5 ključnih področij izobraževanja v digitalnem marketingu za 2023

Objavljeno v ponedeljek, 19. decembra 2022 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 5 min branja • Piše:

Nerlisa Osmičević

 

Ko se odločimo, da bi se lotili izobraževanja na področju digitalnega marketinga oz. da bi zgradili marketinško ekipo ali osebo znotraj podjetja, so navadno želje zelo jasne: osvojiti čim več področjih digitalnega marketinga na zadovoljivem nivoju, v najkrajšem možnem času (in za čim bolj ugodno ceno, seveda). Če bi se dalo, bi marketinški lijak uporabili predvsem za prelivanje znanja v glavo, ekspresno, da nam ostane dovolj časa za vse ostalo, kar nas med izobraževanji gotovo počaka na delovnem mestu.

 

Nekaj številk glede trenutnega stanja digitalnih kompetenc

 

Tovrstna želja je glede na situacijo na trgu razumljiva. Po letu 2020 je digitalni marketing eksplodiral, selitev na splet pa postala nujna za obstoj. Vsak, ki je že takrat vedel nekaj o digitalnem marketingu, je bil v veliki prednosti in še danes povpraševanja in zahtev v digitalu ne dohajamo. Po McKinsey raziskavi smo na slabi polovici pričakovanega znanja, ki bi ga morali osvojiti, do leta 2030 pa bomo najbolj bosi ravno pri kompetencah iz digitalnega sveta. Glede na raziskave s tem seveda raste tudi frustracija zaposlenih na delovnem mestu. Na kratko, ljudje se zavedamo, da o digitalnem marketingu vemo premalo, da nam s tem slabi konkurenčnost, vemo da je obširno področje, ki bi se ga morali naučiti že včeraj in vemo, da nam vsakodnevne zadolžitve zasedajo ure za poglabljanje v snov, za katero pa nam tudi ni čisto jasno, kako se je lotiti.

 

 

Seveda ni tako hudo, izrabijo pa to spiralo vsi ekspresni spletni tečaji, ki obljubljajo veliko v malo urah. Daleč od tega, da bi bili vsi slabi, je pa kvaliteta tovrstnih tečajev nenadzorovana, težko je preveriti njihovo aktualnost, in, roko na srce, redkokateri se pozanima o strokovnosti predavatelja. Uporablja vse besede, ki jih povezujemo z digitalnim marketingom, bo že zadostovalo, kajne?

 

5 tematik za leto 2023, zaradi obvladovanja katerih boste v dodatni konkurenčni prednosti

 

Če si sposodim najljubši odgovor naših SEO mojstric: jah, odvisno. Glede na to, kakšno predznanje imate, kaj vas zanima, kaj je (trenutni in končni) cilj, za katerega potrebujete digitalni marketing in v katero smer želite usmeriti rast vaše marketinške ekipe. Neuporaben odgovor? Niti ne, to so namreč vprašanja, ki jih zmeraj postavimo, ko se lotimo izobraževanja naročnikov in partnerjev in nam dajo izhodišče, na katerem lahko gradimo.

Boste pa v letu 2023 zelo težko zgrešili z nadgradnjo znanja v podjetju na naslednjih področjih:

 

   1. Spletna analitika

Če vsaj malo brskate po spletni analitiki, najbrž že sanjate veliko štirico. Zaradi Googlove posodobitve v letu 2023 se bo zatresla celotna spletna analitika, in s tem vsi podatki, ki jih potrebujete za svoj digitalen nastop in poslovne odločitve. Dramatično, a resnično.

Če se ne zdrznete vsakič, ko zagledate graf, in razumete, da je analitika vpogled v obnašanje vašega uporabnika ter vam je interpretacija številk v zabavo (ali vsaj dobrodošel izziv), je izobraževanje o Google analitiki 4 daleč najboljša investicija. Vsi, ki se tega lotimo pred novim letom, bomo v veliki prednosti.

 

    2. Oglaševanje

Oglaševanje da prve hitre rezultate, zato je nepogrešljivo orodje v naši spletni garaži. Google oglaševanje, Facebook, Instagram oglaševanje, LinkedIn oglaševanje, TikTok oglaševanje. Kar nekaj platform, vsaka s svojimi pravili in zakonitostmi. Ogromno igrišče, ki se ga splača sistematično preučiti, saj je lahko stalnica v našem arzenalu znanja, ki bo zmeraj prišlo prav. Zaradi mnogih in pogostih sprememb in splošne spremenljivosti družabnih omrežjih je to področje, ki terja redno nadgradnjo znanja, na katerem res ne smemo zaspati.

