Optimizacija spletnih strani ima eno dobro in eno slabo stran. Čeprav sta obe samo različni strani ene palačinke. Iskalniki na uveljavljene spletne strani že pripeljejo (veliko) obiskovalce(v). Seveda je to super, boste rekli, ampak ni. Včasih namreč ravno to lahko zakrije resničen potencial organskega obiska. To je nekako tako, kot če bi našli izvir medu in mleka in se zadovoljili z enim polnim vrčem, namesto da bi skočili v mesto po dodatne vrče (verjetno kar sode) in v njih nalili še več medu in mleka. To, da obiskovalci prihajajo, še ne pomeni, da jih ne more priti še več, enako kakovostnih in enako zagretih za vsebine na naši spletni strani (glede na to, da ima organski obisk ponavadi najboljše metrike na spletni strani). Preden resno skočimo v vsakodnevne obveznosti čudovitega leta 2016 (pravijo, da bo vse boljše), pa poglejmo tri kratka dejstva o vaši spletni strani in vaši optimizaciji za iskalnike.
Vaša spletna stran nima (dovolj) povratnih povezav
Povratne povezave so tudi po najnovejših raziskavah še vedno najpomembnejši kriterij, po katerem se Google odloči, na katerem mestu se bo spletna stran v iskalnih rezultatih pojavila. Spletne strani same po sebi v teoriji prejmejo nekaj “organskih” povratnih povezav. Tu pa tam se resnično najde kakšen lastnik spletne strani, ki mu je vaša storitev ali podjetje tako všeč, da bo na svoj blog vstavil povezavo, ki bo kazala na vašo spletno stran. Vendar so takšne povratne povezave redke, še pomembneje pa je, da niso strateško pripravljene. Organske povratne povezave ponavadi kažejo na vašo osnovno stran. Takšne povezave sicer lahko nosijo precejšnjo avtoriteto (če imate srečo), vendar ker kažejo na osnovno stran, ne bodo močno pripomogle k temu, da bo vaša spletna stran dobro uvrščena za visoko konkurenčne ključne besede. Torej za tiste, ki prinesejo veliko obiska. Za to, da zagotovite rangiranje za res pomembne ključne besede, boste morali najprej povratne povezave pametno izbrati, nato pa pridobiti povratne povezave na točno tiste pristajalne strani (torej na specifične »deep pages«), za katere želite, da se pojavijo visoko v iskalnikih (zadnjo avtoritativno analizo, ki pokaže, da so povratne povezave še vedno na vrhu kriterijev, najdete tukaj.
On-site optimizacija ni dovolj
Vsaka resna optimizacija se prične s tem, da spletno stran sprogramirate tako, da bodo iskalniki lahko pravilno in čim enostavneje prebrali vso vsebino na spletni strani. Pri nas imamo v »bazi« približno 70 različnih postavk, ki jih preverimo na vsaki strani in s tem zagotovimo, da bo spletna stran imela možnost, da dobro rangira v iskalnikih. In čeprav naj bi vse nove spletne strani imele optimizacijo za iskalnike že vključeno, smo zelo pogosto razočarani. V pregledu 100+ slovenskih spletnih trgovin so med drugim ugotovili, da so v povprečju zelo slabo sprogramirane z vidika optimizacije.
Sledi pregled ključnih besed, ki jih imate na strani, in sicer, ali so pravilno postavljene in pravilno izbrane. Vse to pa je pravzaprav le baza, ki omogoča, da bo vaša spletna stran potencialno lahko dobro pozicionirana za posamezne ključne besede. Naše analize, študije primera in praksa so pokazale, da bo večina spletnih strani z dobro on-site optimizacijo prilezla tja na drugo stran iskalnih rezultatov. Mesto, o katerem se tisti, ki delamo v SEO, šalimo, da je odličen prostor za skrivanje trupel. Če jih imate. 🙂 Lahko tudi rečemo, da ste postavili svojo fizično trgovino, namestili police in produkte, ampak trgovcev pa niste zaposlili (če niste ravno Bauhaus, se to ne bo izšlo). Nekateri ljudje bodo prišli v trgovino in tudi kaj kupili, ampak resnega napredka v prodaji pa ne boste videli, dokler ne boste naredili še zadnjega koraka … In, saj veste, brez zadnjega koraka ne dosežeš cilja, ne glede na to, kako blizu si mu. Ker skoraj ni še nikoli zajca ujel. In še kakšna metafora bi bila tu zelo na mestu.
