Kako uporabniška izkušnja (UX) vpliva na vašo uvrstitev na Google?

Objavljeno v ponedeljek, 30. januarja 2023 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 10 min branja • Piše:

Sabina Bizjak

Uporabniška izkušnja (ang. UX) zajema področje spletnega oblikovanja, ki vključuje analizo in logiko razumevanja in načrtovanja interakcije uporabnika s spletno stranjo. Vključuje uporabnost, dizajn, navigacijo in vtis.

Pomen uporabniške izkušnje (ang. UX) v zadnjih letih močno narašča. Dolgo časa smo govorili samo o povratnih povezavah oz. »backlinks« ter »On-site optimizaciji« kot glavnih faktorjih za razvrščanje spletnih strani na Google.

Zdaj pa Google vedno bolj v ospredje postavlja uporabnika in mu pri iskanju tistega kar išče, želi kar najbolje ustreči. Zato tudi SEO optimizacija vedno bolj zajema procese in aktivnosti, ki izboljšajo uporabniško izkušnjo.

Kaj to pomeni v praksi?

Uporabniki želimo, da spletne strani delujejo hitro, da so dizajni odzivni, prilagojeni mobilnim napravam, da se po spletnih straneh z lahkoto znajdemo in s čim manj kliki najdemo tisto kar iščemo. Hkrati ne maramo, da nas motijo razni »pop-up-i«, želimo da je pisava ravno prav velika, prikazana privlačno s slikami ter video vsebinami.

Vse to in še številni drugi dejavniki utegnejo poslabšati uporabniško izkušnjo, kar Google z raznimi metrikami redno meri in spremlja ter na podlagi tega razvršča spletne strani na svoji lestvici.

V nadaljevanju opisujemo glavne faktorje, ki jih Google spremlja z namenom čim boljšega razvrščanja spletnih strani in s tem zagotavljanja najboljših rezultatov za svoje uporabnike, hkrati pa razkrivamo tudi napotke, kako lahko spletno stran izboljšate za uporabnike in se s tem povzpnete višje na Google lestvici.

UX signali, ki jih Google upošteva pri razvrščanju spletnih strani

1. Dwell time – Čas, ki ga uporabnik porabi po brskanju vaše strani od trenutka, ko je obiskal spletno mesto
2. Bounce rate – procent uporabnikov, ki so zapustili spletno mesto brez da bi karkoli na strani kliknili oz. naredili.
3. Pogo sticking
4. Search intent oz. namen iskanja – ali vsebina na vašem spletnem mestu ustreza namenu, ki ga uporabnik išče?
5. Core web vitals oz. ključni spletni kazalniki

6. Kako lahko izboljšate uporabniško izkušnjo na vaši spletni strani?

Določite jasno strukturo (in namen) spletne strani
Optimizirajte svoje spletno mesto za mobilne naprave
Izboljšajte hitrost spletne strani, zlasti na mobilnih napravah ter Core web vitals
Vsebina naj bo berljiva in privlačna
Redno objavljajte sveže vsebine!
Slike, videoposnetki
Ne pozabite na poziv k akciji oz. »Call to action« (CTA)
Peljite uporabnike na druge sorodne vsebine, ki bi jih morda zanimale
Testirajte uporabnike!
Hitri napotki za izboljšanje uporabniške izkušnje (UX) spletne strani

UX signali, ki jih Google upošteva pri razvrščanju spletnih strani

Google želi uporabniku ponuditi spletno mesto, ki bo kar najboljše zadovoljilo njegova pričakovanja in želje.

V tam namen upošteva nekaj glavnih UX signalov, ki jih kvantitativno meri:

1. Dwell time – Čas, ki ga uporabnik porabi po brskanju vaše strani od trenutka, ko je obiskal spletno mesto


Google meri čas, ki ga uporabnik porabi za brskanje po vaši strani.

Primer: Če uporabnik spletno mesto zapusti po 5 sekundah, je to za Google signal, da spletno mesto ni uporabniku prijazno ali ne ponuja tisto kar išče. Dlje kot uporabnik ostane na strani, višje bo Google uvrstil spletno mesto na svoji lestvici.

2. Bounce rate – procent uporabnikov, ki so zapustili spletno mesto brez da bi karkoli na strani kliknili oz. naredili.

 

Ta metrika se od zgornje (Dwell time) razlikuje v tem, da upošteva čas, ki ga uporabnik porabi na strani brez da bi karkoli naredil oz. kliknil, medtem ko Dwell time meri čas aktivnosti uporabnika na strani, do trenutka ko zapusti spletno mesto.

Kakšen je povprečen Bounce rate?

