Verjetno si še pred nekaj meseci nihče od nas ni predstavljal položaja, v katerem smo se znašli skoraj čez noč. Covid-19 je tema, ki trenutno prežema vsak atom naših življenj. Spopadamo se s spremembami, na katere nismo bili pripravljeni in prav vsi naši načrti so splavali po vodi. A vendarle vemo, da je vsaka kriza tudi priložnost, da stvari postavimo drugače, najdemo nove načine poslovanja in pridemo iz vsega skupaj še močnejši. Kot je omenil Andraž v svojem blogu, imamo 2 možnosti – prva je, da se vdamo v usodo, druga pa, da stvari vzamemo v svoje roke in proaktivno začnemo stvari reševati in iskati nove rešitve. Korak za korakom. Važno je le, da ne stojimo na mestu.
Ker imamo v Red Orbitu kar nekaj izkušenj z digitalnim svetom, v katerega zdaj vsi pospešeno korakamo, smo se odločili, da pripravimo serijo blogov, ki vam bodo v pomoč pri odločitvah. Poleg Andraževega, si lahko preberete tudi blog Karmen, ki govori o 9 nasvetih, kako lahko svojemu podjetju proaktivno pomagate od doma.
Z Aline Vatovec Ferrigno, ki je v Red Orbitu podatkovna analitičarka, sva se lotili analize podatkov na slovenskem spletu in vam v nadaljevanju predstavljava nekaj ugotovitev, kakšen vpliv so imeli posebni ukrepi na naše vedenje in nakupne navade na spletu. Primerjali smo podatke več industrij in v obdobjih pred in po uvedbi posebnih ukrepov.
Spodnji graf prikazuje uporabo naprav, s katerimi dostopamo do spleta, za vse industrije skupaj. Pred uvedbo posebnih ukrepov (pred vikendom 14–15. 3.) lahko vidimo konsistenten vzorec, kjer je med tednom povišana uporaba namiznih računalnikov, med vikendi pa mobilnih telefonov. Po uvedbi ukrepov pa se krivulja nekoliko stabilizira in nakazuje nekoliko bolj uravnoteženo uporabo obeh vrst naprav čez teden. Mobilne naprave še nekoliko prednjačijo ob koncu tedna, vendar pa razlike niso več tako velike.
Razmerja v sejah glede na napravo se vsaj do zdaj niso pretirano spremenila.
V pohištveni industriji lahko, v primerjavi z enakim obdobjem lansko leto, v obdobju po sprejetju ukrepov vidimo velik porast v sejah / dan.
(Časovno obdobje: 1. 3. 2020–23. 3. 2020 in 3. 3. 2019–25. 3. 2019)
Kot pričakovano, je tu opaziti velik padec v sejah, in sicer že od 7. 3. dalje, kar je najverjetneje posledica tega, da so bili posebni ukrepi pred nami sprejeti že v drugih državah.
(Časovno obdobje: 1. 3. 2020–23. 3. 2020 in 3. 3. 2019–25. 3. 2019)
Glede na dnevno povprečje lahko tudi tu po vikendu 13–15. 3. vidimo padec v sejah glede na enako obdobje lani. Stanje se sicer proti koncu meseca nekoliko izboljšuje in približuje lanskemu stanju.
(Časovno obdobje: 1. 3. 2020–23. 3. 2020 in 3. 3. 2019–25. 3. 2019)
V spletnih trgovinah z živili so se seje v primerjavi z lanskim letom potrojile (za obdobje 13. 3. 2020–23. 3. 2020 in 2. 3. 2020–12. 3. 2020). Število uporabnikov se je zvišalo za 90 %.
Če primerjamo še podatke med februarjem 2020 in marcem 2020 (za obdobje 7. 2. 2020–29. 2. 2020 in 1. 3. 2020–25. 3. 2020), je bilo v marcu 130 % več sej in 40 % več uporabnikov.
V tej industriji so se seje v obdobju 13. 3. 2020–23. 3. 2020 in 2. 3. 2020–12. 3. 2020 zvišale za 30 %, uporabnikov pa je letos marca več za tretjino.
Če naredimo primerjavo med februarjem in marcem 2020, pa v marcu beležimo 46 % več sej in 30 % več uporabnikov.
Pa si poglejmo še kaj se dogaja z e-commerce metrikami v obdobjih pred in po uvedbi posebnih ukrepov. Pogledali si bomo podatke za stopnjo konverzije, povprečno vrednost nakupa, število transakcij in prihodke od prodaje za 4 različne industrije (pohištvena, športna oprema, turizem in telekomunikacije).
