Nočna mora spletnih trgovcev
Zapuščene nakupovalne košarice so nočna mora spletnih trgovcev. Več kot 67 % uporabnikov, ki pričnejo nakup, ga ne dokonča. Po nekaterih podatkih naj bi bil ta delež še višji in naj bi rastel. Na letni ravni naj bi v košaricah ostalo prek 300 milijard dolarjev!
Razlogi, ki jih uporabniki navajajo za množično zapuščanje košaric, so zelo različni. Presenetijo jih stroški poštnine, želijo le primerjati izdelke, vsebino shraniti za kasneje, ne najdejo primernega načina plačila, naletijo na tehnične težave, … Vendar lahko večino razlogov umestimo v dve kategoriji: cena in nepripravljenost na nakup.
Neizkoriščen potencial
Na pojav zapuščanja košaric pa lahko pogledamo z drugega zornega kota.
To so številni uporabniki, ki so bili na trgovčevi spletni strani, si vzeli čas za brskanje po ponudbi, pustili svoj e-naslov in se z izbranim izdelkom že odpravili proti blagajni. Torej vemo najmanj to, kdo so, kaj jih zanima in kakšen je tipičen nabor razlogov za nedokončan nakup. Zato so taki uporabniki za trgovce velik prodajni potencial in obstaja kar nekaj načinov, kako ta potencial pretvoriti v dejanske rezultate.
Ena od bolj uspešnih taktik je e-mail remarketing, oziroma ponovno nagovarjanje uporabnikov z elektronskimi sporočili.
SaleCyce v svoji infografiki navaja, da je v povprečju odprtih skoraj 50 % poslanih remarketing e-mailov. 13 % prejemnikov klikne na povezavo v e-mailu, kar tretjina teh klikov pa konvertira v nakup, katerega povprečna vrednost je 19 % višja kot sicer povprečni nakup na strani.
Kljub spodbudnim številkam pa se e-mail remarketinga loteva presenetljivo malo trgovcev, tako tujih kot domačih. Testirali smo letošnje zmagovalce Spletnega trgovca leta in od vseh nas je k nakupu ponovno spodbudila le spletna trgovina Malinca.si.
10 odličnih primerov e-mail remarketinga
O e-mail remarketingu smo na našem blogu že pisali – kdaj jih pošiljati, komu in kaj z njimi komunicirati. Tokrat pa smo nabrali 10 odličnih konkretnih primerov in analizirali, kako uporabnike nagovarjati.
1. Malinca
Pa začnimo s slovenskim trgovcem. Malinca ima vse, kar mora dober remarketing e-mail vsebovati: opomnik, kaj smo v košarici pozabili, ter učinkovito besedilo.
Uporabniku ponudi tudi dodatni 10% popust, telefonsko številko v primeru težav in ga spomni na ključne ugodnosti nakupovanja v njihovi spletni trgovini.
E-mail je oseben, uporabnika nagovori po imenu, podpisnik je oseba z imenom in priimkom.
2. Fifty Three
Naslednji primer je bolj preprost, odlikuje pa ga vizualna dovršenost. Dizajn in fotografije izdelka so pomemben element vzbujanja ponovnega zanimanja za izdelek.
Sporočilo kar na treh mestih vsebuje povezavo, ki uporabnika vodi neposredno na njegovo košarico z izdelkom (slika z besedilom, slika izdelka in gumb).
3. BlackMilk
BlackMilk nam je všeč, ker si upa pretiravati z besedilom in sliko. Remarketing e-maili morajo znati zabavati in vzbujati ponovno željo po izdelku. Ne smejo biti vsiljivi ali zveneti obupano. Kar ni vedno lahka naloga.
4. Chubbies
Še en primer odličnega besedila od prvega do zadnjega piksla. Na izdelek odlično opozorijo s serijo fotografij, na opuščeno košarico pa z dobrim pozivom k akciji.
5. Nasty Gal
Nasty Gal za spodbujanje k nakupu uporablja taktiko ustvarjanja panike oz. občutka, da se mudi, ker zaloga lahko poide ali ugodna ponudba zapade. To je pogosta praksa v remarketing e-mailih.
E-mail poleg povezave na košarico vsebuje tudi glavno navigacijo spletne strani.
Zaradi različnih razlogov zapuščanja košaric obstaja verjetnost, da del uporabnikov s pozabljenim izdelkom ne bo mogoče prepričati. Zato v remarketing e-mailih velikokrat najdemo navigacijo ali kategorije spletne trgovine in tudi druge dele vsebin s strani, da se z njimi poskuša pritegniti tiste, ki jih pozabljeni izdelek ne zanima.
6. Kate Spade
Tudi Kate Spade ima v e-mailu navigacijo svoje spletne strani. Ponuja 15 % dodatnega popusta za opravljen nakup in priporoča še druge izdelke.
7. Fab
Fab za uporabnika »rezervira« njegovo košarico, ker gre za »izdelke z omejeno količino«. Še en primer diskretne taktike ustvarjanja panike kot spodbude k nakupu.
8. Mad Cloth
Opozorilo: vsebino vaše nakupovalne vrečke bodo pojedli vrtni palčki?!
Uporabnik mora s seznama prejetih e-mailov zelo hitro razbrati, za katero znamko gre in da se vsebina tiče pozabljenega izdelka v košarici. Poleg tega pa mora zadeva sporočila (ang. Subject) takoj vzbuditi uporabnikovo zanimanje, sicer se bo izgubil v poplavi drugih promocijskih sporočil. Zato je pisanje zadev remarketing e-mailov kreativni izziv.
9. Doggyloot
Še en primer kreativnega besedila: Doggyloot nagovarja uporabnike v »pasjem« slogu.
10. Talking Friends
Zadnji primer, vizualno sicer ne najbolj dovršen, je zmagovalec v kategoriji popustov in skrbi za uporabnikovo izkušnjo nakupovanja.
Uporabniku najprej ponudi 10% popust. Potem ga opozori, da bo njegova košarica rezervirana 3 dni in ponudi povezavo do nje.
Nato ponudi kontakt za pomoč v primeru težav. Kar je izjemno, je to, da prosi za odgovore na 3-minutni vprašalnik o razlogih za nedokončan nakup.
Kako začeti?
Kot lahko vidimo, je recept za pripravo učinkovitih e-mailov enostaven, seveda pa zahteva določeno mero komunikacijske spretnosti.
Tehnični vidik oziroma vzpostavitev ustrezno segmentiranega pošiljanja remarketing e-mailov je seveda finančno večji zalogaj, vendar obstaja na trgu cel kup enostavnih in cenovno zelo dostopnih rešitev. Naši trije trenutni favoriti, Sendgrid.com, Nosto.com in Mautic.org, lahko pokrijejo različno velike spletne trgovce na različnih platformah, z bolj ali manj razdelano strategijo retargetiranja.