Kako oblikovati prepoznavnost blagovne znamke na Pinterestu

Objavljeno v ponedeljek, 3. julija 2023 v kategoriji Branding. Članek za 8 min branja • Piše:

Staša Tunja

Piše se leto 2023 in po skoraj dveh desetletjih, ki sta minili kot vihar, lahko z gotovostjo trdimo, da so družbeni mediji zavladali spletnemu prostoru in zajeli družbo v popolnosti. Od mladih do starih. Od šolarjev do poslovnežev. Družbeni mediji so vplivali na to, kako vsakodnevno komuniciramo, nakupujemo in sodelujemo z blagovnimi znamkami.

Skoraj vsako podjetje se zaveda pomena družbenih medijev. Vendar velikokrat “družbeni mediji” vključujejo le “tri velike”: Facebook, Twitter in Instagram. Ker pa se pokrajina interneta spreminja, je pomembno, da skupaj z njo spremenite tudi svojo strategijo družbenih medijev. Pinterest je pomembno orodje, ki ga je treba dodati strategiji družbenih medijev iz več razlogov.

Pinterest z več kot 450 milijoni aktivnih uporabnikov in stalno 37% letno rastjo ponuja neverjetne priložnosti za rast podjetja, saj potencialnim novim strankam predstavi vašo blagovno znamko, poveča promet na vašem spletnem mestu in izpostavi izdelke za pospeševanje prodaje.

Pinterest se od drugih platform, kot sta Instagram in Facebook, razlikuje po tem, da je bolj vizualni iskalnik – kraj, kamor ljudje prihajajo iskat ideje, navdih in informacije, ko se pripravljajo na nakup. Podobno edinstveni so tudi uporabniki omrežja Pinterest, saj se dobro odzivajo na oglase in porabijo dvakrat več denarja za nakupovanje v primerjavi z uporabniki, ki ne uporabljajo omrežja Pinterest.

Pinterest z več kot 450 milijoni aktivnih uporabnikov

V Sloveniji Pinterest predstavlja majhen odsotek, a vseeno je vredno pogledati možnosti, predvsem, če si želite širitve na tuje trge. V tem blogu bomo osvetlili, zakaj je Pinterest vreden družbeni kanal za povečanje pridobivanja in zadrževanja strank ter prepoznavnosti blagovne znamke.

Kaj je Pinterest?

Pinterest je platforma družbenega medija za vizualno odkrivanje, ki uporabnikom omogoča odkrivanje, shranjevanje in urejanje idej in navdihov v obliki virtualnih “pinov”. Služi kot digitalna oglasna deska, na kateri lahko posamezniki urejajo in delijo vsebine iz različnih kategorij, kot so moda, dekoracija doma, recepti, potovanja in še veliko več.

Uporabniki lahko ustvarijo prilagojene table in “pripnejo” slike ali videoposnetke s spleta ali znotraj platforme. Zaradi intuitivnega vmesnika in zmogljivih možnosti iskanja je Pinterest priljubljeno središče za iskanje navdiha in odkrivanje novih trendov. S poudarkom na vizualnih vsebinah Pinterest uporabnikom zagotavlja edinstven prostor za raziskovanje in zbiranje idej, zato je dragocen vir tako za posameznike kot za podjetja in marketingaše.

Prednosti Pinteresta za podjetja

1. Povečanje prepoznavnosti blagovne znamke

Ljudje, ki uporabljajo Pinterest, so tam zato, da odkrivajo nove ideje in izdelke, zato so izjemno dovzetni za sporočila podjetij, kar lahko privede do močnih in smiselnih odnosov s ciljno skupino.
Dejansko 80 % tedenskih uporabnikov odkrije novo blagovno znamko ali izdelek na Pinterestu, uporabniki pa imajo v primerjavi z drugimi platformami 55 % večjo verjetnost, da bodo kupili blagovno znamko ali izdelek po ogledu videoposnetka ali »boarda/oglasne deske« na Pinterestu.

Pini, ki jih ustvarimo, imajo za razliko od drugih platform družbenih medijev tudi dolgo življenjsko dobo. Ti Pini ostanejo na »oglasni deski« za vedno in jih je mogoče iskati, kar nenehno ustvarja sodelovanje in povečuje zavedanje o blagovni znamki. Potrošniki zaupajo tudi temu, kar shranjujejo drugi uporabniki in 66 % bolj verjetno je, da bodo dali priložnost novim blagovnim znamkam in kupovali na podlagi Pinsov drugih. Če se vaši Pini aktivno shranjujejo, jim bo prodaja zagotovo sledila. Z vključitvijo storitve Pinterest v svojo splošno strategijo trženja ustvarite nešteto novih priložnosti, da ljudje odkrijejo in izvedo več o vaši blagovni znamki.

Povprečna življenjska doba objave v družabnih medijih

2. Več prometa na spletni strani

Pinterest kot vizualni iskalnik ne pomaga le ljudem odkrivati nove vsebine, temveč tudi povečuje promet na vaši spletni strani. Pravzaprav Pinterest poganja več prometa kot katera koli druga platforma družabnih medijev. 85 % tedenskih uporabnikov je nekaj kupilo na podlagi pinov, ki so jih videli od blagovnih znamk, kar kaže na kakovost prometa.