Povprečen Bounce rate je med 41 in 51%. Normalen Bounce rate je odvisen od panoge v kateri nastopa podjetje in od vira obiska.

Bounce rate se razlikuje tudi po tipih strani.  Spletne trgovine (e-commerce) imajo v povprečju najnižji Bounce rate, medtem, ko imajo blogi in podobne informativne strani veliko višji Bounce rate (tudi do 90%).

Visok Bounce rate pa vedno ne pomeni, da je s stranjo nekaj narobe; ravno obratno. Če uporabnik na strani takoj najde kar želi, brez da bi karkoli na strani še naredil, je to lahko znak, da spletna stran ponuja ciljno vsebino na način, ki uporabniku omogoča hitro dostopanje do ključnih informacij.

Poleg tega pa moramo pri tem previdni, da spremljamo samo organski Bounce rate. Bounce rate, ki ga beležijo plačani oglasi (CPC) je lahko visok tudi iz čisto drugih razlogov – npr. da oglašujejo nekaj, česar potem v resnici na strani sploh ne ponujajo.

Bounce rate metrika se sicer z uvedbo Google Analytics 4 opušča. Meritev, ki bo uporabljena namesto tega, je t.i. »angažirane seje« (»Engaged Sessions«). Angažirane seje merijo število sej, ki so trajale dlje kot 10 sekund, so prejele konverzije ali so imele 2 ali več ogledov strani. Katera koli od teh interakcij/dogodkov vam bo omogočila razumeti, koliko uporabnikov je v interakciji z vašo vsebino na vašem spletnem mestu.

3. Pogo sticking


»Pogo sticking« se zgodi, kadar uporabniki obiščejo več spletnih mest (zadetkov na Google), da bi našli tisto kar iščejo. Uporabniki niso bili zadovoljni s prvim Google zadetkom in so se vrnili nazaj ter iskali boljši Google zadetek nižje na Google lestvici.

»Pogo sticking« Google prepozna kot signal, da trenutno najvišje uvrščeno spletno mesto ne ponuja optimalne vsebine za uporabnika, zato to spletno mesto uvrsti nižje.


»Pogo sticking« je zato zelo močan signal, da uporabniki niso zadovoljni z Google rezultati, kar posledično privede do tega, da Google ta spletna mesta uvrsti nižje na svoji lestvici.

 

4. Search intent oz. namen iskanja – ali vsebina na vašem spletnem mestu ustreza namenu, ki ga uporabnik išče?


Namen iskanja (znan tudi kot »namen uporabnika«) je glavni cilj, ki ga ima uporabnik, ko vnese poizvedbo v iskalnik. Običajne vrste namena iskanja vključujejo informacijske, komercialne, navigacijske in transakcijske namene.

Primer: Iščete poceni Adidas superge.

Na prvih zadetkih najdete superge, ki stanejo 200€ in več, kar ne ustreza našemu iskalnemu cilju. Uporabniki bodo zato stran hitro zapustili.

Google tako hitro ugotovi, da rezultat, ki ga ponuja, ne ustreza iskani ključni besedi in ga zato uvrsti nižje na svoji lestvici.

Hkrati nam to pove tudi, da če naša vsebina ne ustreza tej ključni besedi, jo izključimo iz seznama ključnih besed za SEO optimizacijo, ter svoj fokus posvetimo drugim ključnim besedam, katerim naša spletna stran bolj ustreza.

Izpolnitev namena iskanja je Googlov cilj številka 1.

Če želite danes uspeti s SEO optimizacijo in vsebinskim marketingom, mora biti namen iskanja velik pomemben del vašega pristopa.

5. Core web vitals oz. ključni spletni kazalniki


Pod »Core Web Vitals« se podrazumeva niz posebnih dejavnikov, za katere Google meni, da so pomembni za celotno uporabniško izkušnjo spletne strani.

Core Web Vitals so sestavljeni iz treh specifičnih meritev hitrosti strani in interakcije uporabnika:

• čas prenosa največje slikovne vsebine,
• zakasnitev prvega vnosa in
• kumulativni premik postavitve.

Skratka, Core Web Vitals so podmnožica dejavnikov, ki so del Googlove ocene »izkušnje s stranjo« oz. Googlov način določanja celotne UX vaše strani.

6. Kako lahko izboljšate uporabniško izkušnjo na vaši spletni strani?


Določite jasno strukturo (in namen) spletne strani.


Pri oblikovanju strukture spletne strani velja upoštevati naslednje napotke:

• Združite tematsko povezane vsebine.
• Označite svoje najpomembnejše strani.
• Vsebina naj bo preprosta in organizirana v logični hierarhiji.
• Struktura naj ne bo pregloboka in prerazvejana, saj želimo uporabniku zagotoviti, da pride do svoje ciljne strani s čim manj kliki.

