Danes smo priča družbeni spremembi, kakršna se v vsej zgodovini še ni zgodila, ne moremo pa z gotovostjo vedeti, da se v prihodnosti ne bo ponovila. Vsekakor pa bo za vselej spremenila naše navade, način kako nakupujemo, kako delamo, kako poslujemo.
Ni dvoma, da so nastopili težki in negotovi časi, a to, kako pristopamo k trenutni situaciji, bo odločilno vplivalo tudi na to, kako bomo poslovali v prihodnosti.
Po podatkih, zbranih pri udeležencih našega Webinarja »Kako prilagoditi digitalno strategijo v času krize«, je 50 % podjetij svoje proračune, namenjene marketingu, bodisi zmanjšalo ali celo popolnoma ustavilo.
Tudi pri svojih naročnikih smo raziskali, kaj je pravzaprav razlog, da so se odločili zmanjšati proračune ali ustaviti kampanje in največ jih je priznalo, da je vzrok za to predvsem negotovost glede tega, ali je oglaševanje v tem času sploh smiselno in kaj počne njihova konkurenca.
Seveda pa to ne pomeni, da vse svoje aktivnosti ohranite takšne, kot so bile pred krizo. Treba jih bo prilagoditi, proračune bolj smiselno prerazporediti in ob tem upoštevati tudi to za kakšno vrsto dejavnosti gre. Morda boste morali prilagoditi celo svoj poslovni model. A razvoj ni nekaj, česar bi se morali bati – niti kadar se zgodi po sili razmer.
Če ste e-commerce trgovina s potrošnim blagom, lahko svoje aktivnosti nadaljujete pretežno nespremenjeno, saj potrošniki še vedno kupujejo vse vrste izdelkov, od zabavne elektronike, do vrtnega pohištva in vsega vmes. Razmislite, kaj so vaše močne točke v tem trenutku – ali so to konkretne lastnosti vaših izdelkov, ali imate hitrejšo dostavo od drugih ponudnikov, ali pa svojim uporabnikom ponujate najboljšo pomoč pri izbiri in nakupu? Vaše prednosti naj bodo vaše glavno komunikacijsko sporočilo.
Če pa ste v storitvenem sektorju in trenutno vaše dejavnosti stojijo, to ne pomeni, da lahko ustavite tudi svoje oglaševanje. Posebej pri dejavnostih, kjer odločitveni proces uporabnika traja dalj časa (npr. izobraževanje in turizem), vedite, da se vam bo to, da boste svoje marketinške aktivnosti danes ustavili, zares poznalo šele čez pol leta. Takrat bo karantene najverjetneje že konec, a prava kriza bo, če ne boste naredili vsega, da bi to preprečili, šele nastopila.
Če ste v preteklosti oglaševali predvsem na oglasnih panojih, ste zdaj, ko so ljudje doma, ostali brez glavnega komunikacijskega kanala. Zakaj ne bi svojega oglaševanja preselili na splet? Prikazno oglaševanje vam omogoča primerljiv doseg, z bistveno večjim nadzorom nad tem, kdo bo videl vaše oglase, in z neprimerljivo merljivostjo kampanj.
Če ste B2B podjetje in ste večino svoje prodaje v preteklosti opravili na sejmih, ste vsekakor ostali brez pomembnega kanala za mreženje. A to seveda ne pomeni, da ne morete najti drugih načinov, kako komunicirati s svojim ciljnim občinstvom. Niste edini posel, ki se sooča s takšnim izzivom. Posvetite se obstoječi bazi kontaktov, oživite svoj e-mail marketing, ponudite jim 1 na 1 svetovanje in pogovor prek videoklica. Osebni stik, ki je vaša močna točka, izkoristite in usmerite v digitalne kanale.
To, kakšen je odnos podjetja do marketinga, je ključno za njegov uspeh. Najpomembnejše v teh časih je, da ne prenehate z marketinškimi aktivnostmi. Glede na to kam ste v preteklosti usmerjali največji delež svojega marketinškega proračuna, pa je morda smiselno vaša sredstva prerazporediti v druge (digitalne) kanale.
Takšne družbene izolacije, kot smo ji danes priča, naša družba ne pomni. A karantena ne pomeni, da smo odrezani od sveta ali da so se naše družabne interakcije zmanjšale – ravno nasprotno. Aktivnost na družabnih omrežjih se je povečala za 61 odstotkov.
S pomočjo tehnologije nadaljujemo svoja življenja, ohranjamo stike z najbližjimi, delamo, nakupujemo, se izobražujemo in preko vsega tega ostajamo v stiku tudi s podjetji in blagovnimi znamkami, ki v tem času niso pozabile na nas. S tem novim digitalnim načinom življenja se za podjetja odpira kopica novih priložnosti, da nagovorite svoje ciljno občinstvo.
Predvidevamo lahko, da večina ljudi dela od doma, s tem pa njihovi delavniki postajajo bolj fleksibilni in prepleteni z osebnimi življenji, kar pomeni, da so se aktivnosti, ki so bile prej rezervirane za prosti čas (kot je nakupovanje, brskanje po spletu in uporaba družabnih omrežij), zdaj razporedile preko celega dneva. Brskanje po spletu se je v tem času povečalo za 70 odstotkov.
Več časa preživimo pred zasloni vseh vrst – pred računalniki, na telefonih, pred televizorjem. In zato so ti kanali trenutno najbolj vroče priložnosti, da stopite v stik s svojimi kupci. Če je prej veljalo, da obstajajo določene ure v dnevu, ko so ljudje bolj pripravljeni na nakup in zato dovzetni za oglaševalske nagovore, se je zdaj to okno široko odprlo preko celega dneva. S tem pa so se odprle tudi možnosti za vse vrste digitalnih marketinških aktivnosti. Ciljno občinstvo je večje in bolj angažirano kot kadarkoli prej.
Zdaj je čas, da oglašujete! Izkoristite povečano pozornost svojega ciljnega občinstva in jim sporočite, da lahko še vedno računajo na vas. Ampak …
Uporabniki si v teh časih želijo predvsem pozitivnih sporočil, spoštljivega odnosa in odprte komunikacije. Ne izkoriščajte strahu ljudi in ne ustvarjajte dodatne panike s svojimi sporočili, saj bo takšna komunikacija dolgoročno škodovala ugledu vaše znamke.
Četudi se trenutna situacija negativno odraža na vaši prodaji, ne pozabite, da je vsako sporočilo in oglas, ki ju ustvarite, podoba vaše znamke. In ko bo krize konec, si želite, da se vas ljudje spomnijo po pozitivni, v rešitve usmerjeni komunikaciji.
Prvi korak je seveda, da prilagodite svoje trenutne marketinške aktivnosti, prerazporedite proračune in se usmerite v kanale, ki vam bodo trenutno prinesli največ koristi. Seveda pa ob tem ne pozabite načrtovati svojih aktivnosti tako, da boste imeli od njih tudi dolgoročno korist.
Postanite bolj aktivni in ustvarjalni na svojih družabnih omrežjih, preko katerih lahko tudi v teh časih vzdržujete komunikacijo s ciljnim občinstvom in skrbite, da ne pozabijo na vas. Tjaša je v svojem blogu analizirala slovenska in tuja podjetja, ki so se aktivacij in komunikacije na družabnih omrežjih lotila malce drugače in se s tem ne samo prikupila obstoječim sledilcem, temveč tudi pridobila nove sledilce ter poskrbela, da si jih bomo še dolgo zapomnili.
Zdaj je najboljši čas za kampanje za povečanje prepoznavnosti vaše blagovne znamke. Uporabniki več kot kadarkoli brskajo po spletu – poskrbite, da se bodo čim večkrat srečali z vašo blagovno znamko. Prav tako pa izkoristite tudi iskalni marketing za ohranjanje stika s svojo znamko in za komuniciranje pomembnih sporočil svojemu ciljnemu občinstvu, ko išče informacije, povezane z vašo dejavnostjo. Seveda pa prilagodite svojo komunikacijo in kampanje trenutnim razmeram.
Ustvarjajte čim več vsebine. Zdaj ima vaše občinstvo več časa kot kadarkoli doslej, da si prebere vaše članke, prenese vaše elektronske knjige, ogleda vaše video vsebine, da se udeleži vaših webinarjev … Zasujte jih z vsebino, ki bo poskrbela, da ne bodo pozabili na vas, in ki jim bo vlila zaupanje v vašo blagovno znamko.
Pri kreiranju vsebine je seveda pomembno, da odgovorite na pereča vprašanja in ponudite rešitve za trenutno situacijo, a pomislite tudi kakšna bo življenjska doba teh vsebin. Ko bo krize konec, kakšna bo uporabna vrednost vaše vsebine za bralce? Jo bo mogoče še vedno aplicirati? Jo boste lahko predelali, da bo še naprej aktualna?
Pri kreiranju vsebine razmišljajte tudi dolgoročno. Kakšne vsebine vam na spletni strani manjka, česa si vaše ciljno občinstvo želi, pa sicer nimate časa pripraviti? Zdaj je pravi čas, da začnete pripravljati tudi bolj splošno vsebino, povezano z vašim poslom, ki vam bo koristila dolgoročno.
Številna podjetja se v tej krizi najprej odločijo prenehati s SEO aktivnostmi. A optimizacija spletne strani ni proces, ki bi imel rezultate čez noč. Je dolgotrajno, kontinuirano delo in to, kar za svoj SEO počnete danes, bo imelo rezultate čez pol leta in še kasneje. Googlov algoritem ne počiva. Če danes ustavite vse SEO aktivnosti, razlike morda ne boste takoj opazili, a se vam bo to čez pol leta maščevalo. Optimizacija spletnih strani ni kakor PPC oglaševanje – ne morete je kar vklapljati in izklapljati. Že mesec ali dva nedejavnosti lahko pomenita, da boste izgubili zagon, ki ste ga ustvarili s svojimi preteklimi aktivnostmi na področju optimizacije spletnih strani. Preberite si tudi 6 stvari, ki jih lahko v tem času storite za svojo SEO strategijo.
Izkoristite svoje e-mail baze. Zdaj je čas, da okrepite komunikacijo s svojimi obstoječimi in potencialnimi kupci, saj je verjetnost, da bodo prebrali vaša sporočila, večja. Predvsem tista podjetja, ki se ukvarjate z B2C storitvami, imate vso pozornost svojega ciljnega občinstva.
Domislite se, kaj jim lahko ponudite, da jim bo čas v karanteni minil hitreje in da jih boste kasneje zlahka spremenili v vračajoče stranke. Čas, ko smo vsi zaklenjeni v svojih domačih sobah, je denimo odlično izkoristil Escape Room Enigmarium, ki je preko serije elektronskih sporočil organiziral igro pobega iz udobja domačega naslanjača.
Brez marketinških aktivnosti se zgodi nekaj groznega – nič. In tega, da se bo vaša prodaja popolnoma ustavila, da bo vaša prepoznavnost ugasnila in da vas bodo vaši kupci zamenjali za konkurenco, se morate bati precej bolj kot koronavirusa.
Če pri načrtovanju svojih digitalnih aktivnosti potrebujete pomoč, smo vam v Red Orbitu vedno na voljo. Ker se zavedamo, da je trenutni položaj marsikatero podjetje postavil v popolnoma neznano okolje, smo se odločili, da vam po svojih najboljših močeh priskočimo na pomoč – tudi v obliki brezplačnega svetovanja 1 na 1 preko video konferenčnega klica.