V leto 2022 smo na krilih uspehov iz leta 2021 vstopili polni ambicij in upanja.
Kot družba in kot gospodarstvo smo se premaknili iz stanja prebijanja iz dneva v dan in začeli kovati načrte za prihodnost.
Vrnitev zaupanja potrošnikov je prinesla večjo porabo in »maščevalno« nakupovanje. COVID kriza je sprožila val inovacij in oblikovala novo generacijo podjetij, ki so situacijo izkoristila v svoj prid.
Prihodnost dela je prišla hitreje kot smo si predstavljali.
Spremembe v nakupovalnem vedenju, ki jih povzroči pandemija, so za vedno spremenile potrošniško družbo.
Kaj hitro pa nam je leto postreglo z novimi izzivi. Vojna v Ukrajini je povzročila podražitve, na trge vnesla novo negotovost, previdnost in neodločnost.
Negotovost, kako premagati najnovejše izzive, ki so posledica težav z dobavno verigo, vojne v Ukrajini, težav pri iskanju talentov in razvijajoče se finančne krize, je vse večja.
Da bi jo premagali, bodo nekatera podjetja znižala stroške, druga bodo nadaljevala z obstoječimi načrti širitve, nekatera pa bodo morala popolnoma spremenila smer svoje poslovne strategije.
Taktike katerih se bodo podjetja posluževala oz. bodo prisiljena se jih posluževati, so odvisne predvsem od stanja digitalne razvitosti posameznih podjetij.
Priča bomo trem različnim transformacijskim spremembam:
Podjetja, ki so se do sedaj osredotočala predvsem na vzpostavitev digitalne prisotnosti ter rasti prepoznavnosti in obiska na spletu, bodo prisiljena narediti premik k optimizaciji poslovanja oz. digitalnega marketinga.
Gre predvsem za podjetja, ki so na začetku digitalne poti oz. so na digital resno vstopila šele v času pandemije. Kljub temu pa se v tem segmentu nahaja tudi ogromno podjetij, ki so na digitalu prisotna že dlje časa, vendar je bil njihov fokus usmerjen predvsem v fazo akvizicije obiskovalcev oz. kupcev.
Podjetja se bodo v tej fazi usmerjala predvsem na optimizacijo stroškov (od oglaševanja do drugih investicij), optimizacijo digitalnih aktivnosti in kanalov (močen premik v performance marketing), postala bodo bolj usmerjena v podatke (vzpostavitev bolj natančne analitike, prejemanje data-informed odločitev ipd.) in nenazadnje, predvsem zaradi precej manjših stroškov poslovanja, v selitev fizičnega poslovanja (oz. poslovalnic) na splet.
Podjetja, ki imajo vzpostavljeno zdravo jedro in profitabilni poslovni model na spletu se bodo osredotočila na širitev svojega poslovanja.
Z rastjo stroškov v fizičnem svetu in precej večjo agilnostjo ter obvladljivostjo stroškov na digitalu, bo digital postal eden ključnih profitnih centrov. Vse več pozornosti bo dosegal tudi pri poslovodstvu in posledično pridobival več sredstev ter tudi pričakovanj.
Njihov fokus bo na avtomatizaciji (hitreje in bolj profitabilno) in na gradnji in razvoju močnejše blagovne znamke na spletu.
Najbolj agilna in najbolj razvita podjetja bodo izkoristila priložnosti, ki jih ustvarjajo spremembe in negotovost na globalnem trgu. Usmerila se bodo v inovacijo in razvoj novih poslovnih modelov, ki temeljijo na paradigmah nove realnosti.
Ne glede na to s katero transformacijsko spremembo se bo soočilo vaše podjetje, bodo pri uspešni transformaciji ključno vlogo odigrali agilnost, podatki in usmerjenost v hibridno poslovanje.
Ekonomska situacija bo skupaj z industrijskimi trendi vsekakor povzročila pretrese tudi v spletnem poslovanju.
Nerealno je pričakovati rast, ki smo jo dosegali v času pandemije. Vse to nas sili v večjo cenovno učinkovitost, nižanje stroška na transakcijo (CPO/CPA) in dvig konverzijskih stopenj (CR).
Pri spopadanju s temi izzivi pa ne gre zgolj za marketing, temveč za strateške poslovne odločitve, ki zajemajo interno organizacijo, procese, produkte oz. storitve, politiko podatkov in nenazadnje tudi cenovno strategijo.
Vstopili smo namreč v fazo, kjer digital ni zgolj komunikacijski kanal ali podaljšek marketinga, temveč zahteva resno poslovno strategijo.