Zadovoljite vse vrste uporabnikov
Zadnja lekcija, ki smo jo pripravili za danes, je lekcija priprave vsebin. A glede na to, da smo v času, ko so uporabniki na spletu vedno in povsod, moramo za njih pripraviti primerne pristajalne strani. Torej strani, ki bodo zadovoljile njihove potrebe. Če stran kakovostno zadovolji uporabnika, bo zadovoljila tudi Googlove kriterije, kar pomeni, da ima veliko možnost, da bo dobro pozicionirana v iskalniku. Seveda pa priprava pristajalnih strani ne sme biti naključno delo nekoga, ki ne razume marketinga, ampak morate tematike in vsebine prilagoditi potrebam vaše ciljne publike, glede na persone in glede na faze nakupnega procesa. Da o mikrotrenutkih niti ne govorimo. Tisti, ki ste videli moje zadnje predavanje v Bohinju, veste, o čem govorim. Če nimamo pripravljene vsebine, sploh ni nobene možnosti, da nas Google pokaže v iskalnih rezultatih.
Še več. To, da smo pripravili en prispevek za izbrano »ključno besedo«, nas še ne razreši tega, da nikoli več ne pripravimo nobenega članka na to tematiko. Teme obdelamo z različnih strani, prek različnih potreb in težav, ki jih imajo naši uporabniki. Na takšen način bomo svojo pozicijo za glavno ključno besedo utrdili in zagotovili, da se bomo pri različnih izvedbah te ključne besede pojavili visoko v iskalnih rezultatih. Če gre za resnično konkurenčno ključno besedo, boste šele s kombinacijo kakovostnih in raznolikih povratnih povezav ter več člankov o eni tematiki lahko prikazani na prvi strani iskalnih rezultatov.
Jaz bi se dodal da je potrebno imet prilagojen za mobile… oz. responsive.
Se strinjam, iz vidika spletnega marketinga zagotovo, za SEO pa to po moje ni 100% najpomembnejša stvar, je pa nekaj, kar bo počasi postalo nujno.
Dans lahko govoriš o optimizaciji za desktop in mobile. Od aprila 2015 je responsive design nujen. Seveda, če želiš svoje keyworde rangirat tudi na mobile napravah.
Če nimaš responsive design bo stran še vedno rangirala, v destop verziji. Na mobile-u te pa ne bo nikjer…
Sej ne da se ne strinjam, ampak kot eno izmed glavnih 3 stvari pa tega vseeno ne bi dal. In to, da na mobile rangirajo samo mobilne strani ni čisto res. Še vedno rangira veliko desktop strani nad mobilnimi. Poglej samo iskanje za zavarovalnica, ki meni na 1. pokaže desktop stran, potem 2 mobilni, 1 desktop in 1 mobilno. Mobile ready je še vedno samo eden izmed kriterijev.
Če malo pomislim, se koncept prave optimizacije ni spremenil vsaj zadnjih 8 let. Seveda se je dalo včasih z raznimi zvitimi metodami preriniti na prva mesta, vendar nihče od teh ni dolgoročno ostal na vrhu.
Kdor je že pred leti izhajal iz smernic opisanih v članku je preživel vse posodobitve algoritmov za nagrado pa uživa prva mesta na Googlu.
Točno tako je, to so glavne ideje, ki so res že od začetka. Njihova implementacija se je spremenila, ampak kot ideje, podlage za delo pa ostajajo enake. In ravno zato so tako zelo pomembne za tiste, ki jih še niso ponotranjili.
Roman res je, opisana smernice so še danes osnova rangiranja. Ampak danes samo s temi osnovami ne boš na prvem mestu. Kje so social signals, user signals (trajanje obiska, bounce rate itd.), onsite metrics (hitrost nalaganja strani itd.) itd. itd…
Osnove govorijo, da je potrebno zagotoviti super uporabniško izkušnjo.
Kdaj jo bomo dosegli?
Ko bomo podali informacije, ki bodo relevantne za uporabnika in na način, da je uporabniku prijazno. S tem je zajeto tako tehnično kot vsebinsko področje. S poudarkom pa na vsebini.
Vse metrike so zgolj posledica. Povezave, deljenje, trajanje obiska… se dogaja na podlagi uporabne vsebine. Če le te ni, so rezultati posledično slabi.
Ne bom rekel, da so tehnične metrike nepomembne, vendar si ne predstavljam, da bi tehnično dovršena stran s slabo vsebino bolje rangirala proti vsebinsko izredno zanimivi strani. Četudi bi se nalagala nekoliko dlje časa.
Še en dober povzetek:
“Marketers that are still focusing only on technical SEO are quickly going to be left in the dust by marketers focusing on quality content and social messaging, Searchmetrics adds.”
Peter,
imaš kje napisan kakšen članek na temo kako pridobiti zunanje povezave?
Hvala za odgovor!
Tomaž
Pozdravljen Tomaz,
Na to temo se nimamo clanka, ampak se strinjam, vsekakor bi bilo pametno kaj takega napisati, dodano na seznam.