Da bi ugotovili, kakšna struktura je optimalna za vaše spletno mesto in za uporabnike, vam svetujemo, da uporabnike testirate.

Pri testiranju boste dobili odgovore na vprašanja:

• Kje se uporabniki zataknejo na svoji poti do ciljne vsebine?
• Ali obstajajo nekateri elementi (npr. navigacija, iskanje po spletnem mestu), ki se uporabnikom zdijo težavni?
• Katere korake pri uporabi spletnega mesta je mogoče izboljšati?
• Ali ima vaša trenutna nastavitev morda kakšna »ozka grla«?
Uporabnike lahko testirate s pomočjo različnih orodij, o katerih je nekaj več predstavljano v nadaljevanju.

Optimizirajte svoje spletno mesto za mobilne naprave

Če vaše spletno mesto ni optimizirano za mobilne naprave, obstaja 5x večja verjetnost, da ga bodo uporabniki zapustili. Torej v bistvu izključujete ogromno potencialnih strank, če ne optimizirate svojega spletnega mesta za najboljšo mobilno izkušnjo.

Več kot polovica vsega spletnega prometa prihaja iz mobilnih naprav.

Poleg uporabnikov, pa ne smemo pozabiti tudi na Google. Google preiskuje tako vaše namizne kot mobilne spletne strani in jih uporablja za indeksiranje vašega spletnega mesta. To pomeni, da vam lahko z vidika SEO optimizacije, spletno mesto prijazno do mobilnih naprav, pomaga do boljših uvrstitev na Googlovi lestvici.

Za lažje razumevanje optimizacije spletne strani za mobilne naprave, priporočamo branje našega vodiča za »mobile first indeksiranje« spletnih strani.

Podajamo nekaj nasvetov, kako narediti svoje spletno mesto bolj prijazno mobilnim napravam:

• Poskrbite da bo vaše spletno mesto zagotavljalo vse informacije, ki jih imate na namizni različici, tudi na mobilnih napravah.
• Gumbe umestite čim bolj na sredino zaslona, kjer lahko večina ljudi hitro dostopa do njih.
• Pri oblikovanju mobilnih dizajnov zagotovite, da lahko uporabniki komunicirajo z enim dotikom. Tu nam pomagajo tudi informacije, ali lahko uporabniki uporabljajo naprave z eno ali dvema rokama, in kakšna je najmanjša velikost mobilnega zaslona na dotik.

 

Izboljšajte hitrost spletne strani, zlasti na mobilnih napravah ter Core web vitals


Kot smo že omenili, je hitrost delovanja spletne strani zelo pomemben UX faktor, ki ima močan vpliv tudi na uvrstitev naše spletne strani na Googlovi lestvici.

Kar 53% obiskovalcev bo spletno stran zapustilo, če se ta nalaga več kot 3 sekunde.

V večini primerov imajo spletna mesta na namizni različici boljšo hitrost, kot na mobilni različici spletne strani.

Zato bodite še posebno pozorni na delovanje vaše spletne strani na mobilnih napravah. Idealno je, če se vaša spletna stran na mobilni različici naloži v manj kot eni do dveh sekundah, nikakor pa ne več kot v treh.

Tudi to lahko testirate s pomočjo orodja Pagespeed test (Core web vitals), vendar bodite pozorni, da izberete testiranje za mobilne naprave. Svetujemo, da testirate več podstrani oz. URL-jev, ter sledite navodilom za izboljšanje ocene hitrosti.

Po testiranju obeh različic spletnih strani (namizne in mobilne) boste ugotovili katera različica deluje slabše, kje so rezerve in možnosti za izboljšanje. Ko izboljšave implementirate, pa URL-je ponovno testirajte.

Vsebina naj bo berljiva in privlačna


Poskrbite, da bo vsebina privlačna za uporabnike – medtem ko je število besed pomembno za SEO, se izogibajte stranem, ki vsebujejo veliko besedila in dajejo občutek, kot da berete tehnični priročnik.

Vsebine, ki jih je enostavno absorbirati, organizirani z naslovi in slikami, lahko pomagajo pri uporabnosti, hkrati pa ohranjajo SEO. To lahko dosežete tako, da:

• V besedilu uporabite sezname oz. alineje.
• Pomembne informacije označite s krepko pisavo, saj tako pomagate uporabnikom, da lažje preberejo vašo vsebino.
• Upoštevajte pravilo, da mora biti glaven naslov označen s H1 oznako, ter vsi podnaslovi s H2, H3 itd. Čim več je podnaslovov, bolj pregledna je vsebina in hkrati boljša za uporabnika.

