Svet, v katerem živimo danes, ni svet, v katerega smo se prebudili včeraj.
Pandemija koronavirusa je dodobra pretresla naše ustaljene življenjske vzorce. Kot družba in kot posamezniki doživljamo temeljite spremembe, ki številne postavljajo v težke osebne položaje in nam vsem povzročajo precejšen stres.
Vse te spremembe močno vplivajo na to, kako se vedemo, delamo, komuniciramo in nakupujemo. Hitrost sprememb je neverjetna. Prakse in vedenjski vzorci, za katere smo predvidevali, da jih bomo kot družba poosebili šele čez kakšna tri leta, se dogajajo že danes. Spletno nakupovanje je postalo standard, ves čas se izvajajo video klici, potrošniki se, pogosteje kot z drugimi ljudmi, pogovarjajo s chatboti in telemedicina je postala nova resničnost.
Pričakovano so, medtem ko razmišljajo, kakšen naj bo njihov naslednji korak, skoraj vsi večji fizični trgovci, turistični ponudniki in ponudniki fizičnih storitev zaustavili vse svoje marketinške aktivnosti. Vendar situacija ni tako enolična. Na drugi strani precej podjetij in panog v času krize cveti in raste. Farmacevtska, zdravstvena in finančna industrija so le nekatere od njih. Veliko restavracij in vsi večji trgovci s hrano so spremenili svoje poslovne modele in se osredotočili na dostavo na dom. Izobraževanje preko spleta prav tako dosega pravi razcvet.
So ti pozitivni primeri vezani zgolj na specifične panoge ali pa lahko njihovo prilagodljivost in inovativnost preslikamo tudi drugam?
To, kar se dogaja okoli nas, vsekakor ni normalno. Utopično pa je tudi pričakovati, da se bo stanje kdaj spet vrnilo v normalne tirnice. Svet okoli nas se je spremenil in to je naša nova realnost. Vedenje potrošnikov se spreminja na dnevni ravni in potrošniki bodo večino svojih navad ohranili tudi, ko kriza mine.
Ne govorimo samo o pospešenem razvoju, govorimo o spremembah v inovativnosti, prilagodljivosti ter dejanskih premikih v poslovnih in marketinških strategijah.
Blagovne znamke in podjetja, ki so bili še včeraj vodilni na trgu, lahko jutri ta položaj izgubijo. Zadnje raziskave kažejo, da uporabniki v času krize vse več iščemo generične produkte. V želji po hitrem dostopu do produkta pa smo pripravljeni “žrtvovati” tudi svojo preferirano blagovno znamko.
Pri tem igra ključno vlogo uporabniška izkušnja. Če je vaša spletna izkušnja slaba, ste v velikih težavah. Digitalni svet je vse, kar trenutno obstaja. Razvoja ne narekujejo več podjetja, ampak potrošniki. Če kot podjetje niste online-first, se vam ne obeta nič dobrega.
V nastali situaciji žal ne obstajajo nobena napisana pravila, nobeni učbeniki in nobene študije. Edino vodilo, ki obstaja je, da testiramo, se učimo in prilagajamo (test, learn and adapt). V tem trenutku se še vsi skupaj učimo, kako v tej novi realnosti sploh delovati. Sprva bomo naredili precej napak, vendar se bomo sčasoma naučili in postajali vse boljši.
Preostajata nam dve možnosti. Lahko jokamo instokamo ter doma čakamo, da bo krize konec. Lahko pa se s situacijo soočimo in glede tega nekaj naredimo. Nikakor ne namigujem, da bi morali trenutni položaj izkoristiti. To bi bilo narobe. Razmere so kritične, vendar pa je prav v takšnih časih osredotočenost na prihodnost še toliko bolj pomembna. To je nova resničnost in na njo se moramo začeti pripravljati. Začeti moramo prilagajati svoje delovne navade, procese, poslovanje in načine komuniciranja.
V Red Orbitu smo vedno verjeli, da kolektivno znanje premika gore. V dani situaciji je še toliko bolj pomembno, da kot (digitalna) skupnost stopimo skupaj in začnemo to znanje deliti. S tem namenom v Red Orbitu začenjamo s serijo blogov in spletnih seminarjev, s katerimi želimo vsem nam pomagati pri soočanju z dramatičnimi spremembami in pripravi na svet po trenutni krizi.
Prav tako ne spreglejte naših spletnih seminarjev, ki jih v sodelovanju s priznanimi mednarodnimi strokovnjaki pripravljamo septembra 2020.
Zavedamo se, da se trenutno verjetno vsi ukvarjamo s tem, kako naprej. V naslednjih dneh in tednih bomo delili več podatkov in spoznanj in upam, da vam bodo le-ti v pomoč pri vaših odločitvah.
Ostanite zdravi!