Predstavljajte si, da ob obisku zdravnika nenadoma izveste, da imate zvišan holesterol. Za izboljšanje svojega stanja morate nemudoma pričeti z aktivno vadbo. Že kar nekaj časa je minilo odkar ste zadnjič posegli po svoji športni obutvi in kljub temu, da so blagovne znamke kot so Nike, Adidas in Puma znane verjetno prav vsem, si vzamete nekaj časa za izbor primerne športne obutve. Zanima vas v čem je razlika med modeli, blagovnimi znamkami in namenom uporabe. Zakaj so nekatere superge bolj primerne kot druge. Glede na to, da posebnih izkušenj s tovrstnimi nakupi nimate, se obrnete na spletne iskalnike.
Zakaj je položaj vaše spletne strani na iskalnikih tako pomemben za spletne nakupe? Skozi nakupni proces uporabniki uporabljamo različne ključne besede, ki nam pomagajo pri izbiri končnega izdelka. Rezultati na iskalnikih nas vodijo od začetne namere do končnega nakupa. Iskalni marketing temelji na analizi uporabniške izkušnje na spletnih iskalnikih oz. na analizi vedenjskega vzorca uporabnikov pri uporabi spletnih iskalnikov. Kot smo videli v zgornjem primeru, uporabniki za iskanje na spletnih iskalnikih uporabljajo nepregledno množico različnih ključnih besed, pri čemer se izbor ključne besede direktno navezuje na njihovo potrebo oz. namen iskanja. Če se spletna stran ne pojavlja v vseh fazah nakupnega procesa, obstaja velika verjetnost, da jo bo uporabnik izločil iz seznama potencialnih ponudnikov. Poleg dobrega pozicioniranja na iskalnikih mora spletne stran uporabniku ponuditi tudi informacije, ki so zanj relevantne v danem trenutku.Po raziskavah so spletni iskalniki in pravilno pozicioniranje spletne strani na iskalnikih največji vir spletnih nakupov. Raziskave so pokazale, da pri dobro pozicioniranih spletnih trgovinah nakupi, ki so jih opravili uporabniki, ki so prišli na spletno stran preko spletnih iskalnikov, predstavljajo več kot 70 odstotkov vseh nakupov.