To, da ima danes praktično vsak svoj Facebook račun, čivkajo že vrabci. In to drži. Ste v zadnjem času kaj preverili, koliko računov imajo študenti, stari med 20 in 24 let? Stat.si beleži 106.229 živečih v tem starostnem razredu. Po statistiki Facebooka pa jih je 130.000. Fino ne? Za vse ostale starostne razrede je dovolj zgovoren spodnji graf.
Torej, kupci so tam, kaj pa vi? Oziroma bolje rečeno, na kakšen način pa ste pa vi prisotni? Uporabljate funkcionalnosti, ki vam jih nudi?
1. Video oglaševanje brez videa
Ste opazili novo opcijo* v Power editorju, kjer lahko uvoziš 3 do 7 slik, Facebook pa nato sam sestavi .gif, ki ga lahko uporabiš za video kampanjo? Izgovorov, kot so »video produkcija je draga«, je konec! Torej je skrajni čas, da postavite video kampanjo in tako ustvarite nekaj zanimanja na ciljni skupini in od tam naprej od zanimanja k prodaji.
*produkt je še v fazi testiranja, zato morda ni dosegljiv na vseh oglaševalskih računih.
2. Zbiranje kontaktov brez kontaktnega obrazca
Ta oblika oglasov ni več tako zelo nova, je pa zagotovo vredna omembe. Facebook ima podatke o vaših potencialnih uporabnikih in pripravljen vam jih je posredovati. Seveda proti plačilu. Ampak to plačilo je v tej fazi še vedno zelo poceni. Zato hitro v akcijo. Po naših izkušnjah cena na kontakt trenutno ne presega 0,9 €, in v določenih primerih znaša morebiti le polovico tega!! Če kombinirate to s segmentacijo populacije, dobite za 0,4 € segmentirano bazo e-mailov! Spol, starost, kraj … omejitev ni! Super ne?
3. Remarketing
To sicer res ni nič novega, ampak dajmo se spomniti, da je minimalna velikost skupine, ki jo lahko retargetirate, le 20 uporabnikov! Le 20 uporabnikov je moralo pogledati vaš produkt, kategorijo, blog oziroma nek del strani in zatem obiskati Facebook, da jih lahko ponovno targetirate. Na Googlu so te liste, odvisno od oglaševalskega produkta, veliko večje – 100 ali 1000 uporabnikov. Za Slovenijo so pa te zahteve včasih prevelike. Poizkusite z remarketingom posameznega koraka vaše košarice.
4.Segmentacija oz. ciljanje uporabnikov
Lahko še kje tako natančno določite ciljno populacijo? Sploh če oglašujete na tujih trgih, kjer je na voljo še podrobnejše ciljanje. No, pa tudi v Sloveniji ste mogoče že uporabljali lokacijsko ciljanje. Se zavedate, da obstaja razlika med uporabniki, ki klikajo, tistimi, ki gledajo ali tistimi, ki spletno nakupujejo? Do kakšne mere ste to že izkoristili? Ali pa, ali ste s kom že izmenjali remarketing seznam? Oni recimo prodajajo športno opremo, vi prehrano za športnike?
5. Custom audience targeting – ciljanje uporabnikov na podlagi njihovega log-in maila
Ste že poizkusili z oglaševanjem vsem, ki jih imate v mail bazi? Novoletno voščilo za vse, ki so že 2x kupili pri vas? Dodatni popust za vse ultra zveste? »Hvala za nakup zimskih čevljev. Sedaj pa vam ponujamo še nogavičke z jelenčki.«? Kaj pa tisti, ki so včasih kupovali pri vas, pa so nehali? Verjetno ste poizkusili, seveda odvisno od vašega produkta ali storitve, ampak zakaj ne bi na ta način poizkušali ustvarit »subscription modela«? Prijazen opomnik, zmanjkuje vam tega in tega … S tem mogoče uporabnika privežete nase, ker mu sploh ne dovolite razmišljati o nadomestnih produktih ali drugih ponudnikih. Ali pa ste jih že prosili za oceno vaše storitve? »Hvala za nakup! Če nam zaupate svojo nakupovalno izkušnjo z nami, vam ponudimo dodatno ugodnost.« Dejstvo je, da so recenzije za potencialne kupce zelo močan argument. Kako pa jih vi pridobivate?
6.Lookalike
Še ena stara zgodba, ki potrebuje obuditev. Ste vedeli za Facebookovo priporočilo za osnovo lookalike populacije 1000 uporabnikov? Če jih imate več, je ta osnova preveč raznovrstna in posledično je lookalike preveč splošno definiran. Koga pa imate za osnovo lookalike populacije? Kupce? Uporabnike, ki so odnehali na določenem koraku nakupnega procesa? Vašo bazo kontaktov? Zopet – opcij je ogromno.
Facebook je z nami že toliko časa, da je za nekatere ravno zaradi tega dobil nezanimiv, malce postan priokus. Kot da ga že v celoti poznajo. Drži, prešel je fazo – nekaj novega, drugačnega, razburljivega, nekaj, kar požgečka. Ampak to še ne pomeni, da se je nehal razvijati. Dejansko je zdaj bolj zanimiv in privlačen kot kadarkoli prej. Kot dobro domače pivo – dlje kot zori, bolje je. Po prvih 14 dneh je “zanimivo” in nisi popolnoma prepričan, če ti je všeč. Kasneje pa se okusi ujamejo, uskladijo in razvije se harmonija okusov. 🙂
Samo razmislite, kaj je bilo novega v letu 2015. Sprememba News feed algoritma, Multi-products ads, omogočitev lokacijskega ciljanja v Sloveniji, izboljšanje analitičnega dela oglaševanja, Instagram oglaševanje, Lead ads (glej točko 2.), Carousel ads. In to so le nekatere spremembe.
Mislim, da bo leto 2016 vsaj toliko zabavno kot je bilo 2015. Če ne še bolj. 🙂
Pa srečno!
zelo dobro zapisano.
Morda veste, če so na voljo že CRM integracije za direktni prenos emailov, ki jih dobimo z lead adsi? Ali je še vedno potreben izvoz/uvoz podatkov? Hvala.
Maja, CRM integracije za nekatere sisteme že obstajajo in vsak dan več jih je. Bolj kot je CRM razširjen več je rešitev. Mi za naše potrebe uporabljamo zapier in deluje super. Pogooglajte, zagotovo najdete tudi za svoj sistem rešitev.
In hvala za vprašanje 🙂