X

Večna dilema: Ali se na AdWordsih splača oglaševati na svojo blagovno znamko?

Eno izmed ključnih vprašanj oglaševanja na spletnih iskalnikih je, ali se splača oglaševati na brandirane ključne besede (ključne besede, ki vsebujejo ime vaše blagovne znamke). O tej tematiki je bilo že veliko napisanega, vendar smo se o smotrnosti takega oglaševanja želeli prepričati tudi sami. Naredili smo podrobno analizo podatkov iz Google AdWords-a in Google Analytics-a ter raziskali razloge za naše ugotovitve.

Izkaže se, da je v večini primerov stopnja konverzije pri spletnih nakupih preko oglasov precej višja kot preko organskih zadetkov. V prvem delu si bomo pogledali zakaj je temu tako, v drugem delu članka pa bomo naredili dejanski izračun dodatnega prihodka, ki ga prinese oglaševanje na blagovno znamko.

6 razlogov za višjo stopnjo konverzije:

1.    Prva pozicija = vtis »najboljšega«
S tem, ko se naš oglas pojavi na vrhu vseh zadetkov, dajemo vtis večjega, prepoznavnega in zaupanja vrednega podjetja.

2.    Dva sta boljša kot eden
Če se na izbranih ključnih besedah nahajate na prvem mestu že med organskimi rezultati, ste sigurno v dilemi. Vaša dilema je na prvi pogled upravičena, vendar so rezultati analiz pokazali, da ima pojavljanje med organskimi in plačljivimi zadetki izredno pozitiven vpliv. S tem, ko se pojavita dva zadetka vezana na eno podjetje, iskalcu ponudimo več možnosti za klik in že s tem povečujemo stopnjo klikov na oglase (CTR). Z dvojno izbiro potencialnemu kupcu tudi pokažemo, da smo resen akter na svojem področju.

3.    Oglasi so OGLASI, organski zadetki niso
Ena izmed ključnih prednosti plačanega zadetka je izbiranje vsebine oglasa. Priznajmo si – prvi vtis šteje 🙂 Tekst lahko priredimo našim potencialnim kupcem in že v oglasu napeljujemo k nakupu oz. povemo, kar želimo. S primernim tekstom lahko obiskovalcem ponudimo povabilo in izkažemo dobrodošlico na naši spletni strani. Poleg same vsebine oglasa jim ponudimo najbolj relevantno podstran in lažje uresničimo njihova pričakovanja.

Na spodnji sliki je razvidna razlika med oglasom in organskim zadetkom. Hkrati je vidno kakovostno dopolnjevanje oglaševanja in optimizacije spletnih strani, saj Big Bang pokrije skoraj polovico zadetkov celotne prve strani.

4.    A/B testiranje

Pri oglasih lahko redno spreminjate besedilo, medtem ko pri organskih zadetkih Google sam določa vsebino zadetka. Testirate lahko komuniciranje raznih akcij, spreminjate pozive k nakupu,  testirate pristajalne strani … S tem boste dosegli optimalne kombinacije za spreminjanje obiskovalcev v kupce.

5.    Obiskovalcem preprečite, da jih zmoti ponudba nekoga drugega

Nekdo je na poti na vašo spletno stran in lahko se zgodi, da se mu prikaže oglas konkurenčnega podjetja, ki ima super ponudbo. Poskrbite, da boste edini, ki boste opaženi, ko vas iščejo.
Na spodnji sliki je prikazano kako izgleda, ko nekdo drug oglašuje na isto znamko. Če Nike ne bi oglaševal, bi se lahko zgodilo, da jih sploh ne bi bilo med prvimi tremi zadetki.

6.    Pozicije zadetkov so bolj pomembne kot si mogoče mislite

Raziskave so pokazale, da več kot polovica obiskovalcev klikne na prvi zadetek. Spodnja slika prikazuje kako so kliki procentualno razdeljeni med posamezne zadetke. Torej če ste edini oglaševalec na svojo znamko in prvi pri organskih zadetkih (slika: Big Bang) lahko procentualno ocenite kaj lahko pričakujete. Oglejte si tudi koliko obiska lahko izgubite, če so pred vami trije oglasi, vi pa ste prvi na organskem zadetku (četrto mesto).

Ste še vedno skeptični? Poglejmo še skozi številke.

Pri spodnjem izračunu smo uporabili agregirane podatke, ki smo jih pridobili iz 5 večjih spletnih trgovin, ki mesečno generirajo od 300 do 2.500 konverzij.
Naredili smo primerjavo prihodkov preko organskih zadetkov in preko oglasov v sistemu Google AdWords. Običajno je cena na klik za oglaševanje na blagovno znamko precej nizka, giblje se nekje od 0,01 € – 0,05 €.
Izkazalo se je, da povprečna stopnja konverzije preko organskih zadetkov znaša 1,95 %, preko AdWords oglasa pa kar 3,48 %.

Kaj to pomeni?

Vzemimo, da je bilo, pri povprečni konverzijski stopnji 3,48 %, generiranih 100 transakcij s povprečno vrednostjo nakupa 146 €. S tem smo ustvarili 14.600 € prihodkov. Če predpostavimo, da je bila povprečna cena na klik 0,03 €, so stroški oglaševanja znašali 86,2 €.

Če bi preko organskih zadetkov dobili enako število klikov pri stopnji konverzije 1,95 %, bi s tem generirali 56 transakcij, kar bi pri enaki povprečni vrednosti nakupa 146 € prineslo 8.182,28 € prihodkov.

V tem primeru znaša razlika v prihodkih 6.417,72 €, kar pomeni, da smo za 86,2 € vložka generirali 6.417,72 € VEČ prihodka.

Takeaway
Ste mislili, da boste prihranili nekaj denarja, če ne oglašujete na brandirane ključne besede? Premislite še enkrat.

Izkaže se, da se strošek oglaševanja obrestuje tudi v primeru, ko smo po organskih zadetkih na najvišji poziciji. Potrebno se je zavedati, da so ljudje, ki iščejo ime vaše blagovne znamke, zanjo že slišali od prijateljev, so o njej že nekaj prebrali ali pa so to kupci, ki se vračajo. V vsakem primeru so to obiskovalci od katerih je najlažje pričakovati, da bodo ob obisku vaše spletne strani generirali konverzijo. Torej poskrbite za učinkovito sporočilo v oglasu, relevantne pristajalne strani in investirajte nekaj centov za klik na oglas – verjamemo, da bo prava kombinacija ključna popotnica do želene konverzije.

Veseli bomo, če boste z nami delili svoje izkušnje.

Oznake: A/B testiranjeBrandCTRGoogle AdWordsoglaševanjeorganski zadetki