Kje naj bo vaš fokus pri optimizaciji spletne trgovine?

Objavljeno v sreda, 19. decembra 2018 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 5 min branja • Piše:

Miha Nosan

Ustvarili ste sijajno oblikovano spletno trgovino, na katero ste izjemno ponosni. Na njej ponujate fantastične izdelke, ki so boljši od konkurenčnih in bi se zagotovo morali dobro prodajati, vendar se ne. Zakaj se izdelki ne prodajajo, ko pa ste vse tako dobro uredili?

Ali ste med ustvarjanjem te veličastne spletne trgovine pomislili na to, kako je optimizirana za iskalnike? Ali vsebine ciljajo na različne faze prodajnega lijaka? Ste razmislili, kako boste na dolgi rok strateško premagali konkurenco?

Kako se lotiti te obsežne naloge, preberite v nadaljevanju.

Kako kategorije pomagajo vaši spletni prodaji?

Pristajalne strani kategorij so ene od najbolj pomembnih podstrani, prek katerih uporabniki in iskalniki dostopajo v vašo spletno trgovino. V začetnih fazah nakupnega procesa uporabniki v iskalnike vpisujejo splošne besede, kot so: treking kolo, zimske gume, prenosnik …, in eden od načinov, da ustrežemo tem poizvedbam, so informativnimi članki, ki jih objavljamo na info portalu. Pogosto se zgodi, da kategorijske strani rangirajo prav na te splošne besede, ki imajo velik obseg mesečnega iskanja in velik potencial, da na našo stran pripeljejo veliko število obiskovalcev.

Pomislite, kolikokrat se vam je že zgodilo:

  1. Da ste prek splošne besede pristali na kategorijski strani, ki ni vsebovala točno tistih izdelkov, ki ste jih iskali.
  2. Da spletna trgovina ni imela na voljo filtrov, s katerimi bi lahko hitro razvrščali in dostopali do blagovnih znamk ali drugih lastnosti izdelkov.
  3. Da pristajalna stran s posebno ponudbo ni imela enakih funkcionalnosti kot spletna trgovina.

Morda ravno v času posebnih ponudb pristanete na podobni kategorijski strani, in čeprav je izbira izdelkov vrhunska in cene zelo ugodne, stran zapustite, ker vam ta ne omogoča, da bi hitro dosegli želeno.

Med in mleko za optimiziranost spletne trgovine

Jasno zasnovana struktura spletne strani izboljšuje pozicioniranje na iskalnikih, saj se spletni pajki iskalnikov po njej laže premikajo. To pomeni, da kategorijske strani takoj za domačo stranjo nosijo največjo težo, saj se nahajajo na drugi stopnji strukture spletne strani. Z izbiro pravih ključnih besed, dodajanjem besedila in pravilno usmerjenimi notranjimi povezavami lahko bistveno izboljšate optimiziranost kategorijskih strani, ki bodo imele pozitiven vpliv na celotno spletno stran, saj z vidika strukture vsi produkti izhajajo prav iz kategorij. V nasprotnem primeru zaradi tega izgubljate velik potencial.

Kaj pa produktne strani?

Produktna stran predstavlja most, ki uporabnika popelje do košarice, zato bi moral biti kakovostno zgrajen in redno vzdrževan. Ker ne želimo, da se ta most podre in nam uporabnik tik pred nakupom pade v reko konkurečnih spletnih strani, se je priporočljivo posvetiti naslednjim vprašanjem.

Kako so poimenovani vaši izdelki?

Prav tako kot je pomembno, kako poimenujete kategorijske strani, je pomembno tudi, kakšne ključne besede uporabite pri izdelkih. Gotovo se vam je že kdaj zgodilo, da ste v spletni trgovini uporabili ključne besede, ki so povsem jasno opisale izdelek, a jih v resnici ljudje ne uporabljajo. Analiza ključnih besed spada med osnovne naloge, ki se jih je treba lotiti z nastopom na digitalu, in če je izvedena pravilno, lahko prinaša velik potencial. Namreč izredno pomembno je, da za celotne linije izdelkov izberete takšne ključne besede, ki jih ljudje iščejo, saj vam bo to na dolgi rok prinašalo obisk.