Redno objavljajte sveže vsebine!


Močan Googlov faktor razvrščanja in dobre uporabniške izkušnje je tudi svežina vaše vsebine. Poskrbite, da bodo podatki na vaši strani aktualni in ne zastareli, da so slike posodobljene in informacije resnične.

Če je vaša vsebina dosegla dobre rezultate pred nekaj leti, je zelo verjetno, da so jo s časom prehitele druge, sveže vsebine.

Slike, videoposnetki


Dodajte slike in videoposnetke, kjer koli je to mogoče – vizualni mediji ne pritegnejo le uporabnikov, ampak je te elemente mogoče optimizirati za SEO. Dobra praksa je vključitev ustrezne slike ali videoposnetka v vsak blok vsebine.

Ne pozabite na poziv k akciji oz. »Call to action« (CTA)


V vsebini večkrat uporabite CTA – ko gre za optimizacijo stopnje konverzije in zadrževanje uporabnikov na vašem spletnem mestu dlje, je uporaba pozivov k akciji nujna. Te so lahko preproste kot povezava v besedilu ali mikavni gumbi s povezavami (»izvedi več«, »razišči zdaj«, »zanima me« ipd.).

Cilj je uporabnikom olajšati uporabo vašega spletnega mesta, ki ustreza njihovim najboljšim interesom, ter jih na strani zadržati čim dlje.

Peljite uporabnike na druge sorodne vsebine, ki bi jih morda zanimale

Na strani vključite elemente, ki se povezujejo na sorodno vsebino – običajno takšne povezave ponudimo ob koncu vsebine, lahko pa jih tematsko vključimo tudi prej.

Tako kot CTA-ji tudi te povezave z gumbi pomagajo obdržati uporabnike na vašem spletnem mestu dlje časa, hkrati pa navzkrižno povezujejo ustrezno vsebino, kar sta dobri SEO praksi.

Testirajte uporabnike!


Najboljši način, da ugotovite ali je vaša stran prijazna za uporabnike, je da jih testirate. Vendar to ne pomeni, da jih sprašujete o mnenju delovanja vaše spletne strani, ampak da jih dejansko opazujete pri uporabi spletne strani.

Pri tem ugotovite, kaj morate izboljšati, kje se zadržijo najdlje, kaj jih upočasnjuje ali ovira, koliko časa se kje zadržijo, kakšna je njihova pot pri uporabi spletne strani in še veliko več.

Za testiranje uporabniške izkušnje lahko uporabite številna orodja:
Smartlook
Usertesting
Hotjar
Crazyegg itd.

Hitri napotki za izboljšanje uporabniške izkušnje (UX) spletne strani


⇒ Vsebino razdelite na manjše odstavke.
⇒ Uporabite smiselne oznake naslovov (natančno opišite vsebino, ki sledi).
⇒ Uporabite točke in urejene sezname (alineje, naštevanje ipd.)
⇒ Uporabite več slik, ki ponazarjajo, kaj želite povedati.
⇒ Izberite slike, ki so same po sebi lahke (svetli odtenki, manj barv, manj mikrodetajlov).
Optimizirajte svoje slike.
⇒ Zamenjajte slike, ki jih ni mogoče stisniti na manj kot 50 kilobajtov (ali vsaj ne več kot 100 kb).
⇒ Pišite vsebino, ki nudi uporabne odgovore.
⇒ Uporabite grafe.
⇒ Preizkusite svoje strani na različnih mobilnih napravah.
⇒ Zmanjšajte CSS in JavaScript.
⇒ Odstranite CSS in JavaScript, ki zagotavljata funkcionalnost za stvari, kot so drsniki in kontaktni obrazci, ko teh funkcij ni na strani.
⇒ Razmislite o uporabi pisav, ki so že v računalnikih obiskovalcev, ali preprosto posodobite svojo pisavo na Sans-serif.
Testirajte svoje URL-je prek orodja PageSpeed Insights in sledite navodilom za izboljšave.


Zaključek


Google pri svojem razvrščanju spletnih strani na svoji lestvici upošteva več metrik, ki nakazujejo na kakovost vaše spletne strani oz. oceno uporabniške izkušnje z vašo spletno stranjo.

Da bi izboljšali vašo spletno stran za uporabnika in posledično za Google, je smiselno upoštevati in implementirati vse naštete procese.

Na koncu imejmo v mislih – kar je dobro za uporabnika, je dobro za Google!

Če vas zanima, kako lahko vašo spletno stran izboljšate, ter na stran pridobite več obiska, vam izkušena ekipa v Red-Orbitu z veseljem pomaga.

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor