#OstaniDoma se zdaj dogaja po vsem svetu!

Objavljeno v petek, 10. aprila 2020 v kategoriji goDigital. Članek za 7 min branja • Piše:

Andreja Šobar

Zagotovo lahko posledice globalnega delovanja COVID-.19 oz. koronavirusa na vsako industrijo čutimo preko medijev ter dejstva, da smo primorani ostati in delati od doma. Na trenutno stanje vpliva veliko dejavnikov ter ukrepov, ki spominjajo na druge čase in drugo resničnost. Vpliv korone na gospodarstvo se vidi na vseh področjih. Letalske družbe so v tem kriznem obdobju odpovedale večino poletov. Države zapirajo meje.

Najbrž lahko pričakujemo, da bo prihodnost za zmeraj drugačna. Vsekakor pa se bomo morali vsi spremeniti in prilagoditi razmeram po koroni. Vendar pa lahko ta čas mirovanja pomeni priložnost za vse nas, da premislimo, kako naprej. Vsi bomo začeli ponovno na točki nič. Kako se soočajo s trenutnim stanjem v turizmu in kako v Agenciji Oskar, ki je potovalna agencija s 24-letno tradicijo. 30 zaposlenih in pribl. 60 vodnikov se trudi uresničevati sanje sopotnikov.

O tem sem se pogovarjala z Borisom Lepojićem, ki pri Agenciji Oskar skrbi za razvoj aktivnosti na področju marketinga.

Kako koronavirus vpliva na turizem

1. Kako je trenutna globalna zdravstvena kriza vplivala na vašo dejavnost?

Korenito. Turizem se je ustavil. V tem trenutku ostajajo samo sanje in spomini, ki smo jih zajeli na poteh. Ter seveda sanje in načrti, kje, kako, s kom in na kakšen način še bomo potovali.

2. Kako ste prilagodili svoje poslovanje trenutnim razmeram?

Prilagodili morda ni čisto pravi izraz. Morda je bolje reči, da se prilagajamo. Več o tem smo napisali v svojih sporočilih svojim potnikom in obiskovalcem spletne strani, bralcem časopisa … V Agenciji Oskar (besede si bom izposodil pri Oskarju Savarinu) se počutimo kot otrok na plaži, ki z navdušenjem priteče k očku in mu reče: »Poglej očka, cel dan sem z žarom in navdušenjem gradil čudovit grad iz mivke. Potem pa je prišel en velik val in je grad odplaknil, da od njega ni ostalo nič. Vendar ko sem ga gradil, sem dobil cel kup še boljših idej! Jutri začnem s še večjim veseljem graditi še lepši in večji grad.« Dobro smo. Le drugače, obrnjeno navznoter, sublimirano in prečiščevalno.

Krizni management, kot npr. znižanje plač, odhod zaposlenih na čakanje, začasna prekinitev dela s študenti in pogodbeniki … Pregledali smo vse stroške in preverili, koliko časa lahko zdržimo. Naši zaposleni so največje bogastvo. Zato imamo zagotovo veliko motivacijo, ki ji bomo sledili, takoj ko bo priložnost za to, da lahko s polno paro zagrabimo za delo.

3. Kako ste prilagodili svoje marketinške aktivnosti trenutnim razmeram? Kaj delate zdaj, česar prej niste, katere novosti ste vpeljali? Kaj ste se novega naučili? Ste odkrili kakšne uspešne pristope, ki jih prej niste poznali?

V prvem tednu krize smo najprej dali v mirovanje oglaševanje (Google, FB). To smo naredili po tehtnem premisleku in posvetu z agencijo. Takoj je bilo namreč jasno, da karkoli povezano s potovanji dosega negativno konotacijo.

Prešli smo na t.i. krizno komuniciranje, kjer skušamo z jasnimi, realnimi in neposrednimi sporočili obveščati svoje sopotnike o dogajanju – seveda pa jih delamo na svoj način. Z iskrivostjo in živahnostjo. Komunikacija je vedno lahko dvostranska na primer, kozarec je lahko na pol prazen ali na pol poln, razlika je samo, iz katere strani ga gledaš. Komunikacija javnosti v prvih 14 dneh se nam je zdela močno negativno nastrojena, v zadnjih dneh pa se spreminja, slišimo tudi pozitivna sporočila. Turizem je stvar sprostitve. Zavedamo se, da je zdravje na prvem mestu. Obdržali bomo zdravo pamet in pozitivno voljo, da še vedno ostanemo, kot smo zmeraj bili.

Zdaj bomo izkoristili čas, da pripravimo vsebine, za katere morda do danes ni bilo veliko časa, za tiste stvari, ki smo jih želeli na spletni strani optimizirati, a nikoli nismo našli pravega trenutka. S ciljem, da bomo ustvarili nove vsebine za svoje bralce, ki bodo v času, ko si želijo prebirati o deželah svojih potovanj, lahko vsaj sanjarili, kam vse jih še nese prihodnost.

4. Kaj počnete drugače od drugih podjetij znotraj vaše dejavnosti?

Delamo s srcem, odgovornostjo in zavestjo, da želimo najboljše za svoje sopotnike in posledično za nas. Seveda pa smo vpeti v dogajanje in včasih tudi moramo slediti nečemu, kar je družbeno sprejeto.

S kar nekaj agencijami smo povezani v združenju ZTAS (združenje turističnih agencij Slovenije). V tem trenutku je naša glavna skrb usmerjena v zavarovanje vplačanih sredstev naših sopotnikov marčevskih in aprilskih potovanj, ki so že v rokah naših partnerjev.

5. Ali ste imeli pred nastopom pandemije načrt B oziroma krizni načrt za nenačrtovane družbene spremembe, ali ste morali svojo strategijo prilagoditi sproti?

Korona kriza ni prva kriza. Gotovo je pa najobširnejša, kar jih pomnimo. Za tako obsežno krizo zagotovo nismo imeli načrta. Smo se pa iz prejšnjih (vulkani, potresi, cunamiji, vojne) ogromno naučili, tako da se zdaj hitreje prilagajamo.

6. Na kakšen način bo, po vašem mnenju, trenutna kriza vplivala na vaše poslovanje v prihodnje?

V tem trenutku je to še težko reči. Vse je odvisno od tega, koliko časa bo trajala. Kar je pa gotovo je, da bo globoko zarezala v vsakdan vseh. Kako hitro bo kdo izšel iz same krize, je odvisno od tega kako si bil pred krizo zapisan pri potnikih. Neke prednosti se bodo izničile, slabosti vseh se bodo najbrž potencirale … Če si bil pred krizo slabo zapisan pri potnikih, potem boš težje se postavil na noge in obratno.

7. Na kakšen način je pandemija vplivala na to, kako boste v prihodnje načrtovali svoje marketinške aktivnosti?

Začeli smo odkrivati “nove” načine komunikacije (npr. video konference, vloge…), ki v resnici niso popolnoma novi, saj so rasli v naših glavah že dolgo, samo se z njimi nismo imeli priložnosti ukvarjati. Zdaj pa preko digitalne preobrazbe prepoznavamo njihovo uporabnost. To bo zagotovo nadgradilo naše poslovanje v prihodnjih letih.

8. Ali delate od doma? Kako ste ste organizirali? Kako svoje zaposlene v teh trenutkih izkoristite za delo od doma?

Seveda. Skladno z vladno uredbo in ZKP-jem – to je zdrava kmečka pamet 😊. Vsi, ki smo ostali, delamo od doma. Organizacija je ostala oddelčna, le da zdaj temelji na dežurstvu. Ostali zaposleni so na čakanju. A vem, da tudi oni ne posedajo križem rok. Če si namreč z dušo in srcem v industriji kot je turizem, potem svoj prosti čas izkoristiš za izobraževanje, nadgrajevanje svojih destinacij, nove vsebine, nove rešitve … Skratka za vse tisto, kar v polnem zagonu nehote potiskaš na stran. Prav tako zaposlene spodbujamo k pridobivanju novih znanj, pripravljamo webinarje … skratka gibamo.

9. Kako poteka komunikacija s strankami?

V celoti preko telefona in elektronske pošte. Hkrati smo odprli linijo, če bi se kdorkoli želel podružiti z nami, ga z veseljem pokličemo preko telefona ali drugih orodij. Prek video klica poklepetamo in se podružimo virtualno. Da ohranimo stik in ohranimo H2H (Human to Human op. avt.). Oziroma kot danes radi povedo, da ohranjamo družabni stik na daljavo. H2H je temelj Agencije Oskar in tudi temelj vsakega dolgoročnega odnosa. Iskrenost in odkrit pogovor sta ključna v teh časih, da ohranjaš temelj partnerskih odnosov, odnosov s potniki, odnosov s sodelavci itd.

10. Ste opazili kakšno dobro prakso pri konkurentih (doma ali v tujini)?

Dobre prakse se bodo pokazale v roku enega ali dveh mesecev… Mi pa že zdaj aktivno začenjamo z našimi virtualnimi potovanji, potopisi, igrami, sestavljanjem novih programov, programom“nauči se iskanja letalskih vozovnic po sistemih” itd.
Nihče se ta trenutek ne želi miselno ukvarjati s potovanji, morda redki. Še vedno je pri ljudeh prisoten prevelik krč … Ko se bo vzpostavila neka nova resničnost, se bodo resnično pokazale inovativne prakse.

11. Ali lahko predstavite eno dobro stvar, ki se je v času krize pokazala kot primer dobre prakse?

Newsletterji, ki so zbrani na naši spletni strani, na katere dobivamo neverjetne odzive! Zaradi takšnih stvari se splača boriti in brcati. Druga orodja, s katerimi se bomo lahko pokazali v čisto novi luči – npr. rojstnodnevne čestitke, ki so ljudem danes bolj pomembne in veliko večvredne.

12. Ali po vrnitvi v ustaljene tirnice razmišljate tudi o kakšnih drugih poslovnih modelih oz. virih zaslužka? Kako načrtujete vrnitev po koronavirus situaciji?

Najprej se bo treba vrniti v ustaljene tirnice, na kakšen način točno, najbrž ne ve zdaj nihče. Od gospodarske krize 2008/09 je sledila počasna, a konstantna rast. Kar smo se naučili takrat, je zagotovo, da se ne smemo nikoli ustaviti. Opazovati, testirati, prilagajati, poslušati … Dan za dnem. Z veliko mero motivacije. To je naš glavni cilj za prihodnost. Nove rešitve, nove destinacije, veliko novega …

13. Kaj menite, se bo zgodilo v turizmu po koncu koronavirusa?

Turizem kot gospodarska panoga gotovo ne bo izginil. Se bo pa spremenil. “Brezbrižnost” zadnjega leta se gotovo ne bo vrnila takoj. Notranji glasek, ki bo govoril: »Zakaj na potovanje, ali je tam varno, ali ne bi rajši ostali kar doma,« bo še težje premagati. A ga naši sopotniki prej ali slej bodo. Verjamem, da se bodo najprej vrnili potniki na avanturističnih Oskar+ potovanjih ter doživetih potovanjih. Izleti in turistična potovanja po večjih mestih pa bodo potrebovali dlje časa, da si opomorejo. Ljudje, ki so bili vajeni popotovanj, bodo zagotovo kmalu občutili klic po odhodu k novi turistični avanturi.

V trenutku, ko so zaradi virusa korona potovanja spet postala nedosegljivo razkošje in smo se preventivno zaprli med štiri stene, nam ostanejo samo še potovanja po domišljiji. Pri Oskarju pišejo: »Izkoristimo čas za razmislek. Razmislite, dragi sopotniki, o svojih potovanjih, o vseh prelestnih trenutkih, ki so se vam na njih zgodili. Razmislite, zakaj radi potujete in kaj je tisto, kar vas vedno znova vleče na pot. Kajti potovanja še zdaleč niso strošek, temveč naložba – in prav za čase, v katerih živimo.«

Ni pa nujno, da ostane le pri domišljiji, saj lahko z Agencijo Oskar zdaj preko virtualnih potopisov obiščete najlepše kraje, ki jih še nikoli niste, si jih že dolgo želite ali pa želite ponovno obuditi spomine na pretekla popotovanja. Z Agencijo Oskar lahko prav zdaj izkoristite čas mirovanja in ga preživite tam, kjer si ta trenutek morda najbolj želite …

Vabljeni v virtualni svet potovanj in upamo, da kmalu ponovno tudi spet na “pot pod noge”.

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor