X

Spletni dvoboj: Mimovrste vs enaA

Pri spletnih trgovinah je ključnega pomena, da svoj prodajni proces čim bolj prilagodijo procesu odločanja potrošnikov. Jasno je, da se večina konverzij oz. nakupov zgodi preko brandiranih kanalov, torej preko direktnega obiska spletne strani ali vpisa imena spletne strani v spletne iskalnike. Kljub temu pa drugi kanali, kot so nebrandiran obisk, družbeni mediji in prikazno omrežje, igrajo odločilno vlogo pri asistiranju končnih konverzij.

Tako Mimovrste kot EnaA zelo dobro pokrivata segment brandiranega obiska. Na spletnih iskalnikih uporabniku ponujata tako imenovane »sitelinke« oz. razširjene povezave, ki omogočajo hitrejšo navigacijo do ciljne strani. Tudi vhodni strani sta pregledni. Uporabniku ponujata dober pregled nad aktualnimi informacijami in hiter prehod na vsebine globlje na spletni strani. Če to ne zadostuje, se uporabniki pogosto zatekamo k internemu iskalniku. Tukaj je Mimovrste po mojem mnenju v rahli prednosti, saj je njihov iskalnik bolj prijazen do uporabnika, ponuja lepši pregled najdenih izdelkov, pa tudi rezultati iskanja izgledajo bolj relevantni. 

Kot sem omenil že v uvodu, se z direktnim obiskom spletne strani zgodi večina nakupov, faza raziskovanja pa poteka večinoma preko spletnih iskalnikov in nebrandiranih ključnih besed (npr »hp prenosnik«, »canon objektiv« ipd.). Tukaj je nesporni zmagovalec dvoboja Mimovrste, ki se prikazuje na večini iskanj, medtem ko spletno stran Enaa najdemo bolj redko. Poleg tega Mimovrste lepo uporablja t. i. »Data Highlighter« oz. označevalnik podatkov, kar jim omogoča še lepši izpis podatkov z njihove spletne strani na spletnih iskalnikih. Kljub dobrim pozicijam pa pogrešam vsebino, ki bi podpirala fazo raziskovanja. Obe spletni strani sta z vsebino in funkcionalnostmi izredno fokusirani v prodajno fazo, pozabljata pa na potrošnike, ki še niso pripravljeni na nakup in potrebujejo več informacij.

Družbena omrežja pri spletnih trgovinah nastopajo kot izredno podporni kanal, pomemben predvsem v začetnih fazah procesa odločanja potrošnikov. Po številu oboževalcev sta obe spletni strani precej izenačeni, kljub temu pa so odzivi na Facebook strani Mimovrste boljši. Tudi tehnično so objave na FB Mimovrste bolj dodelane.

Po mojem mnenju je nesporni zmagovalec dvoboja Mimovrste. Kljub temu pa ne smemo pozabiti tudi na druge spletne trgovce. Vsekakor je zanimivo in vredno omembe, da noben od omenjenih spletnih trgovcev ni zmagal na letošnjem tekmovanju za spletnega trgovca leta. Tam so jih premagale sicer po obsegu prodaje manjše, vendar bolj dodelane spletne trgovine, ki dajejo lep zgled vsem spletnim trgovinam v Sloveniji.

Članek je bil originalno objavljen v oktobrski (2013/328) številki Marketing Magazina.

 

Oznake: social mediaspletna trgovinaspletni dvoboj