Ali Google razume vašo spletno stran?

Uporabnik je na prvem mestu – in želimo, da do faze nakupa pride čim hitreje s čim manj ovirami na poti. Je pa za boljše pozicioniranje na iskalnikih in posledično povečanje obiska ter prihodka zelo pomembno, kako Google razume vašo spletno stran. Tako kot pri uporabnikih tudi pri spletnih pajkih želimo, da se brez težav pomikajo po strani in medtem pridobijo čim več informacij.

Na produktni ravni si lahko pomagamo s strukturiranimi podatkirich snippets«), ki v kodo spletne strani vnesejo dodatne oznake, kar iskalnikom omogoča lažje razumevanje vsebine strani.

Ne samo, da bodo zaradi tega produktne strani lahko pozicionirane višje, temveč bodo tudi iskalni rezultati bolj vidni. In navsezadnje vaš cilj ni samo prva stran, temveč tudi večja izpostavljenost, saj vam to prinaša več obiska. Iskalni rezultat, kot je viden na zgornjem primeru, lahko izboljša CTR do 30 %, v nekaterih primerih tudi več.

Podvojena vsebina, ta zoprna reč

Pogosta težava, na katero naletimo na spletnih trgovinah, je veliko podvojene vsebine pri opisih produktov. Opisi so priskrbljeni s strani dobaviteljev in se v večini primerov brez sprememb vnesejo na spletno trgovino. Gotovo ste že slišali, kako Google ne mara podvojene vsebine in vas zaradi tega lahko slabše pozicionira na iskalnikih. Treba se je zavedati, da manj ali več podvojene vsebine obstaja na vseh straneh, pa zaradi tega Google ne kaznuje vseh prisotnih strani. Denimo pri tehničnih specifikacijah izdelka ne gre odkrivati »tople vode« – in te se bodo zelo verjetno v enaki obliki pojavljale na različnih spletnih trgovinah. Imamo pa zmožnost, da opise izdelka napišemo na novo/drugače in s tem ustvarimo unikatno vsebino, ki bo Googlu všeč. V nasprotnem primeru imamo potem podvojene opise izdelkov, ki se pojavljajo pri vas in pri vseh vaših konkurentih.

Ne zanemarite slik!

Različni testi govorijo v prid velikim slikam na produktih, ki izboljšajo stopnjo konverzije v primerjavi z malimi. Ni pa dovolj le ena slika, ampak naj jih bo toliko, da produkt prikažejo iz različnih kotov. Čeprav so slike velike, jih optimizirajte tako, da zasedejo čim manj prostora, a še kar ohranijo kakovost. Ne pozabite uporabiti ključnih besed v imenu datoteke, naslovu slike in »alt tekstu«. Namreč v povprečju kar 22,6 % uporabnikov na spletne strani dostopa prek slikovnih iskanj, zato bi bilo škoda, da tega ne bi izkoristili.

Sorodni produkti so pomembni

Sorodni produkti uporabniku ne le olajšajo premikanja po spletni trgovini, ampak tudi pomagajo pri strukturi spletne strani zaradi dodatnih internih povezav. Poleg sorodnih artiklov je priporočljivo izpostaviti tudi dodatke, ki bi bili uporabni pri nakupu glavnega produkta (denimo torba za prenosnik, stojalo za prenosnik idr.).

Možnost komentarja/mnenja o produktu

Raziskave potrjujejo, da ljudje bolj zaupajo produktom, ki vsebujejo pozitivna mnenja, zato to funkcionalnost le omogočite na vaši spletni trgovini. Poleg tega vam bodo uporabniki ustvarjali dodatno vsebino na pristajalni strani, kar bo pozitivno vplivalo na organsko rangiranje.

Kategorije in produktne pristajalne strani predstavljajo osnovo spletnih trgovin, vendar nam lahko, če so pravilno zastavljene, bistveno pripomorejo k razvoju spletnega posla. Ne pozabite na njih!

Kakšne pa so vaše dobre prakse pri pozicioniranju vaše spletne trgovine?

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor