X

Uporabniški trendi, ki bodo zaznamovali leto 2019

Vedno je dobro biti pripravljen na prihajajoče trende, ki bodo najverjetneje povečali vaše prihodke iz spletne in direktne prodaje. Kljub temu ni vedno enostavno napovedati, kateri trendi bodo prevladovali in usmerjali uporabnike v prihajajočem letu. V zvezi s tem naj omenim nekaj glavnih uporabniških trendov, na katere boste morali biti pozorni v letu 2019.

1. Učinek ROPO (Research Online, Purchase Offline – Raziskujem na spletu, kupujem izven spleta)

Ta postaja novo merilo vašega spletnega uspeha. Sodeč po Googlu, ko enkrat obiščejo splet, internet za veliko ljudi postane bistvenega pomena. Spodnji podatki kažejo potrošniške trende za Slovenijo, iz katerih lahko razberemo, da se 80 % Slovencev najprej obrne na splet, kadar potrebujejo informacije.

Na primer:  V fazi pred nakupom opreme za dom, 52 % Slovencev preveri ponudbo na spletu, 40 % pa gre v fizično trgovino.

Demografski podatki iz naše najnovejše infografike kažejo tudi povečanje deleža starejše starostne skupine, ki vedno pogosteje uporablja internet in socialna omrežja, vendar še ni pripravljena na spletne nakupe. Torej ROPO vsekakor narašča, skupaj s številom uporabnikov, ki jih lahko dosežete.

V bistvu obstaja veliko razlogov, zakaj stranke še vedno opravijo največ nakupov v trgovini, dva najpogostejša razloga pa sta strah, ker izdelka pred nakupom ne preizkusijo, in stroški pošiljanja.

Vendar pa je bistvo naslednje: če se ukvarjate z maloprodajo, morate uvesti večkanalni (omnichannel) pristop, ki integrira mobilne in fizične lokacije. Brez tega dajete potrošnikom še več razlogov, da obiščejo konkurenčne spletne strani in trgovine.

2. Izboljšanje življenjske vrednosti potrošnika (Customer Lifetime Value – CLV)

Gre za posel in tega se vsi zavedamo – veliko ceneje je ohranjati stranke, kot pa pridobivati nove. Kljub temu pa podjetja še naprej vlagajo veliko več denarja v pridobivanje novih strank kot pa v ohranjanje obstoječih. Če želite tudi v bodočem poslovanju ohraniti močan tok prihodkov, razmislite o tem, kako bi lahko dosegli, da se stranke vračajo k vam. Statistika kaže, da 2-odstotno povečanje števila ohranjenih strank lahko zniža vaše stroške za do 10 %.

Drugi razlog za razmislek o izboljšanju CLV-ja je, da vedno več ljudi na svetu uporablja pametne telefone, zaradi česar je vedno težje doseči rast. Enako velja za rast uporabnikov interneta, ki se je leta 2017 povečala za 7 %, v primerjavi z 12 % leto poprej. Ker je več kot polovica sveta na spletu, je ostalo le majhno število ljudi, ki bi jih lahko povezali s spletom, medtem ko se vaša konkurenca definitivno povečuje.

Da bi lahko sčasoma povečali prodajo in gradili na življenjski vrednosti stranke, morate s svojimi strankami komunicirati sproti. E-mail marketing je odlično orodje za komunikacijo, ki vodi do večjega CLV-ja. Primer: Ena najenostavnejših taktik je pošiljanje posebnih elektronskih sporočil s posebnimi popusti ob rojstnih dnevih strank in obletnicah.

Takšna komunikacija mora vsebovati personalizirano vsebino. Vaše ponudbe naj bodo ekskluzivne. Poskrbite, da vaša spletna trgovina vključuje varno dostavo, da v računih strank samodejno shranjujete podatke o preteklih plačilih itd. Vsak korak, ki ga lahko izločite iz nakupovalnega procesa, bo verjetno povečal prodajo. Pojdite še dlje in poskrbite za podrobnosti – uporabniška izkušnja je ključnega pomena.

Na vsako interakcijo s strankami glejte kot na priložnost za izboljšanje zvestobe strank.

