcev uporabi eno izmed njihovih fotografij, oglaševalci pa so privarčevali tako na času kot na denarju. Če ob tem upoštevamo, da v grobem velja, da fotografije generirajo 53 % več všečkov, 104 % več komentarjev in 84 % več klikov kot standardne objave, ni težko priti do zaključka, da naj bi uporaba kvalitetnih fotografij pri oglaševanju vplivala na bistveno boljše rezultate oglaševalskih kampanj na Facebooku. Za potrditev ali opustitev hipoteze pa bo najbrž treba počakati še nekaj časa, med drugim tudi zato, ker je Facebook pred par dnevi vnovič napovedal spremembo algoritma, ki naj bi v prihodnosti preferiral oziroma bolje rangiral povezave kot fotografije.
Kako deluje?
Za primer vzemimo, da želimo oblikovati oglas za povečanje števila oboževalcev na Facebook strani Barcaffé. Kot ponavadi vstopimo v Ad manager, izberemo drugo opcijo za povečanje števila oboževalcev na Facebook strani in v prazno polje prilepimo povezavo do Facebook strani Barcaffé za lepši dan. Facebook nam v tem primeru že sam oblikuje predlog za oglas s tekstom, ki je vpisan pod sekcijo »About« na omenjeni Facebook strani in z izbrano cover fotografijo.
Kot že vemo nam Facebook ponuja možnost, da z računalnika naložimo nove fotografije (»Upload images«) ali uporabimo fotografije, ki smo jih predhodno že uporabili pri oglaševanju (»Browse library«). Po novem pa lahko s klikom na gumb »Find images« neposredno dostopamo do Shutterstockove zbirke fotografij. V polje za iskanje enostavno vpišemo ključno besedo (v našem primeru: coffee) in že lahko izbiramo med številnimi kvalitetnimi fotografijami.
Enkrat ko izberemo želeno fotografijo, pa jo po novem lahko s klikom na gumb »Reposition images« še poljubno premaknemo. Tudi v tem primeru gre za dobrodošlo spremembo.
To pa še ni vse! Oglaševalci se med drugim lahko odločimo za izbor večjega števila fotografij in na ta način testiramo, katere fotografije bolje delujejo pri oglaševanju določenega izdelka oziroma storitve. Poleg tega si s pomočjo predogleda lahko tudi lažje predstavljamo, kako se bodo pripravljeni oglasi prikazovali uporabnikom in pri tem še čisto enostavno določimo, kje (newsfeed, right-hand side) želimo, da se bodo naši oglasi prikazovali.
Prednosti in pomanjkljivosti
Največja in najočitnejša prednost implementacije Shutterstockove zbirke je seveda brezplačna možnost uporabe številnih fotografij pri oblikovanju Facebook oglasov. Poleg tega je možnost izbora večjega števila fotografij in predogleda oglasov več kot dobrodošla sprememba, je pa res, da je bila ta sprememba uvedena že pred časom. Kljub temu pa ni vse rožnato in potrebno je odpraviti še nekaj pomanjkljivosti. Kot prvo, fotografije niso na voljo za vse oblike oglaševanja in ni možno vedno določiti, kateri odsek fotografije se bo uporabil v oglasu. Tej težavi sem posvetila kar nekaj časa in v spodnji tabelici povzela svoj ugotovitve.
TIP OGLASA (GLEDE NA ŽELEN REZULTAT) | SHUTTERSTOCK FOTOGRAFIJE | IZBOR ODSEKA FOTOGRAFIJE |
Povečanje vpletenosti v objave (engagement) | NE | NE |
Povečanje števila oboževalcev FB strani (všečki) | DA | DA |
Povečanje števila klikov na spletno stran | DA | NE |
Povečanje konverzij | DA | NE |
Povečanje uporabe FB aplikacije | DA | DA |
Povečanje vpletenosti v FB aplikacijo | DA | DA |
Povečanje števila udeležencev na dogodku (events) | NE | NE |
Povečanje števila uspešnih ponudb (offers) | NE | NE |
Kot je razvidno iz tabele, je samo za tri tipologije oglasov možno izbrati Shutterstockove fotografije in določiti, kateri del fotografije se bo prikazal v oglasu. Poleg tega Shutterstockove fotografije potrebujejo kar nekaj časa, da se naložijo in na žalost še ni podprta možnost manjšanja/večanja fotografije ter posledično ročnega izbiranja dela fotografije za prikaz. Čisto za konec pa moram priznati, da se mi zdi dokaj presenetljivo tudi to, da je možnost uporabe Shutterstockovih fotografij na voljo samo v Ad Managerju in ne v Power Editorju, ki na splošno velja za premium različico klasičnega samopostrežnega orodja za izdelavo oglasov.
Zaključek
Pravijo, da fotografija pove več kot 1000 besed. Ali bodo to nalogo uspele izpolniti tudi Shutterstockeve fotografije na omrežju, kjer so oglaševalska besedila okrnjena na minimalno število tekstovnih znakov, bo pokazal le čas. Zaenkrat izgleda, da je Facebook z vzpostavitvijo partnerstva s Shutterstockom končno uspel prisluhniti željam tako oglaševalcev kot uporabnikov in obema stranema ponuditi dobrodošlo spremembo. Big like torej. 🙂
Viri:
– http://allfacebook.com/shutterstock-upload-multiple-images-updated-pages-manager_b123925 – http://blog.hubspot.com/marketing/facebook-shutterstock-advertising-partnership-nj – http://www.theverge.com/2013/12/2/5168072/facebook-news-feed-algorithm-update-promotes-good-news-over-memes – http://www.shutterstock.com/blog/2013/08/facebook/