V pohištveni industriji (pohištvo, elektronika, aparati, posteljnina ipd.) so zabeležili veliko povišanje prihodkov od prodaje in števila transakcij, nekoliko pa se je znižala povprečna vrednost nakupa. Prihodki od prodaje so se skoraj potrojili, če primerjamo obdobje pred in po uvedbi ukrepov.
Trgovcem s športno opremo se je število transakcij sicer zvišalo za 30 %, nekoliko pa se je znižala povprečna vrednost nakupa, zato je višina prihodkov le nekoliko višja.
V telekomunikacijski industriji je trend drugačen – vidi se nekoliko višja povprečna vrednost nakupa, a nekoliko nižja stopnja konverzije in števila transakcij.
Glede na pričakovanja, pa je bil turizem industrija, ki jo je Covid-19 najbolj prizadel.
Če primerjamo vir / medij pred in po posebnih ukrepih vidimo, da večjih sprememb ni. Organski obisk še vedno prinaša največji delež prometa na stran, sledijo pa mu neposredni obisk, Display in Google Search oglaševanje.
Pogledali pa smo še kakšne so razlike v turizmu, ki so ga posledice Covid-19 najbolj prizadele. Primerjava je prikazana za obdobje 12 dni pred 13. 3. in 12 dni po tem datumu.
V turizmu se je organski promet v 12 dneh po 13. 3. 2020 zmanjšal za 49 %, promet iz naslova družabnih medijev pa za 63 %. To znižanje ima podoben trend tudi v primerjavi z marcem in februarjem. Med februarjem in marcem se je organski promet za hotele zmanjšal za 50 %.
Odstotkovno pa je bilo po ukrepih več organskega obiska, kar je verjetno posledica tega, da po tem obdobju ni bilo več aktivnih oglasnih kampanj.
Spodnji graf prikazuje odstotkovne spremembe v obisku na strani glede na vir / medij.
Zanimivo je, da v številu transakcij v obdobju po uvedbi posebnih ukrepov prednjačijo manjša mesta. Višina prihodkov pa je po uvedbi precej zrasla tudi v Mariboru in Kopru ter Novi Gorici, Trbovljah in Škofji Loki. Precejšen padec v prihodkih od prodaje po uvedbi ukrepov je zaznati v Kamniku.
Iz podatkov smo izvzeli turizem in spletne trgovine s prehrano, ker so pri teh podatkih trenutno prevelika odstopanja.
Graf nakazuje, da se je število transakcij po uvedbi ukrepov skoraj enakomerno razporedilo skozi celoten teden.
*Meritve po začetku posebnih ukrepov
13 ključnih besed iz 15 najbolj pogostih iskalnih poizvedb se po ukrepih nanaša na zdravstvene pripomočke (razkužilo za roke, zaščitna maska ipd.). Pred uvedbo posebnih ukrepov je bilo teh le 6 od 15.
Število prikazov za kategorijo računalništvo se je zvišalo za 390 %, prav tako se je 142 % zvišalo število prikazov za kategorijo oprema doma. Iskalne poizvedbe tudi potrjujejo, da uporabniki iščejo izdelke za preživljanje časa doma. Število prikazov za ključno besedo “aparat za peko kruha” se je povišalo za 322 %, “prenosni računalnik” za 110 % in “tiskalnik” za 163 %. Lastniki hiš ali vrtov iščejo izdelke za vrtnarjenje, prav tako pa se je število prikazov ključne besede “vrtno pohištvo” dvignilo za 16 %. Nekoliko se je znižalo število poizvedb za pralne stroje in hladilnike.
Kot vidimo, se je po uvedbi posebnih ukrepov vse preselilo na splet. Potrošniki nakupujemo enakomerno, vse dni v tednu. Število transakcij in prihodki od prodaje so se v večini primerov (razen seveda v turizmu) v primerjavi z obdobjem pred uvedbo posebnih ukrepov, povečali.
Še bolj kot kadarkoli je zdaj pomembno, da svoj fokus in razpoložljiva sredstva usmerite v spletno prodajo.
Vzemite si čas, preglejte celotno uporabniško izkušnjo in čim bolj odstranite vsa trenja pred, med in po nakupu. Naj bo izkušnja vaših kupcev z blagovno znamko čim bolj brez trenj. Gre namreč za edini kanal, kjer vaši potrošniki kupujejo.