Imate ogromno kontaktov, kaj pa sedaj?

Objavljeno v sreda, 11. januarja 2017 v kategoriji Email marketing. Članek za 3 min branja • Piše:

Črt Podlogar

E-poštni naslovi so največja dobrina, ki si jo lahko lasti digitalni oglaševalec. Žal so hkrati tudi tisti del naših digitalnih strategij, ki ga največkrat zanemarjamo in mu ne posvečamo dovolj pozornosti.

Velikokrat povsem ignoriramo dejstvo, da so to uporabniki spleta, ki so nam prostovoljno dali svoj e-poštni naslov  – namesto, da bi izkoristili priložnost, ki smo jo dobili, pa jim pošiljamo generične novice, nasvete ali ponudbe za izdelke, ne da bi razmislili, ali vsebine, ki jih pošiljamo, prejemnika sploh zanimajo.  

 

Ne mečite vseh kontaktov v isti koš

Naši kupci so si zelo različni, različni pa so tudi nameni, s katerimi so nam ti uporabniki dovolili e-poštno komunikacijo. Temu je treba prilagajati vsebine, ki jih prejemajo od nas.  

Ali ločujete moške in ženske v dve skupini, da jim lahko bolj natančno komunicirate primerne ponudbe? Ali izkoriščate dejstvo, da imate v svoji bazi kontaktov 20 % takšnih uporabnikov, ki so prenesli vaš vodič za tek? Ali raje kar vsem pošiljate oglase za aktualno ponudbo? Ali izkoriščate informacije o tem, katere pretekle izdelke so vaši kontakti že kupili, da jim ne ponujate vedno znova istih izdelkov ali tudi to rešujete tako, da vsako sporočilo napolnite s 7 kategorijami izdelkov?

Bazo segmentirajte, kolikor jo je mogoče glede na podatke, ki jih imate. Nimate dovolj podatkov ali vseh podatkov, ki bi jih potrebovali? Potem mora biti pomemben del vaših aktivnosti spoznavanje vaših kontaktov in pridobivanje novih informacij o njih.

 

Odkrijte več o vaših kontaktih

Z vsemi kontakti ne smete komunicirati na enak način. Tisti, ki so pri vas že kupovali, pričakujejo kakšne uporabne vsebine, povezane z izdelki, ki so jih kupili. Spet drugi, ki so se zgolj prijavili na vaše e-novice, ker jih zanimajo vaše vsebine, najbrž niso pripravljeni na bombardiranje s prodajnimi sporočili večkrat na teden.

Spoznavanje vaših kontaktov je najbrž najpomembnejša naloga e-poštnega marketinga poleg generiranja prodaje – informacije o tem, katera sporočila uporabniki odprejo in katere ne, katere vodiče prenesejo z vaše spletne strani in katere novice oziroma objave na blogu preberejo, vam lahko dajo neprecenljiv vpogled v uporabnikove interese, na podlagi katerih nato lahko tem uporabnikom bolj učinkovito in ciljano ponudite primerne vsebine, bodisi prodajne, informativne ali izobraževalne.

 

Prava vsebina za pravi trenutek

Brez primernih vsebin ne bo šlo. Generična prodajna sporočila, ki vsak teden komunicirajo naključen nabor izdelkov nekomu, ki je izkazal interes za tek in želi nasvete, ideje in vsebine, povezane s tekom, ne predstavljajo nikakršne dodane vrednosti. Zaradi takšnih vsebin se takšen uporabnik ne bo navezal na vašo blagovno znamko in verjetnost, da bo pri vas nakupoval, se bo s časom kvečjemu zmanjšala, ne povečala.

Vsebine zahtevajo čas – vseh, ki jih potrebujete, ne boste uspeli pripraviti čez noč. S časom, ko boste nadgrajevali svojo komunikacijo, se bodo pojavljale potrebe po dodatnih vsebinah, ki jih niste predvideli, hkrati pa bodo določene vsebine zastarale. Ne podcenjujte obsega izziva, ki je pred vami, še manj pa podcenjujte njegovo pomembnost.

 

Četrti korak – avtomatizirajte proces

Segmentiranje baze in ugotavljanje, kaj zanima kakšnega uporabnika, je izjemno dolgotrajen proces, ki zahteva veliko dela, če ga opravljate ročno.  Pridobivanje določenih informacij je nemogoče, če nimate pravega orodja.

Orodij za marketing avtomatizacijo je na trgu danes ogromno – nekatera so cenejša, druga dražja, ponujajo različne nabore funkcionalnosti, vsem pa je skupno eno – če jih pravilno in pametno uporabite, bodo izboljšala vaše razumevanje kupcev, komunikacijo z njimi in na koncu tudi rezultate vaše komunikacije.

Orodje za avtomatizacijo marketinga vam bo omogočalo, da na podlagi različnih kriterijev samodejno segmentirate kupce:

  • katera sporočila uporabnik odpre in katera ne,
  • katere dele vaše spletne strani je uporabnik obiskal in kolikokrat,
  • katere priročnike in vsebine si je ogledal ali jih prenesel,
  • katere spletne obrazce je izpolnil,
  • katere izdelke je v preteklosti že kupil.

Če pametno definirate segmente, v katere boste ločevali svoje kontakte, in s pomočjo uporabnikovega obnašanja samodejno razporejate vaše kontakte, boste lahko z njimi komunicirali veliko bolj ciljano.

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

2 odziva na “Imate ogromno kontaktov, kaj pa sedaj?”

  1. Pozdravljeni,

    hvala za zelo uporaben članek. Konkretneje me zanimajo orodja za avtomatizacijo segmentiranja kupcev – bi lahko navedli kakšen primer teh orodij?

    Lp,
    Maja

    • Živijo Maja,

      načeloma imajo vsa MA orodja možnost segmentiranja kupcev na različne liste glede na njihovo obnašanje (npr. ali so odprli e-mail ali ne, ali so obiskali določen URL naslov na vaši spletni strani, ali pa izpolnili nek podatek v spletnem obrazcu). Veliko jih ima tudi svoj “CRM sistem” kjer je mogoče urejanje kontaktov in delujejo podobno kot klasični CRM sistemi s katerimi si lahko pomagajo tržniki (npr. SharpSpring, Hubspot, Marketo in Zoho).

      Tole je seznam nekaj bolj znanih, večina jih omogoča mesečni brezplačni test da si podrobneje pogledate njihove funkcionalnosti.

      Če govoriva o čisto osnovni segementaciji e-mailov pa na koncu koncev to relativno dobro zna tudi MailChimp, brez potrebe po marketing automation orodju.

      SharpSpring: http://www.sharpspring.com
      Intercom: https://www.intercom.com/
      Hubspot: http://www.hubspot.com
      Get response: https://www.getresponse.com
      Marketo: https://www.marketo.com/
      Constant Contact: https://www.constantcontact.com/index.jsp
      Zoho: https://www.zoho.com

      Uspešen lov želim 🙂

      LP,
      Črt

Dodaj odgovor