Poleg tega »Rich pins« samodejno sinhronizirajo informacije, kot so cena, opis in razpoložljivost, z vašega spletnega mesta in se prikažejo v zavihku “Trgovina” v rezultatih iskanja. »Rich Pins« so torej odličen način za dodajanje več povezav na vaše spletno mesto, povečanje prometa in konverzije.

3. Izboljšanje dosega

Po podatkih družbe Pinterest je 97 % najpomembnejših iskanj na Pinterestu brez omembe blagovne znamke, kar pomeni, da ljudje uporabljajo ta vizualni iskalnik kot orodje za odkrivanje. In ko ga najdejo, 98 % ljudi te nove stvari tudi preizkusi. Uporabniki ne pripnejo le stvari, ki so jim všeč, ampak jih tudi porabijo, kar pomeni veliko priložnost za pospeševanje prodaje in konverzij, če lahko svoje izdelke in storitve predstavite ciljnemu občinstvu.

4. Oglaševanje

Za začetek takoj disclaimer. Promovirani pini so zaenkrat na voljo samo v nekaterih državah.  

Ena od prednosti poslovnega računa Pinterest je možnost izvajanja ciljno usmerjenih oglasov in promoviranih pinov.

Verjetnost, da bodo uporabniki Pinteresta kliknili na Pin, da bi izvedeli več o izdelku ali storitvi, 3-krat večja kot na kateri koli drugi platformi družbenih medijev.

Poročila kažejo, da so Pinterestovi oglasi tudi 2,3-krat cenejši na konverzijo kot drugi oglasi v družbenih medijih, zato je Pinterest učinkovita in smiselna možnost, ki jo lahko vključite v svojo strategijo spletnega oglaševanja.

5. Povečanje prodaje

Prodaja in pretvorbe so na Pinterestu hitrejše kot na katerem koli drugem kanalu. Za pretvorbo na Pinterestu je potrebnih polovico manj prikazov kot na drugih platformah.

Po podatkih družbe Pinterest je 9 od 10 ljudi na Pinterestu zato, da načrtujejo svoje nakupe. To pomeni, da so pripravljeni na nakup, če najdejo, kar iščejo, zaradi česar je Pinterest ena od najboljših družbenih platform za prodajo in konverzijo.

Zakaj je Pinterest skrivnostna marketinška strategija

Kljub temu, da Pinterest pogosto ni na očeh javnosti, je požel veliko zanimanja pri različnih skupinah potrošnikov.

Kot sem omenila na začetku je v Sloveniji odstotek manjši kot v ostalem svetu, a zagotovo ni za zanemariti ta bazen uporabnikov in potencialnih strank.

Če svojih izdelkov in storitev še ne tržite na Pinterestu, zamujate pomembno občinstvo. Zato je morda skrajni čas, da se vključite v akcijo. Odlično je, da številni strokovnjaki za trženje ne vedo v celoti, kako izkoristiti Pinterest v svojih trženjskih strategijah, zaradi česar imamo običajno manj konkurence v primerjavi z bolj priljubljenimi platformami, kot sta Facebook in Instagram.

Pinterest je drugo najbolj priljubljeno družabno omrežje med Baby Boomerji. Vendar se je število uporabnikov iz generacije Z povečalo za 40 %. Medtem ko se leta 2023 vse več ljudi odloča za razstrupljanje od družbenih medijev, je Pinterestova prednost v tem, da velja za ustvarjalni prostor, kjer lahko ljudje zbirajo svoje ideje in se navdihujejo pri vsebinah drugih uporabnikov. Uporabniki Pinteresta namreč dvakrat pogosteje trdijo, da je njihov čas na platformi dobro porabljen v primerjavi z drugimi platformami.

Pinterest je odlična priložnost za podjetja iz več razlogov.  Z njim boste svoje podjetje in blog predstavili povsem novemu občinstvu.  En pin lahko pripelje do desetih pinov, ki lahko pripeljejo do še desetih pinov… in tako naprej.

Dobra praksa - Ikea na Pinterestu

 

12 marketinških taktik za povečanje prepoznavnosti blagovne znamke prek Pinteresta

1. Opredelite svojo ciljno skupino

Na Pinterestu lahko najdete ljudi z različnimi interesi in hobiji. Ne glede na to, ali vaše podjetje prodaja ribiške pripomočke, jezikovne tečaje ali celo storitve spletne analitike, je zelo verjetno, da je vaše občinstvo na Pinterestu. Če pa želite doseči večje občinstvo, morate opredeliti, kdo so vaše stranke in kaj jim je všeč? Kako preživljajo svoj prosti čas? Kakšne so njihove potrebe in želje? Jasno opredeljena ciljna skupina vam pomaga, da se pri prilagajanju objav zavedate želja svojih strank.

