Kje na vaši spletni strani izgubljate denar?

Objavljeno v četrtek, 8. junija 2017 v kategoriji Optimizacija uporabniške izkušnje. Članek za 5 min branja • Piše:

Sara Črnič

Marie Pollie živi in diha za optimizacijo spletnih strani. Prihaja iz podjetja ConversionXL, kjer je glavni strateg optimizacije spletnih strani. Na inOrbitu je predavala o tem, na katerih mestih lahko spletna stran izgublja potencialne stranke.

Marie je predavanje začela s sliko vedra, ki ponazarja spletno stran. To vedro ima luknje. Te luknje so mesta, kjer posamezniki zapustijo vašo spletno stran. Kje vse pa lahko najdete luknje in kako jih lahko zakrpate?

Prvo pravilo: naj vas ženejo podatki

Predstavitev se je začela z modelom šestih točk, kaj vse je treba analizirati na spletni strani.

  1. Hevristična analiza
  2. Tehnična analiza
  3. Analiza spletne analitike
  4. Analiza sledenja miški
  5. Testiranje uporabniške izkušnje
  6. Kvalitativna raziskava

Ko pri analizi zberete veliko podatkov, je pomembno, da pridobite vpogled v dogajanje na spletni strani. Ne zanima vas, kaj je na spletni strani dobro, pač pa, kaj ne dela in kje so mesta, ki uporabnikom predstavljajo težave.

1. Hevristična analiza

Hevristična analiza je pomembna, saj na svetu ni nobenega nadomestka za človeško vrednotenje. Vsakdo mora vedno imeti vrednotenje nekega strokovnjaka, ker robot ne bo mogel oceniti nečesa tako dobro kot človek. Vrednotenje spletne strani pri hevristični analizi poteka na petih različnih nivojih:

  1. Distrakcija
  2. Trenje
  3. Vrednost
  4. Jasnost
  5. Relevantnost

Distrakcija

Prva stvar, ki jo morate pregledati na vaši spletni strani, je, ali je na njej kaj motečega in po nepotrebnem dobiva pozornost? Če ni motivacija, je distrakcija. Če imate nepotrebne stvari na vaši spletni strani, je to lahko kritično, saj je človeško zaznavanje omejeno. Ko posameznik pride na vašo spletno stran in mu poskušate vse vreči v obraz, ga bo to zmedlo in odvrnilo od nadaljnjega nakupa. Primer je proces nakupa, kjer se lahko zgodi, da imate na vaši spletni strani v glavi in nogi veliko informacij o družbenih medijih. Na tem mestu se morate osredotočiti na podatke, ki so posamezniku pomembni. Ponudite jim informacije o varnosti nakupa in ne nepotrebnih informacij, ki bodo lahko odvrnile njihovo pozornost. Vprašajte se, če jim dane informacije pomagajo. Če ne, je to distrakcija.

Trenje

Vprašati se je treba, kaj je tisto, kar posameznika zaustavlja pred nakupom. Kaj na strani povzroča dvome ali pomislek? Kaj otežuje proces nakupa? Če imate na vaši spletni strani preveč informacij, se lahko zaradi tega posameznik ne odloči za nakup. Obenem je pomembno tudi to, da se informacije ne izgubijo, medtem ko se posameznik odloča za nakup. Ko posamezniku ponujate preveč informacij in storitev naenkrat, se lahko zgodi, da bo situacija za nakup enostavno postala pretežka.

Vrednost

Naslednja pomembna stvar na spletni strani je vrednost. Ali posameznikom komunicirate končne koristi nakupa ali jim samo sporočate, kaj bodo dobili od vas?

Jasnost

Ali je vsebina/ponudba na vaši strani jasna? Pomembno je, da ko pride posameznik na vašo spletno stran, takoj ve, kaj je lahko njegov naslednji korak. Ne ponujajte mu vsebin, iz katerih ne bo mogel potegniti nobenega smisla.

Relevantnost

Ali je stran dosegla posameznikova pričakovanja? Pričakovanja posameznika se razlikujejo glede na to, kje so v odločitvenem procesu potrošnika. Ko boste analizirali relevantnost vaše spletne strani, imejte to v mislih. Nekomu, ki je v fazi ozaveščanja, ne bo nič pomenilo to, da ste spremenili gumb v fazi nakupa.