3. Mobilno proti namiznemu vedenju

Obisk prek mobilnih naprav postaja glavni vir prometa. Analizirali smo preko 65.000.000 sej slovenskih spletnih uporabnikov in ugotovili, da 50 % prometa prihaja z mobilnih naprav. Torej, če še niste mobilni, morate to postati.

Vendar to ne pomeni, da ves dan preživimo na naših mobilnih napravah. Mobilno vedenje uporabnikov se spreminja tekom dneva. Pomembno je, da to razumete, tudi zaradi vašega načina oglaševanja. Naša infografika prikazuje, da so čez dan namizne naprave še vedno pomembne pri uporabnikih v službah, medtem ko zvečer prevladujejo tablice in pametni telefoni.

Medtem ko je uporaba pametnih telefonov izjemno popularna pri nekaterih aktivnostih, kot so prebiranje objav na socialnih medijih ali pošiljanje sporočil, večina potrošnikov še vedno uporablja namizne naprave za podrobnejše preglede in nakupe. Zato moramo razmisliti o strategijah, ki bi pritegnile uporabnike različnih kanalov. To tudi pojasni, zakaj so v maloprodaji mobilne stopnje konverzije še vedno malce nižje in zakaj se obisk teh strani s pametnih telefonov in namizij počasi izenačuje. Toda v primeru pametnih telefonov stopnje konverzije naraščajo in so obetavne:

Sodeč po podatkih slovenskih spletnih trgovin je bilo na leto največ denarja porabljenega za elektroniko in fizične medije (121,3 mio €), največja rast pa je bila opažena v segmentu potovanj (+ 30 %), ki mu sledita modna in lepotna industrija (+ 17 %) ter prehrana in osebna nega (+ 14 %).

Implikacije so jasne – če svojega občinstva ne morete doseči preko mobilnega iskanja ali prikaza, ali če ne nudite zadovoljive mobilne izkušnje, boste izgubili pomemben del prihodkov.

4. Raba interneta

Na rast interneta je močno vplival razvoj uporabe mobilnih naprav in naraščajoče stopnje penetracije mobilnega interneta po vsem svetu.

Pred kratkim smo analizirali vedenje slovenskih spletnih uporabnikov in ugotovili, da največji delež virov spletnega prometa (ob upoštevanju zapustne stopnje) še vedno predstavlja organski obisk (27,57 %), ki mu sledita plačan in direktni. Vendar bodite pozorni, saj se način, kako potrošniki iščejo izdelke, spreminja. Globalno gledano se 49 odstotkov iskanj začne na Amazonu, 36 odstotkov pa na Googlu.

Čeprav predstavljajo najmanjši delež prometa, ne smemo pozabiti na socialna omrežja, ki so prav tako rastoča sila na področju e-commerca, saj se niša družabnega poslovanja počasi širi zaradi povečane integracije družabnih funkcij na spletnih mestih. Potrošniki se lahko na spletnih straneh prijavijo s svojimi računi s socialnih omrežij, s čimer si poenostavijo prijavo in poenotijo svojo spletno izkušnjo. Facebook je najbolj popularen način prijave z računom s socialnega omrežja, sledita pa mu Google in Yahoo. 

To potrjuje tudi anketa, v kateri je kar 78 % anketirancev je dejalo, da so izdelke odkrili na Facebooku. Sledijo mu Instagram in Pinterest (59 %) ter Twitter (34 %) in Snap (22 %).

Raba socialnih omrežij se močno razlikuje glede na demografsko skupino, zaradi česar morate vedeti, kje iskati stranke. Socialna omrežja vam omogočajo, da dosežete vse spole in starostne skupine, vendar to ne pomeni, da se morate vi kot znamka oz. podjetje pojaviti na čisto vseh. Razmislite in uporabite podatke, ki jih imate na voljo!

Ti trendi vam lahko omogočijo, da prehitite konkurenco in povečate potencial svojega podjetja za uspeh v prihajajočem letu 2019.

Če menite, da sem kakšne glavne trende pozabila, prosim, pustite spodaj komentar – zanima me vaše mnenje!

Oznake: infografikaspletni trendiuporabniški trendi