X

Spletni dvoboj: Velika razlika v načinu komuniciranja

Že prvi obisk spletnih strani pokaže kar veliko razliko v strategiji in načinu komuniciranja na spletu. Osrednji element spletne strani OMV so bencinski servisi. Vse ključne informacije na vhodni strani nam na različne načine predstavljajo njihovo ponudbo, od goriv do avtopralnic in motornih olj. Petrolova spletna stran je v tem pogledu povsem drugačna. Usmerjena je v predstavitev Petrol kluba, zato na predstavitve posameznih goriv in motornih olj pade dokaj malo pozornosti. Namesto tega najdemo na njihovi spletni strani precej družbeno usmerjenih elementov. Tudi oblikovno je Petrolova spletna stran dosti bolj dodelana in moderna, kar kaže, da dajejo spletu velik poudarek. OMV tukaj precej zaostaja in daje vtis, kot da bi ostal v letu 2005.

Tudi na področju optimizacije spletnih strani je OMV ostal nekje daleč zadaj − na prvi pogled izgleda, kot da njihova strategija na tem področju nima ne repa ne glave. To zagotovo predstavlja enega izmed temeljnih problemov njihove spletne strategije. Četudi bi na spletno stran postavili izredno dobro vsebino, se s takim pristopom ni mogoče uspešno pozicionirati na spletnih iskalnikih. To pa pomeni, da uporabniki do naše vsebine ne bodo mogli dostopati. Petrol je tukaj sicer malenkost boljši, vseeno pa se pojavlja ogromno število »osnovnošolskih« napak, ki si jih take blagovne znamke ne bi smele privoščiti.

Na Facebooku sta obe blagovni znamki močno prisotni, ponovno pa se kaže velika razlika v načinu komunikacije. Tokrat je Petrol tisti, ki vodi precej bolj »korporativno« komunikacijo, ki je po mojem okusu preveč orientirana okoli same blagovne znamke. OMV svoje oboževalce nagovarja z bolj »svežimi« in zanimivimi vsebinami in s tem skrbi za dodano vrednost blagovne znamke. Na žalost nobena od blagovnih znamk na Facebooku ne žanje kakšnega večjega uspeha, saj je odzivov oboževalcev po vseh standardih izredno malo. Google+ je še eno področje, na katerega sta obe blagovni znamki pozabili. Na Google Places se sicer pojavljajo nekateri bencinski servisi, nekega celostnega pristopa pa ni. Ne Petrol ne OMV nimata vzpostavljene Google+ strani, kar vsekakor predstavlja velik minus v svetu, v katerem igra Google vodilno vlogo. S tem trpi njihovo spletno oglaševanje, pozicioniranje na spletnem iskalniku in tudi pojavljanje v Googlovih zemljevidih. Tako Petrol kot tudi OMV se, bolj ali manj uspešno, pojavljata še na drugih digitalnih kanalih. Če bi morali izbrati zmagovalca te digitalne bitke, bi to vsekakor bil Petrol, saj bolj celostno in strateško pokriva vse ključne digitalne kanale. Kljub temu pa mislim, da pri obeh blagovnih znamkah obstaja še precej možnosti za izboljšavo.

Članek je bil originalno objavljen v novembrski (2013/388) številki Marketing Magazina. 

Oznake: GoogleOmvPetrolsocial mediaspletni dvoboj