Na pristajalnih straneh posamezniki cenijo, da najdejo izdelek, ki ga potrebujejo. Potrebujete edinstveno prodajno prednost, ki jo tudi pravilno skomunicirajte. Na strani izdelkov je pomembno to, da damo posameznikom informacije o izdelkih. Pri procesu nakupa pa so pomembni uporabniška izkušnja, hitrost in varnost. Vseeno pa se je treba zavedati, da hevristična analiza ni dovolj. Treba je pogledati analitiko in preveriti, kje so težave.

2. Tehnična analiza

Marie je priporočila nekaj metrik, kjer si lahko pogledate, kaj se na vaši spletni strani dogaja.

  1. Konverzije glede na brskalnik
  2. Konverzije glede na napravo
  3. Analiza hitrosti spletnega mesta:

a) Prvi korak: Poročilo o hitrosti spletnega mesta v Google Analyticsu
b) Drugi korak: Testirajte spletno stran na mobilni napravi, kjer ni brezžične povezave

3. Analiza spletne analitike

Pri analizi spletne analitike se je dobro osredotočiti na metrike, navedene spodaj. Ne pozabite jih preverjati, testirati in segmentirati.

  1. Analiza lijaka: če imate na zadnjem koraku nakupa velik upad in malo posameznikov zaključi nakup, to pomeni, da manjka neka informacija ključnega pomena.
  2. Konverzija iskanja: korelacija ali vzročnost? Ali iskalnik na vaši spletni strani proizvaja dobre stopnje konverzije, ker je tako dober? Ali ker posamezniki vejo, kaj iščejo?
  3. Najbolje priljubljene pristajalne strani.

Ker pa so to kvalitativni podatki, nam povejo samo, kje in ne zakaj: kje pogledati in kaj posamezniki počnejo na strani – kje zapustijo spletno stran, kje ne, katera stran je najbolj gledana itn.

4. Analiza sledenja miški 

S pomočjo analize sledenja miški lahko preverite, kaj na vaši spletni strani dobi preveč pozornosti in kaj premalo. Morda posamezniki hočejo klikniti na besedilo, ki ni klikabilno. Morda opazijo stvari, ki niso najbolj pomembne. Preverite lahko tudi, do kod posamezniki drsajo po spletni strani – ali pridejo do stvari, ki so za vas pomembne, ali prej odnehajo?

5. Testiranje uporabniške izkušnje

Testiranja uporabniške izkušnje so zanimiva, ker so zelo koristna. Morda ste mislili, da za takšno testiranje potrebujete veliko ljudi? Zmotili ste se. Dovolj je že 10 posameznikov, ki so vam pripravljeni pomagati. Z njimi lahko odkrijete napake v oblikovanju uporabniške izkušnje, ker vam bodo pokazali, kje na vaši spletni strani se zatikajo.

Med uporabnikovim testiranjem vprašajte primerna vprašanja glede na ključne indikatorje uspešnosti.

  1. Čemu je spletna stran namenjena? Za koga je?
  2. Katera je prva stvar, ki bi jo na tej spletni strani naredili?
  3. Preglejte, kaj stran ponuja, primerjajte in poizkusite kupiti izdelek.
  4. Ali ste pogrešali kakšno informacijo, ki bi jo radi pridobili, preden opravite nakup in je niste uspeli najti?

6. Kvalitativna raziskava

Med dve najbolj koristni kvalitativni raziskavi spadata: exit polls in customer survey. Pri kvalitativni raziskavi je pomembno, da je izkušnja sveža – dobro je, da je posameznik kupil izdelek nedolgo nazaj. Druga pomembna stvar je ta, da za razliko od uporabnikovega testiranja tukaj potrebujete 100 odgovorov.

Pri vprašanjih je pomembno identificirati, kaj je posameznikom pomembno. Tukaj lahko pridobite koristne odgovore, kot so: zakaj so izbrali vas namesto konkurence, zakaj so izbrali ravno ta izdelek, če so imeli kakšne dvome in zadržke med nakupnim procesom itn.

S pomočjo te raziskave lahko sestavite nov predlog vrednotenja. Exit polls (npr. Hotjar) vam omogočajo takojšen odziv na vašo spletno stran. S preprostim vprašanjem: »Ali vam karkoli prepričuje nakup?« lahko pridobite zelo koristne podatke, ki vam bodo pomagale odpraviti ali odkriti težave na vaši spletni strani.

 

Marie Pollie nam je na letošnjem inOrbitu podala veliko število informacij. Z njenim globokim pogledom v testiranje in optimiziranje spletnih strani je zagotovo razrešila marsikatero težavo. Ali boste upoštevali njene nasvete in preverili, kje izgubljate potencialne stranke? 😉

 In ne pozabite – testiranje je tisto, ki bo naredilo spremembo!

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor