46 % vseh iskanj na Googlu je lokalnih. To pomeni, da uporabniki iščejo informacije, povezane s točno določeno lokacijo. 88 % uporabnikov na podlagi lokalnih iskanj na mobilnih telefonih pokliče ali obišče fizično trgovino še isti dan. Iz leta v leto se močno povečuje število iskanj storitev s ključnimi besedami »blizu mene« ali »v kraju X«.
Imate fizično trgovino, salon ali storitev, ki je vezana na določen kraj (na primer popravilo pralnih strojev v Ljubljani)? Potem je čas, da začnete svojo spletno stran optimizirati za lokalna iskanja.
Kaj je local SEO?
Local SEO je proces optimizacije spletne strani z namenom povečanja vidnosti na iskalnikih in pridobivanja bolj relevantnih uporabnikov, ki v svojih iskanjih uporabljajo visoko-specifična lokalna iskanja, kot so: »frizerski salon v Ljubljani«, »trgovine blizu mene«, »mehiške restavracije v Mariboru«, »tečaji joge v Kranju«, ipd.
Lokalna iskanja so iskanja v zadnji fazi nakupnega procesa, tik pred odločitvijo za nakup. Lokalna iskanja so pogosto hitra iskanja na poti, zato je vse več lokalnih iskanj tudi glasovnih iskanj. Čeprav glasovno iskanje v Sloveniji zaenkrat deluje samo v angleškem jeziku, pa vam bo Google, če ga boste recimo v angleškem jeziku prosili, naj vam poišče najbližjo bencinsko črpalko, ponudil zelo relevantne rezultate glede na vašo trenutno lokacijo.
Tako na primer jaz uporabljam glasovna lokalna iskanja, ko se usedem v avto in me preseneti lučka rezervoarja za gorivo ali pa doma sredi peke ugotovim, da mi je zmanjkalo masla in iščem najbližjo še odprto trgovino (in, ker sem se nedavno preselila, tega še ne vem).
Lokalna iskanja so v porastu
Uporabniki postajamo vse bolj in bolj odvisni od Googla, vse manj časa in razmisleka želimo investirati v iskanje lokacije najbližje trgovine, bencinske črpalke, pošte, banke … Google nam vse te informacije servira na pladnju – na enem mestu nam ponudi izbiro in vse dodatne informacije, ki nas zanimajo – obratovalni čas, točna lokacija, cenovni razpon, ocene drugih uporabnikov, telefonska številka in celo napotki kako do tja.
Ko uporabnik v iskalnik vpiše lokalno poizvedbo, Google najrelevantnejše rezultate praviloma predstavi nad klasičnimi organskimi zadetki. To so trije zadetki, ki so pripeti k Google zemljevidu (ang. t.i. local snack pack).
Če imate torej trgovino, restavracijo, salon ali storitev, ki je vezana na določen kraj, mora biti vaš cilj, da se pojavite med temi tremi zadetki, saj zagotavljajo največjo vidnost na iskalniku in generirajo vsaj 33 % vseh klikov na prvi strani zadetkov.
Uporabnik ob vpisu lokalne poizvedbe že točno ve katero storitev potrebuje, v katerem kraju jo išče, ni pa se še odločil za pravega ponudnika. To je vaša priložnost, da ga prepričate!
Kdo vse bi se moral ukvarjati z optimizacijo za lokalne rezultate?
Odgovor na to vprašanje je sila preprost. Če imate fizično lokacijo, ali pa svojo dejavnost izvajate v ožjem lokalnem okolju, potem bi morali investirati svoj čas v lokalni SEO.
Nekaj primerov odličnih kandidatov za local SEO:
- Fizične trgovine vseh vrst (od prodajaln elektronike, do cvetličarn).
- Vsa podjetja, ki poslujejo s fizičnimi strankami (zavarovalnice, banke, telekomunikacijske storitve, …).
- Frizerski in lepotni saloni.
- Zasebne ordinacije vseh vrst.
- Fitnes centri, lokalni tečaji in vadbe.
- Restavracije, kavarne, bari in objekti, namenjeni zabavi.
- Mehanične delavnice, avtopralnice in bencinske črpalke.
- Odvetniške pisarne in notarske storitve.
- Storitve, namenjene hišnim ljubljenčkom (veterinarske storitve, sprehajanje, varstvo, nega, …).
- Vse vrste popravil in storitev na domu, saj uporabniki praviloma iščejo izvajalce, ki so jim najbližji.
- Marketinške agencije (ja, čeprav je naš posel globalen, je tudi lokalen).
- In še bi lahko naštevala …
Local SEO je torej nuja tako za majhna podjetja, kot za velika podjetja z več poslovalnicami, saj cilj optimizacije za lokalna iskanja ni le dvig prepoznavnosti med iskalci in zagotovitev prvega mesta med zadetki, pač pa tudi skrb za to, da so informacije, na katere uporabniki naletijo pri iskanju zanesljive in točne.
Zakaj je točnost informacij tako pomembna?
Se vam je že kdaj zgodilo, da ste iskali neko trgovino na Googlu, pa naslov, ki je bil naveden kot lokacija trgovine, ni bil pravi? Spomnite se, kako razočarani in jezni ste bili zato. In povprečen uporabnik za napačno informacijo ne bo okrivil le strica Googla, pač pa tudi lastnika trgovine. In v resnici bo imel prav.
Vaša naloga je, da poskrbite, da so podatki, ki jih Google podaja uporabnikom o vaši storitvi, točni in zanesljivi!
Kdo pa ne potrebuje local SEO?
Samo tista podjetja, ki nimajo fizične lokacije in njihovo poslovanje ni vezano na specifičen fizično prostor. Spletne trgovine, na primer. Pod pogojem, da nimajo fizične prodaje ali fizičnega prevzema naročenih izdelkov.
Kako se lotiti local SEO v treh korakih?
Ker smo ugotovili, da skoraj zagotovo tudi vaše podjetje potrebuje optimizacijo za lokalna iskanja, si, kar poglejmo, kako se je lahko najbolj enostavno lotite kar sami.
Prvi pogoj, preden se sploh lotite implementacije korakov, je da je vaša spletna stran prilagojena mobilnim napravam. Google že dolgo časa uporablja mobile first indeksiranje, zato lahko spletne strani, ki niso optimizirane za mobilce, o rangiranju v snack packu zgolj sanjajo. Poskrbite, da bo vaša spletna stran dostopna, hitro odzivna in prilagojena mobilcem, saj se večina lokalnih iskanj odvija prav na mobilnih napravah.
Preverite, če je vaša stran mobilnim napravam prijazna, s tem Googlovim orodjem.
Prvi korak: Prevzemite lastništvo in optimizirajte svoj Google My Bussines profil
Eden najpomembnejših elementov optimizacije za lokalna iskanja je urejen Google My Bussines profil (ali GMB), ki omogoča pojavljanje med iskalnimi rezultati tudi podjetjem, ki nimajo spletne strani. Kljub temu pa kar 56 % lokalnih trgovcev še ni vzpostavilo svojega GMB profila.
Google My Bussines profil vsebuje vse pomembne informacije o vašem podjetju:
- ime podjetja,
- naslov (bodisi fizično lokacijo trgovine, bodisi kraj, kjer izvajate storitev),
- glavno dejavnost in
- telefonsko številko.
Če imate več različnih lokacij/podružnic, potem jih lahko urejate znotraj skupine lokacij v svojem GMB računu. Ni pa dovolj, da GMB profil le vzpostavite, naslednji korak je njegova optimizacija.
Kako optimizitati Google My Bussines profil?
- Verificirajte lastništvo svojega GMB profila (s posebno kodo, po telefonu ali navadni pošti).
- Vključite čim več dodatnih informacij v GMB profil (fotografije lokacije, opis dejavnosti, povezave do ključnih podstrani, email naslov, odpiralni čas oziroma čas poslovanja, dodatne dejavnosti, itd.).
- Redno posodabljajte informacije na svojem GMB profilu (spremembe naslova, spremembe telefonskih številk, odpiralnih časov, ipd.).
- Poskrbite, da se osnovni podatki (ime, naslov in telefonska številka) ujemajo s tistimi na vaši spletni strani, družabnih medijih ter v poslovnih imenikih.
- Pridobite ocene strank (pri čemer ni dovoljeno v zameno za oceno ponujati nobenih popustov ali ugodnosti!).
- Odgovarjajte na ocene strank in komentarje na vašem GMB profilu.
- Redno objavljajte novosti, zanimivosti, videe in druge vsebine na svojem GMB profilu (t.i. storitev Posts on Google).
Drugi korak: Naredite raziskavo ključnih besed in poskrbite za on-site optimizacijo
Poleg optimiziranega GMB profila je pomembno, da je za lokalna iskanja optimizirana tudi vaša spletna stran, zato da poleg snack packa dobro rangirate tudi v organskih rezultatih.
Če se fokusirate na lokalna iskanja, bo vaš cilj rangiranje za ključne besede, ki vsebujejo vašo storitev in lokacijo, na primer: »kozmetični salon v Ljubljani«, »trgovina z elektroniko v Mariboru« ali pa »psom prijazna restavracija v Kranjski gori«.