2. Ustvarite virtualne table

V Pinterestu lahko ustvarite različne vrste tabel. Svoje table organizirajte glede na interese strank. V primeru, da prodajate pohištvo, razvrstite svoje table glede na svoje izdelke. Če na primer prodajate čudovita vintage kolesa, naredite tablo z imenom “Vintage kolesa”. Če prodajate tudi zaščitno opremo za kolesarjenje, naredite tablo z imenom “Varno na kolo” in tako naprej. Tako bodo vaše stranke lažje našle table, ki jih resnično zanimajo. Poleg tega poskrbite, da bodo imena vaših »oglasnih desk« jasna, opisi pa privlačni in jedrnati.

3. Ustvarite »pinnable« vsebino

Pri ustvarjanju vsebine dobro premislite o slikah, ki jih uporabljate. Pomembno je, da ustvarite vizualno privlačne pine. Uporabite visokokakovostne slike. Prepričajte se, da je vaša vsebina navdihujoča ali informativna. Uporabite čim manj besedila, poskrbite za lepo pisavo in barvo. Ne pozabite, da je velikost slike 735 × 1102 px.

4. Promovirajte življenjski slog

Promovirajte življenjski slog, ki ga omogoča vaš brand. Najbolj priljubljene table na Pinterestu so povezane z življenjskim slogom. Predvsem »deske« o modi, hrani in dekoraciji doma imajo največ sledilcev. Ponudite ljudem ideje in jih navdihnite. Tako bodo vašo vsebino delili s prijatelji in družino.

Saj veste, da se ljudje povezujemo s čustvi in da brand kupujemo tudi glede na to kako se počutim ob njem, ob uporabi izdelkov določenega branda.

5. Optimizirajte svoj opis

V opisu poskušajte uporabiti približno 300 znakov ali manj. Če želite biti bolj vidni na Pinterestu in pridobiti več pinov, morate v opisih svojih pinov izbrati prave ključne besede in hashtage. Uporaba ključnih besed in hashtagov poveča možnosti, da se bo vaš pin pojavil v rezultatih iskanja, ko bo nekdo iskal točno določeno iskalno besedo.

6. Uporabite analitiko svojega računa, da vidite, kako uspešni ste in kje se lahko izboljšate

Pinterest marketing je in bo vedno temeljil na dragoceni vsebini. Z dobrimi analitičnimi orodji lahko povečate svoj promet in iz svojih trženjskih kampanj potegnete največ.

Delajte na področju, na katerem imate pomanjkljivosti. Preverite, katere vrste vsebin delujejo, in ustvarite svojo strategijo vsebin za povečanje prepoznavnosti blagovne znamke.

7. Izvedite tekmovanje

Dobro je na vsake toliko časa izvesti neke vrsto nagradno igro, na kateri lahko ljudje pripnejo slike vaših izdelkov ali se fotografirajo z vašo blagovno znamko. Lahko pa pripravite tudi tekmovanje “pin-it-to-win-it”, v katerem morajo ljudje samo ponovno pripeti vašo objavo. Na ta način lahko okrepite sodelovanje z uporabniki in pridobite več sledilcev ali morda celo novih strank.

8. Ustvarite blog

Če še nimate bloga, si ga ustvarite. Blog je odličen način za izobraževanje strank in krepitev zaupanja. Če imate svoje bloge pripete na Pinterestovi deski, obstaja velika verjetnost, da bodo ljudje, ki bodo kliknili na priponko, obiskali tudi vaš blog in prebrali več.

9. Najprej pinaj, potem post-aj

 Če najdete nekaj vizualnega, o čemer bi običajno pisali na Facebooku ali Linkedinu, na primer infografiko, jo najprej pripnite na Pinterest, nato pa o njej pišite na drugih omrežjih.

10. Uporaba gumba “Pin it”

Kolikor več visokokakovostne vizualne vsebine imate na svoji spletni strani, toliko večja je verjetnost, da bodo ljudje vaše objave pripenjali. Če imate torej kaj vizualnega, kar lahko delite, to uporabite!

Uporaba gumba "Pin it"

11. Gumb “Sledite mi na Pinterestu”

Na svojo spletno stran dodajte gumb “Sledite mi na Pinterestu”.

12. Pripenjanje ob pravem času

Na Pinterestu je še posebej pomemben čas objave. Ugotovljeno je bilo, da je najboljši čas za objavo na Pinterestu ob sobotah in nedeljah med 20. in 23. uro.

Najboljši čas za objavo na Pinterestu

Zaključek

Pinterest postaja več kot le družabno omrežje in zagotovo spreminja način, kako potrošniki iščejo izdelke. Pinterest je tisti »marsovec« družbenih medijev, vendar je to posledica dejstva, da gre za iskalnik. Čas je, da se tudi tržniki poglobimo v Pinterest in šele ko bomo prepoznali njegov potencial, bomo lahko oblikovali dolgoročno marketinško strategijo Pinterest.

Če sem vam zdi vse skupaj prevelik zalogaj in ne veste kje začeti, predlagam, da nas kontaktirate in za vas naredimo »brand audit«, ki vam bo pokazal celotno sliko vašega branda in s tem tudi korake in aktivnosti za prihodnost.

Pin it! 

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor