Odprtokodne CMS platforme in optimizacija strani – 1. del: WordPress

Objavljeno v petek, 1. februarja 2013 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 3 min branja • Piše:

Boštjan Hozjan

CMS (»Content Management System«) platforme so v osnovi nastale zaradi potrebe po čim bolj preprostem urejanju spletnih strani in njihovih vsebin. Spletno stran, ki je bila podprta s tako platformo, je lahko urejal tudi uporabnik, ki ni poznal programiranja in spletnih tehnologij.

V zadnjih letih je razvoj CMS platform zelo napredoval. Iz osnovnega orodja za urejanje vsebine so se razvile v orodje, s katerim lahko v celoti upravljamo s spletno predstavitvijo. Platforme do neke mere že same po sebi vključujejo določene elemente optimizacije strani, družabnih medijev, upravljanja z dokumenti in oblikovanja. Kot dodatek platformam lahko uporabimo vtičnike, ki ponujajo različne možnosti razširitev in lahko zelo vplivajo na uspešnost spletnih strani. Veliko vtičnikov je brezplačnih, nekaj pa je plačljivih. V vsakem primeru jih je ogromno, na ta način pa tudi platforme postajajo vedno bolj popularne.

V nadaljevanju bom predstavil nekaj vtičnikov za najbolj razširjene platforme (WordPress, Joomla in Drupal), ki se tičejo optimizacije spletnih strani. Optimizacija je danes namreč obvezna faza pri izdelavi spletne strani, pravzaprav kar neke vrste higienik, brez katerega si spletne strani niti ne znamo več predstavljati. Za začetek si bomo ogledali vtičnike za WordPress platformo, kasneje pa sledita še pregled vtičnikov za platformo Joomla in za platformo Drupal.

Vtičniki za WordPress

WordPress Dashboard

All in One SEO Pack

URL: http://wordpress.org/extend/plugins/all-in-one-seo-pack/

Vtičnik, ki vsebuje najbolj pomembne elemente za optimizacijo strani, kot so npr. HTML naslovi, meta podatki ipd. Nastavitve omogočajo precej avtomatike, kar razbremeni uporabnika. Omogoča tudi nastavitve kanoničnih URL naslovov in nastavitve za Google Analytics, kar pomeni, da ni potrebe po direktnem kopiranju Google Analytics kode v HTML kodo.

Google XML Sitemaps

URL: http://wordpress.org/extend/plugins/google-sitemap-generator/

Vtičnik omogoča avtomatično generiranje XML sitemap datoteke, ki bolj poznanim iskalnikom (Google, Bing, Yahoo, Ask ) pomaga pri indeksaciji vsebine.

WordPress SEO by Yost

URL: http://wordpress.org/extend/plugins/wordpress-seo/

Vtičnik, ki po funkcionalnosti lahko nadomesti prejšnja dva. Za odločitev, ali izbrati ta vtičnik ali prejšnja dva, predlagam, da oboje testirate in se potem odločite, kateri je bolj primeren za vas oz. vašo spletno stran.

Redirection

URL: http://wordpress.org/extend/plugins/redirection/

Uporaben vtičnik, če želimo pravilno urediti preusmeritve na spletni strani, pri čemer pa ni potrebno programersko znanje.

Broken Link Checker

URL: http://wordpress.org/extend/plugins/broken-link-checker/

S tem vtičnikom lahko preprosto pogledamo, ali spletna stran vsebuje kakšne nedelujoče povezave, in odpravimo težave. Na ta način pomagamo spletnim pajkom pri indeksaciji strani, po drugi strani pa izboljšamo uporabniško izkušnjo (a ni smešno, če so na spletni strani povezave, ki ne delujejo:)).

Custom 404 Error Page: Unlimited designs and colors

URL: http://wordpress.org/extend/plugins/custom-404-error-page-unlimited-designs-colors-and-fonts/

Bolj kot same optimizacije se ta vtičnik tiče uporabniške izkušnje, saj omogoča urejanje 404 strani (stran, ki se prikaže v brskalniku ob obisku nepravilnega URL naslova). Izgled osrednjega dela strani lahko izbiramo med predpripravljenimi predlogami. Stran lahko uredimo tako, da vsebuje tudi nekaj povezav na ostalo vsebino, kar je lahko v veliko pomoč obiskovalcu.

SEO Smart Links

URL: http://wordpress.org/extend/plugins/seo-automatic-links/

Vtičnik, ki avtomatično poskrbi za dodatne interne povezave med različno vsebino (seveda so na voljo tudi ročne nastavitve). Na ta način lahko podobno vsebino med seboj avtomatično povežemo v večje sklope.

Yet Another Related Posts Plugin

URL: http://wordpress.org/extend/plugins/yet-another-related-posts-plugin/

Omogoča, da pod vsebino dodamo interne povezave na podobno vsebino. Algoritem lahko določimo sami. Na ta način pomagamo uporabniku priti do dodatnih informacij, če ga vsebina zanima, s stališča optimizacije pa lahko zopet v večje sklope med seboj povežemo sorodne vsebine.

Toliko za danes, naslednjič pa več o Joomla platformi in njenih vtičnikih.

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

En odgovor na “Odprtokodne CMS platforme in optimizacija strani – 1. del: WordPress”

  1. Bravo dober pregled vtičnikov. Instalirali smo vse. Celi se je takoj naredil SLO prevod za SEO Smart links po objavi tega članka. imate velik vpilv 😉 

Dodaj odgovor