X

Vodič za dolgoročno učinkovit vsebinski plan

Se vam zdi, da nimate več idej kakšne vsebine pisati za vašo spletno stran? Ali pa niti ne veste več, kaj vse ste že napisali? Rešitev je povsem preprosta. Toda preden se poglobimo vanjo, naj najprej pojasnimo, zakaj je vsebina kot taka pomembna.

Google že nekaj časa ne gleda samo ključnih besed, po katerih bi vaša spletna stran rangirala, ampak prednost daje relevantni vsebini. Vsebinski marketing bo za SEO učinkovit takrat, ko bo Google prepoznal vašo spletno stran kot zelo relevantno za uporabnika, ko bo odgovorila na njegova vprašanja. Dodaten plus dobite, če bo vsebina prinesla dodano vrednost za uporabnika.

Torej na kratko – Google ne mara spletnih strani, ki stagnirajo. Več kvalitetne in dobro premišljene vsebine kot boste objavili, raje bo imel vašo spletno stran, saj jo bo hitreje lahko pregledal, ugotovil v kaj je specializirana in jo indeksiral.  In še to – bolj ko bo vsebina relevantna za uporabnika, vedno višje jo bo Google uvrščal.

Ampak kako objaviti veliko relevantne vsebine, ki bo hkrati uporabna za bralca in jo bo google prepoznal kot kvalitetno in vedeti kaj je uporabno za uporabnika? Rešitev je vsebinski plan oz. content cluster!

Kaj je vsebinski plan

Vsebinski plan (ang. Content cluster) je dolgoročna SEO strategija, ki je oblikovana tako, da organizira in optimizira strukturo spletne strani z notranjimi povezavami. Z smiselno organizirano vsebino in povezavami znotraj nje, lahko Googlu zelo jasno pokažemo, kako je spletna stran zgrajena in mu tako pomagamo razumeti hierarhijo spletne strani.

Vsebinski plan si je najlažje predstavljati slikovno. Spodaj sta dve sliki. Levo je prikazana spletna stran brez dobrega vsebinskega plana. To je spletna stran, ki ima sicer veliko število blogov, ampak brez neke prave, organizirane strukture. To so običajno blogi, ki so predmet trenutnega navdiha, niso pa med seboj smiselno povezani; pogosto se zgodi, da niti niso povezani s produkti in kategorijami, ki jih ima spletna stran.

Na desni strani vidimo primer dobro organizirane vsebine na spletni strani. Glavna vsebina je v sredini (v spodnjem primeru ‘ Vse o očesnih lečah’), okoli nje pa se vrstijo podporne vsebine. Jasno se vidi kje je glavna tematika in katere so podporne vsebine. Odebeljene barvne črte predstavljajo povezave med glavno vsebino ter podpornimi deli.

 

Z organiziranim pristopom za pisanje vsebine, bomo Googlu sporočali, da vemo kaj počnemo. Pokazali bomo, da smo strokovnjaki na svojem področju, da imamo relevantno in uporabno vsebino za uporabnika in da naša spletna stran odgovori na vsa vprašanja, ki se jim porajajo v zvezi s to tematiko.

Vsebinski plan oz. content cluster mora zato imeti 3 ključne sestavine:

Glavna vsebina (ang. Pillar content)

Ste se spraševali kako odgovoriti na vsa vprašanja, ki se vašim uporabnikom porajajo o določeni tematiki? Rešitev je priprava glavne vsebine. Ta bo širše zajela vse informacije, ki jih uporabnik potrebuje o določeni tematiki. Glavne vsebine gradimo okoli ključnih besed, ki imajo mesečno več iskanj (ang. high search volume).

Podporna vsebina (ang. Support content)

Če je glavna vsebina širši pogled na tematiko, potem potrebujemo še vsebine, ki se bolj specifično poglobijo v posamezni del. Zato okoli glavne vsebine zgradimo čim več podporne vsebine. Ta bo bolj specifično odgovorila na vprašanja uporabnikov, zato bodo ključne besede z nižjim iskanjem in pa ‘long-tail’ ključne besede prava izbira.

Notranje povezave (ang. Internal linking)

In kaj je še pomembno? Notranje povezave, seveda.

Le-te delujejo kot lepilo med glavno vsebino in podpornimi vsebinami. Vaša vsebina sredi oceana bo tako končno našla pravo smer.

Glavni članek povežite s podporno vsebino in podporno vsebino povežite z glavno.  Notranje povezave poskrbijo, da Google lahko pregleda in indeksira spletno stran hitreje – kar dolgoročno pomeni tudi rangirajene na višje pozicije. Prednost teh vsebin pa je tudi to, da jih lahko povežemo še na kategorijske strani in s tem poskrbijo tudi za učinkovito prodajo izdelkov.

Vendar PREVIDNO! V kolikor imate več glavnih vsebin, pazite, da ne povežete podporne vsebine ene tematike, z glavno vsebino druge tematike. S tem boste povzročili zmedo tako za Google kot za uporabnika.

Zakaj rabimo vsebinski plan

Če želite pokazati Googlu, da je vaša spletna stran relevantna za specifične ključne besede in tematike in želite pokazati, da ste strokovnjak na določenem področju, potem je vsebinski plan prava strategija.

Pisanje blogov takrat ko imate čas ali pa tisto, kar vam tisti trenutek pade na misel, ne bo prineslo nikakršnih rezultatov. Upanje, da bo Google zmedo vseh člankov prepoznal kot uporabno in relevantno za uporabnika, je nesmiselno. Uporabnik pa bo s tem dobil samo okrnjeno število informacij, in ne tistega, kar zares išče in rabi.

Vsebinski plan je zato odličen tako z vidika uporabniške izkušnje, kot tudi z vidika iskalnikov, ker:

Cilji vsebinskega plana so, da nam pomaga:

5 korakov vsebinskega plana

Pomembno je, da se vsebinskega plana lotite v nekem smiselnem zaporedju. Najbolje je, če sledite spodnjim 5 korakom in si sproti zapisujete vse vaše ugotovitve.

1.      Identificirajte tematike & naredite raziskavo ključnih besed

Preden se lotimo pisanja vsebin je potrebno najprej določiti ključne tematike okoli katerih bomo gradili in želimo, da nas Google in uporabniki prepoznajo kot strokovnjake. Glavne vsebine naj bodo smiselno povezane z glavnimi kategorijami vaših produktov oz. storitev. Pazite le, da tematika ni preširoka in da se osredotoča na eno stvar, hkrati pa naj ne bo preozka, saj boste tako zelo omejili količino podpornih vsebin.

Pri izbiri tematike se vprašajte:

Ko boste imeli določene tematike, je temu primerno potrebno narediti še raziskavo ključnih besed. Najprej preverite v samem iskalniku, kaj so Googlovi predlogi:

 

Za nadaljnjo analizo in raziskavo ključnih besed pa vam lahko pomagajo različna orodja, kot so:

Orodje Semrush ima še dodatne 3 možnosti, ki vam olajšajo raziskavo in vam dajo še dodatne ideje. Ena izmed njih je, da vam poda predloge podobnih ključnih besed, druga vam izpiše katera so najpogostejša vprašanja s to ključno besedo in tretja možnost poda še predloge, katere besede bi bile lahko povezane z vašo ključno besedo.

3 možnosti orodja Semrush, ki olajšajo raziskavo ključnih besed.

Na podlagi izbranih informacij si izpišite ključne besede in jih uvrstite v smiselne tematike. V kolikor ugotovite, da določenih stvari ljudje ne iščejo, razmislite in poskusite najti tematiko, ki je dovolj priljubljena in ima ključne besede z dovolj visokim iskanjem, da je primerna za glavno vsebino.

Še več o SEO orodjih si lahko preberete tukaj.

2.      Preglejte že obstoječo vsebino

Potem ko ste določili tematike in naredili raziskavo ključnih besed, preglejte že obstoječo vsebino, ki jo imate na spletni strani. Ugotovite, h kateri glavni tematiki bi jo lahko uvrstili kot podporno vsebino.

Ampak pozor! Če vsebina ni pravilno optimizirana lahko povzroči kanibalizacijo. To pomeni, da so si vsebine preveč podobne in Google se ne bo mogel odločiti katera je glavna in katera je podporna.

Verjemite, ne želite si, da bi vaša glavna vsebina rangirala na ključne besede od podpornih vsebin in obratno. To bo ustvarilo zmedo v vsebinskem planu, Google pa se ne bo mogle odločiti katero spletno stran naj rangira in posledično nobena ne bo rangirala visoko.

