X

YouTube skozi čas

YouTube nekoč

Vse skupaj se je začelo na valentinovo leta 2005, ko je Chad Hurley registriral blagovno znamko, logotip in domeno pod imenom YouTube.
V začetku leta 2005 je bil YouTube namenjen predvsem distribuciji amaterskih posnetkov, danes pa distribuira tudi posnetke lastne produkcije.

Tako je izgledala prva stran, ki so jo lansirali maja 2005.

Prvi objavljen video je prikazoval soustanovitelja Jawed Karima v živalskem vrtu in je bil dolg 19 sekund.

Eno izmed prvih večjih podjetij, ki je zaslutilo kakšen promocijski potencial se skriva v YouTubu, je bil Nike. Prvi video, ki je dosegel milijon ogledov, je bil ravno Nike-ov oglas, v katerem je Ronaldinho prejel par zlatih nogometnih kopačk.

Novembra leta 2005 je YouTube z 3,5 milijonsko investicijo Sequoia Capital doživel kar nekaj izboljšav. Ena izmed teh je bila tudi prenovljena spletna stran.

Hitro razvijajočo stran je leto kasneje pod svoje okrilje vzel Google za vrtoglavih 1,65 milijard dolarjev.

O tem, kako pomembno vlogo je že od vsega začetka imel YouTube, pa govori tudi dejstvo, da je leta 2007 kar 7 od 16 ameriških predsedniških kandidatov najavilo svojo kandidaturo tudi preko YouTuba. Na debatah, ki so sledile, so prvič v zgodovini, predsedniški kandidati odgovarjali na vprašanja državljanov, ki so bila posredovana preko YouTuba.

Leta 2007 so se začeli prikazovati tudi prvi oglasi, ki so zasedli spodnjo petino videa in so trajali med 10 in 15 sekundami.

Popularnost YouTuba je kmalu prepoznal in uporabil tudi ameriški kongres, ki je lansiral uradni kongresni kanal. Temu je zelo kmalu sledil tudi Vatikan.
Leta 2011 je zaživel YouTube Live, ki še danes prenaša vse večje novice, kraljevske poroke, koncerte in olimpijske igre.

YouTube danes

Danes s pomočjo YouTuba protestniki po svetu širijo sporočila in se borijo za svoja prepričanja. Lep primer tega je Arabska pomlad leta 2011.

Najbolj gledan video do sedaj pa je slavni Gangnam Style, ki je v prvih petih mesecih dosegel kar 1,3 miljarde ogledov.

YouTube danes predstavlja največji online video portal na svetu in je kar tretja najbolj obiskana spletna stran nasploh. Vsak mesec jo obišče več kot milijarda uporabnikov, ki si mesečno ogledajo kar 6 milijard ur videoposnetkov in vsako minuto naložijo za 100 ur videoposnetkov.

Z lansiranjem YouTuba v Sloveniji pa so se odprle nove priložnosti za oglaševanje.

VIR: http://www.businessinsider.com/

Oznake: advertisingsocial mediaYouTube