 

   3. Delo z vplivneži

Zelo uveljavljen trend v tujini, ki se je razbohotil tudi v Sloveniji in postaja čedalje bolj aktualen. Vsi bi imeli svojega influencerja. Izziv nastane, ko je potrebno razumeti, kako ga vključiti v svojo content strategijo. Katerega izbrati za svojo storitev. Gledati število sledilcev, ki jih ima in tako doseči čim več oseb ali izbrati nano vplivneža, ki bo dosegel manj oseb, vendar po demografiji kaže, da bi lahko bili bolj primerni? Je važno, kakšne vrednote zagovarja vplivnež ali je važno samo da dobro proda našo zgodbo? In kako vse skupaj skomunicirati z vplivnežem, ker nič ne odvrne bolj kot kupljeno sodelovanje, ki deluje prodajno?

Kot rečeno, vsi bi imeli vplivneža, naučiti se, kako ga najti in pravilno komunicirati z njim, da postanejo učinkovita podpora vašemu digitalnemu marketingu, pa je tisto, kar bo naredilo ključno razliko.

 

   4. E-mail marketing  – vsebinski marketing

Vsebinski marketing je izjemno širok pojem, na tej točki specifično izpostavljamo e-mail marketing, saj lahko skozi avtomatizacijo še zmeraj dosegamo personalizacijo, ki je dandanes ključna v komunikaciji do uporabnika. E-mail marketing morda ne zveni tako vroče kot kakšen drug trend, vendar z njim pristanemo direktno v nabiralniku (potencialnega) uporabnika, omogoča nam da ga osebno naslovimo, ponudimo posebne ugodnosti in gradimo kvalitetno bazo in strategijo negovanja vezi z uporabniki, ki so že naše stranke.

 

   5. Osebno znamčenje na poslovni ravni

Ne glede na to, na katerem področju želite graditi kariero, in ne glede na to, kakšne storitve ali produkte nudite, za podjetjem, storitvijo ali produktom vedno stojimo ljudje. Ti so ogledalo podjetja. Naj bo vaš poslovni profil tudi vaše osebno znamčenje. LinkedIn je poslovna platforma, kjer se sklepajo posli, iščejo novi zaposleni in negujejo stiki tudi ko niste na istem poslovnem dogodku. Kot vsaka platforma, ima tudi ta pravila in zakonitosti, ki jih lahko izkoristite v svoj prid in dosežete več ljudi organsko, brez oglaševanja.

 

Zakaj investirati v nadgradnjo digitalnega znanja ekipe?

 

Digitalne kompetence so ene najpomembnejših znanj, ki jih lahko osvojite v današnjem poslovnem svetu. Razumevanje uporabe različnih digitalnih kanalov bo postalo ključnega pomena za obstoj vašega podjetja, obenem pa je v povprečju še zmeraj premalo tega znanja osvojenega in lahko tako nudi izjemno konkurenčno prednost.

Izziv digitalnih kompetenc je, da je sama narava digitalnega marketinga izredno spreminjajoča. Delo na znanju je konstantno, kar pomeni predvsem tri prednosti:

  1. Nikoli nam ni dolgčas, saj je zmeraj nekaj novega.
  2. Naše znanje je zmeraj zelo aktualno in uporabno za podjetje.
  3. Če imamo to znanje v hiši dovolj hitro, nam digitalni marketing zgradi levi pas za prehitevanje.

Kako se lotiti izobraževanja v digitalnem marketingu?

 

Izobraževanja so lahko:

  • splošni seminarji – tu se najlažje gradijo temelji digitalnega marketinga;
  • personalizirana nadgradnja – tu izkoristimo mentorja, ki gradi naše znanje v popolnoma prilagojenem časovnem okvirju, sistematično glede na cilj, ki ga zasledujemo;
  • posodabljanje – srečanja nekajkrat letno ali mesečno na temo, kjer že imamo nekaj predznanja, pa želimo osvojiti novosti in biti na tekočem s spremembami;
  • udeležba na večjih izobraževalnih dogodkih, kjer se izobraževanje združi tudi z mreženjem in lahko izkoristimo tudi večja mednarodna imena za nasvet.

 

Najboljša izobraževanja so tista, ki so sistematična in personalizirana, saj je načinov podajanja znanja veliko, niso vsa primerne za vsakogar, niti ne za vsako področje. Glede na razkošje ponudbe, ki jo imamo na voljo, res lahko najdete svoj najljubši način učenja, pazite le, da pridobivate znanje od strokovnjakov, katerim lahko zaupate, in s tem gradite kvalitetne temelje za lastno strokovnost.

 

 

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor