Hrvaška je 1. junija splavila novo spletno kampanjo, s katero želijo promovirati lepote svoje dežele na spletu s poudarkom na socialnih omrežjih. Že nekaj časa lahko po klasičnih (sam sem oglase zasledil predvsem na radiu) medijih slišimo oglase, ki nas vabijo, da obiščemo in delimo Hrvaško (Visit Croatia, Share Croatia), 1. 6. pa so splavili tudi spletno stran, na kateri zbirajo fotografije iz različnih socialnih omrežij, za dodatno spodbujanje pa so pripravili tudi nagradno igro, ki je na spletni strani (http://www.sharecroatia.hr/) sicer omenjena, vendar ni nikjer čisto razložena.
Spletna stran je narejena čisto klasično, podobne poskuse smo že videli, čeprav jim SEO v meni ne more odpustiti, da so vse skupaj naredili na enem URL naslovu in da vsak share, ki ga prikazujejo na spletni strani nima lastnega URL naslova, saj bi na takšen način lahko upali na vsaj malo dodatnega obiska iz iskalnikov. Vendar, očitno niso razmišljali o tem. Preden se vržemo v številke o tem, kako na spletu iščemo Hrvaško in kako kupujemo počitnice na Hrvaškem, si oglejmo še video, ki so ga pripravili ob splavitvi kampanje.
Hrvaška se že dalj časa pridno prebuja pri promoviranju lepot in seveda predvsem nastanitev v lastni državi, kar sva z Andražem lahko videla tudi ko sva v prejšnjih tednih predavala hrvaškim turističnim delavcem in delavkam. Ta predavanja omenjam predvsem zato, saj me je na enem izmed predavanj udeleženec opozoril na infografiko, ki jo je pripravil in na prijeten način razlaga kako uporabniki spleta iščejo in nakupujejo hrvaški turizem na spletu, zato jo bom uporabil tukaj in predstavil najpomembnejše informacije, ki jih potrebujete, če boste pripravljali spletne promocijske aktivnosti za vaše namestitve ali druge storitve na Hrvaškem.
Zahvaljujemo se Davorju, ki je infografiko objavil na svojem blogu in nam je dovolil objavo.
Kaj morate vedeti o nakupnih navadah tistih, ki se odpravljajo na Hrvaško na morje:
Med najpomembnejšimi kriteriji ob izbiri in odločanju za destinacijo dopusta še vedno prevladuje cena, na drugem in četrtem mestu pa so aktivnosti, ki so povezane s tem, kar radi počnemo v prostem času. Za kolesarje torej vprašanje, ali so v bližini zanimive kolesarske poti, za kajterje pa ali je blizu kakšna plaža, kjer človeka dodobro prepiha in vrže v zrak, za tiste, ki pa tudi na dopustu radi preverijo, kako se Red Bull meša z različnimi alkoholnimi pijačami pa, ali je kak resen klub v bližini. In kaj nam to pove? Veliko uporabnikov bo v iskalnike vpisalo svojo priljubljeno aktivnost in kraj (tek v Rovinju) kamor želijo potovati ter tako preverjalo, ali je destinacija primerna za njih. Če boste na vaših spletnih straneh imeli pripravljene vsebine za takšna iskanja, boste lahko dobro pozicionirani v Googlu, uporabniki vas bodo našli in bodo seveda rezervirali hotel, kjer so videli natančen opis tekaških stez okoli hotela, ne pa tistega, kjer niti ne razmišljajo, da bi gostom kaj povedali o tem, kje in kako lahko tečejo.
Uporabniki močno verjamejo recenzijam, kar 98% jih verjame, da so točne in kar 53% jih ne bi rezerviralo hotela, ki nima nobene recenzije. Res je, že dolgo vemo, da ljudje v resnici verjamejo recenzijam, vendar moramo na področju turizma iti še korak naprej. Strani, na kateri so predstavljene vaše namestitve, je praktično neskončno, tudi če jih sami niste dodali na strani za ocenjevanje, se tam nahajajo. In tam ljudje komentirajo, ne da bi vi vedeli, da to počnejo, zato močno predlagamo, da uporabljate katero izmed orodij za iskanje in moderiranje recenzij, ki vam na enem mestu zberejo vse recenzije iz različnih portalov. Še dodatna prednost teh orodij je, da lahko vse te zbrane recenzije z enim klikom (ok, tremi kliki) objavite na svoji spletni strani in tako še dodatno tistim, ki so že prišli na vašo spletno stran, ponudite argumente, zakaj naj resnično rezervirajo pri vas.
40% turistov bo uporabilo mobilni telefon med potovanjem, s katerim bodo, med drugim, iskali informacije o tem kaj naj počnejo na dopustu, kaj si velja ogledati in seveda ponovno želimo, da obiščejo vašo spletno stran. Če so že rezervirali in že dopustujejo v vaših apartmajih, jim lahko s takšnimi vsebinami izboljšamo vtis o potovanju in povečamo možnost, da se bodo tudi naslednje leto odločili, da letujejo pri nas. Če so rezervirali pri konkurenci, pa se jim že na potovanju predstavimo kot tisti, ki smo pravzaprav veliko večji strokovnjaki na področju tega, kaj početi na dopustu in vsekakor si nas bodo zapomnili za naslednji dopust. Vse to seveda le, če bomo imeli spletno stran prilagojeno mobilnim napravam in tabličnim računalnikom. V nasprotnem primeru bodo hitro izgubili živce, ko bodo morali zoomirati in se premikati levo in desno po spletni strani, da bi prebrali besedilo, pripravljeno za namizne računalnike (mimogrede, Google webmaster tools sedaj ocenjuje tudi uporabniško izkušnjo na mobilnih napravah z vašo spletno stranjo. Preverite, kaj pravi o vaši strani tukaj.
In še zadnja pomembna informacija, ki se je bomo naučili iz infografike, namreč, uporabniki radi napišejo kaj o tem, kako so se imeli na dopustu. 15% njih bo komentiralo svoje izkušnje na straneh o destinaciji na socialnih omrežjih, 20% jih bo napisalo recenzijo na forumu ali specializiranih straneh za recenzije. Ponovno se pokaže velika potreba po uporabi orodij, ki po spletu poiščejo kaj govorijo o vas in kje vas hvalijo, ter kje vas morda ne hvalijo ravno najbolj. Raziskave so pokazale, da lahko ena negativna recenzija odžene do 30 kupcev. Če nanjo odgovorite, boste zagotovo zmanjšali negativen vpliv in morda celo poskrbeli, da iz nezadovoljnega gosta pridobite zadovoljnega, ki se bo vedno in vedno znova vračal k vam.
Infografika prinaša še precej drugih lekcij, vendar se v čisto vsako številko ne bom spuščal. Z Andražem sva ob pripravi predavanj, ki so jih poslušali tako največji hoteli, kot majhni apartmaji na Hrvaškem, pa tudi regionalne turistične zveze in še kdo, pretresla vse številke, ki o Hrvaški in turizmu obstajajo na spletu in ugotovila, da je prostora za akcijo še veliko. Vprašanje je le, ali ga boste izkoristili vi, ali vaša konkurenca.
Vir slike: http://goo.gl/flcuxQ
Zelo zanimiv članek. S spoštovanjem, Kika