Judith Lewis je kot prva govornica otvorila inOrbit17, sicer pa je na inOrbit konferenci predavala že drugič. Judith je ustanoviteljica podjetja DeCabbit Consultancy iz Londona. Specializirana je za svetovanje na področju integriranega digitalnega marketinga, ki obsega optimizacijo spletnih strani, PPC oglaševanje, socialna omrežja in druge digitalne kanale.
»A digital strategy is the who, what, when and where of listening and responding to consumers, bridging brand experiences, iterating offerings, and collecting and activating consumer relationships in order to accomplish an actionable and measurable objective.«
Stopite korak nazaj in odgovorite na vprašanja
Imejte v mislih, da načrtujete strategijo, ki mora biti uporabna. In takšna je lahko le, če dobro poznate svojo ciljno skupino. Odgovor na vprašanje, kdo predstavlja vašo ciljno skupino, nikakor ne sme biti »vsi«. Če je vaša ciljna skupina kljub vsemu zelo široka, morate nujno razmisliti o njenem segmentiranju. Poskrbite, da uporabnike ciljate s pravo vsebino, v zameno za relevantno vsebino in odgovore pa zahtevate njihove elektronske naslove.
Kaj ljudje iščejo, ko prihajajo k vam? Razmislite, o čem bi morali pisati, da bi vas uporabniki lahko našli. Ugotoviti morate, kako je treba pripraviti in servirati vsebino, da bo uporabnike prepričala, da resnično potrebujejo vaše storitve ali izdelke.
Kakšno sporočilo dajete uporabnikom? Je sporočilo eno ali jih imate več? Kadar je sporočil več, se lahko zgodi, da uporabniki ne vedo, katero je pravo ali primarno, kar ima lahko negativni vpliv na vašo blagovno znamko. Poskrbite, da uporabniki dobijo pravo sporočilo ob pravem času.
Ali ste prisotni tam, kjer so prisotni vaši uporabniki? Od uporabnikov ne smete pričakovati, da vas bodo načrtno poiskali sami. Še posebej ne, če vaša blagovna znamka ni uveljavljena. Poskrbite, da se nahajate na tistih kanalih, ki jih uporabljajo tudi vaši uporabniki, šele nato lahko pričakujete, da vas bodo uporabniki našli in z vami vzpostavili odnos.
Tisti, ki pripravlja digitalno strategijo, mora razumeti osnove
Povsem brezpredmetno se je lotiti načrtovanja, če ne razumete potreb podjetja – to je lahko direktna prodaja, generiranje kontaktov oz. leadov ali morda ustvarjanje zavedanja o blagovni znamki. Načrtovanja se ne smete lotiti v naključnem vrstnem redu. Razumeti morate ključne elemente in kako delujejo povezani v celoto.
Za pripravo relevantne digitalne strategije je treba pregledati poslovanje, ključne kazalnike uspeha in ugotoviti, kaj bo prikazalo lastnika podjetja v dobri luči. Ugotoviti morate, kateri so ključni deli, ki delujejo dobro in katere dele je treba izboljšati. Na podlagi tega lahko vzpostavite prioritetni seznam izboljšav, ki je razvrščen tako, da imajo prioriteto tiste izboljšave, ki imajo v najkrajšem času največji pozitivni vpliv na poslovni rezultat.
Judith Lewis svetuje, da je med prvimi potezami običajno tehnična optimizacija spletne strani, ki lahko pomeni razliko med tem, ali vas uporabniki najdejo med organskimi rezultati ali ne. Med tehničnimi izboljšavami je še posebno pomembna hitrost nalaganja spletne strani. Kot dve najbolj uporabni orodji Judith navaja GTmetrix in Googlov PageSpeed Tool.
Vsebina je kraljica – je pa nujno treba prej narediti raziskavo ključnih besed in pripraviti vsebino, ki temu ustreza. Če na spletni strani nimate relevantne vsebine, ki bi bila za uporabnike zanimiva, se konverzije ne bodo zgodile. Najti morate vsebine, ki uporabnike zanimajo in jim nudijo odgovore na njihova vprašanja.
Usmeritve pri snovanju digitalne strategije
Vprašajte se: »Kaj delamo kje? Kdaj in zakaj?« Ugotoviti morate, kakšna so pričakovanja podjetja in določiti konkretne cilje ter kako lahko merite napredek. Če želite na primer izdelati novo spletno stran, je treba odgovoriti na vsa omenjena vprašanja. Hkrati pa je treba pripraviti natančni načrt migracije, da rezultati preteklih (optimizacijskih) aktivnosti ne bodo izgubljeni.
Prepoznajte aktivnosti, v katere boste najprej investirali čas in denar. Delate lahko nešteto različnih stvari. Ne bodo pa vse enako učinkovite ali pokazale rezultatov v enakem času. Judith svetuje, da se najprej lotite tehničnih izboljšav spletne strani (priporočeno orodje, ki vam bo v pomoč: Screaming Frog ), nato pa naredite tudi vsebinske izboljšave (rangiranje ključnih besed preverite z orodjem SEMRush ) in se dodatno lotite tudi pregledovanja vhodnih povezav do vaše spletne strani (MOZ).
Kako boste premagali konkurenco v želenih ključnih besedah? Narediti morate natančen pregled in analizo konkurence. V pomoč vam je lahko orodje SEMRush. Je pa treba pogledati tudi mimo številk, ki jih pokaže orodje, in poiskati druge možnosti prodiranja na trg, morda tudi prek nebrandiranih ključnih besed.
Vaše podjetje ima lahko veliko obstoječe vsebine, ki konkurira na spletnih iskalnikih. Vprašanje je, če veste, katere vsebine so najbolj učinkovite in privabljajo največ relevantnih uporabnikov. Tu si lahko pomagate z več orodji: Kerboo , my.reach.ai in Buzzsumo.
Judith je na inOrbit17 predstavila ključne teme in vprašanja, o katerih je treba razmisliti pri pripravi digitalne strategije. Predstavila je številna orodja, ki njej pomagajo pri delu in ki so relativno enostavna za uporabo. Ne glede na to, ali strategijo pripravljate za naročnika ali za svojega neposrednega nadrejenega, so vse teme in vprašanja relevantna.