Če se osredotočite na dolgorepe ključne besede, ki imajo sicer manj mesečnih iskanj, a so pogosto bolj relevantne in imajo manj konkurence (kot je na primer »psom prijazna restavracija v Kranjski gori«), boste z manj truda veliko lažje rangirali med prvimi tremi rezultati, kot za ključne besede z velikim številom iskanj in visoko konkurenco (npr. »restavracije v Kranjski gori«).
Razmislite kaj vse so vaše konkurenčne prednosti in naredite raziskavo vseh ključnih besed, ki so pomembne za vaš posel. Kako se lotiti raziskave ključnih besed, si lahko preberete v tem blogu.
Ko pripravite seznam ciljnih ključnih besed, sledite osnovnim navodilom za on-site optimizacijo:
- Vključite ključno besedo v meta naslov, meta opis, URL in H1.
- Poskrbite za kratke in jasne URL-je.
- Vključite glavno ključno besedo na domačo stran.
- Na domači strani naj bodo dostopni osnovni podatki (ime podjetja, naslov, telefonska številka), ki naj se obvezno ujemajo s tistimi v GMB profilu in povsod drugje po spletu. Konsistentnost osnovnih podatkov je zelo pomemben signal Googlu, da so podatki, ki jih prikazuje uporabnikom, res relevantni in točni. Nekonsistentni, neposodobljeni podatki pa lahko zmedejo tako Google kot uporabnike in kvarijo vaš poslovni ugled.
- Če imate več lokacij, poslovnih enot oziroma podružnic, za vsako lokacijo ustvarite novo podstran z vsemi podatki (naslov, telefon, email, odpiralni časi), vključite Google zemljevid, fotografije lokacije in predstavitveni tekst, kjer uporabite ključno besedo, relevantno za posamezno lokacijo. Ključno besedo vključite tudi v naslov strani, URL, meta opis, H1 in alt tekst na fotografijah.
- Uporabite strukturirane podatke oziroma Schema markup za označevanje vsebine na strani. Strukturirani podatki so koda, s katero označimo pomembne informacije na strani ter s tem Googlu (in ostalim iskalnikom) pomagamo bolje razumeti vsebino strani ter prikazati bolj natančne rezultate. S tem pa se poveča vidnost vaše spletne strani med iskalnimi rezultati in obisk na spletni strani. Strukturirani podatki pa so zelo pomembni tudi za glasovna iskanja, ki so v porastu in bodo vsako leto pogostejša. Pri ustvarjanju Schema markup kode si lahko pomagate z zelo uporabnim in preprostim orodjem Schema Markup Generator.
Tretji korak: Poskrbite za lokalne omembe in pridobite povratne povezave
K boljši vidnosti v lokalnih iskanjih prispeva tudi off-site optimizacija v obliki lokalnih omemb in pridobivanja povratnih povezav.
Lokalne omembe vašega podjetja
Lokalne omembe (ang. local citations) vključujejo ime vašega podjetja, naslov in telefonsko številko, pogosto pa tudi povezavo do vaše spletne strani, odpiralni čas, opis dejavnosti, fotografije, ocene, možne načine plačila, ipd.
Primeri takih omemb so poslovni imeniki, spletne strani poslovnih, obrtnih in drugih združenj, vladne baze, družabna omrežja, imeniki odpiralnih časov, nišni imeniki ponudnikov storitev, ipd. Poskrbite, da so podatki, objavljeni v teh omembah, vselej ažurni. Če odkrijete napako, obvestite upravljavca spletnega mesta in ga prosite za posodobitev podatkov.
Povratne povezave na vašo spletno stran
Povratne povezave (ang. backlinks), ki z drugih spletnih strani vodijo na vašo stran, so signal Googlu, da je vaša spletna stran relevanten vir informacij za določeno tematiko. Najboljši način za pridobivanje povratnih povezav je z dobro, relevantno vsebino.
Med najbolj priljubljene vsebine za lokalne storitve spadajo lokalni vodiči po najboljših storitvah in vsebine, ki apelirajo na vašo ciljno publiko. Če se denimo ukvarjate s prodajo knjig v Ljubljani, lahko ustvarite vodič »10 najboljših kotičkov za branje v Ljubljani« ali pa »10 najbolj branih knjižnih uspešnic leta 2020«. Z dobro vsebino boste na stran privabili relevantne uporabnike in potencialno pridobili več povratnih povezav do svoje spletne strani.
Ste pripravljeni, da se zavihtite na vrh lokalnih iskalnih rezultatov?