Obstoječo vsebino ustrezno optimizirajte na izbrane ključne besede in ustvarite notranje povezave.

3.      Preverite konkurenco

Ne pozabite preveriti konkurence. Kakšne vsebine ustvarjajo, katere ključne besede uporabljajo, na katerih vsebinah in tematikah so boljši od vaše spletne strani. Zberite čim več informaciji, ki vam bodo pomagale ustvariti vsebinski plan.

Semrush nudi odlično orodje za primerjavo konkurence na podlagi organskega iskanja. To je Keyword Gap, ki  vam da informacije o:

Ob pregledu tega boste zagotovo našli zmagovalne tematike in tako ugotovili, na katerih besedah vam lahko zelo hitro uspe in katere bodo rabile več vsebine in časa, da prehitijo konkurenco. Seveda izberite le tiste, ki so za vašo spletno stran smiselne.

Torej! Po prvih treh korakih bi morali imeti že jasno izoblikovane glavne tematike. Sestavite miselni vzorec, okvir oz strukturo, kjer bo razvidno, kaj je glavna tematika in katere so podporne vsebine, ter povezave.

4.      Ustvarjajte vsebino

Preden začnete s samim pisanjem člankov, vam svetujemo, da si pripravite preglednico, v kateri boste zabeležili vse glavne in vsaj nekaj začetnih podpornih vsebin. Tako boste lahko spremljali, katere ključne besede ste uporabili in čez čas analizirali za koliko so se dvignile pozicije. Svetujemo vam, da si za vsak članek pripravite tudi osnutek, da vam kakšna ideja ne uide. 

Imejte v mislih, da tudi vaša konkurenca piše vsebine, zato je nujno, da je vsebina privlačna in boljša od vaše konkurence. Predvsem pa naj bo unikatna in nikakor ne kopirana ali zgolj preveden iz tujih spletnih strani. Bodite pozorni, da uporabite ključne besede, ki ste si jih zadali in ustvarite smiselne notranje povezave.

Preberite nasvete, kako lahko svoje vsebine povzdignete iz dobrih v odlične.

5. Delite vsebino in poskrbite za notranje povezave

Vsebina je napisana, delo je zaključeno. Pa vendar to ni res! Poskrbite, da bo vsebina prišla do uporabnikov in jo na primernih socialnih omrežjih ali preko e-mail marketinga predstavite uporabnikom.

Prav tako z ustvarjanjem novih vsebin poskrbite, da bodo notranje povezave vedno posodobljene in v kolikor je potrebno ponovno optimizirajte članke na ustrezne ključne besede.

Koliko vsebine je potrebno ustvariti?


Well… as always: It depends. 😉  

In res je, ni pravila koliko je minimalna ali maksimalna količina vsebine, ki jo boste ustvarili. Ustvarite jo toliko, da bo še vedno zanima za uporabnike in da ne bo povzročala kanibalizma v rangiranju ključnih besed. Je pa seveda odvisno tudi od trenutne konkurence. V kolikor delujete v nišni panogi, o kateri še ni veliko napisanega, bo manjše število vsebin dovolj. Če pa delujete v panogi, kjer gre za priljubljene in že močno pokrite tematike, pa bo potrebno večje število vsebin.

Vsebinski plan ni šprinterska panoga, ampak je tek na dolge proge. Ustvarjanje tematskih skupin na spletnem mestu zahteva čas. Konsistentno ustvarjanje vsebine vam bo pomagalo dvigniti avtoriteto spletne strani v očeh Googla in uporabnikov, ter povečalo število besed na katere boste rangirali ter dolgoročno tudi povečali organski promet.

Pillar in support struktura predstavljata odlično priložnost, da vsebino na strani naredijo privlačno za uporabnika z dobro uporabniško izkušnjo, trud pa bo poplačan, ko bo Google prepoznal vsebino kot kakovostno in avtoritativno.

Če nimate časa za pripravo vsebinskega plana ali pa niste prepričani če greste v pravo smer, pa nas pocukajte za rokav in vam bomo z veseljem pomagali.

Oznake: content marketingdigitalni marketingGoogleoptimizacija spletnih stranired orbitvsebinski marketing