X

Spletni dvoboj: Denar proti državi

Spodnji članek je bil originalno objavljen v decembrski (2013/390) številki Marketing Magazina. Tole bo zanimivo. 🙂 Ko v Google vtipkam »CNN«, izvem, da je le-tega Ted Turner ustanovil 1. 6. 1980 v Atlanti, da je njihova številka za pomoč uporabnikom +1 404-827-1500 in da so med drugimi prejeli Peabody Award in TCA Award for Outstanding Achievement in News and Information. Izvem tudi, katere so druge velike televizijske mreže, ki jih uporabniki povezujejo s CNN. Google mi takoj prikaže zadnje novice, ki so jih objavili na svoji spletni strani skupaj s sliko in avtorjem. Takoj pod zadnjo novico sledi zadnja objava na blogu, ki je bila narejena 42 minut nazaj. Nato se vsuje seznam povezav na druge digitalne kanale, od YouTuba, Twitterja, Wikipedie, do Google Play trgovine. Ufff … v nekaj sekundah sem dobil jasno sliko, kaj je CNN in kaj je novega v njihovem obsežnem digitalnem nastopu.

Potem poguglam 24ur in RTV. Žalost. :/ Hvala bogu imajo vsaj »sitelinke«. Kljub temu je njihova pojavnost na Googlu, ki je št. 1, kar se tiče uporabnikov na spletu, precej dolgočasna/bleda/podhranjena/neizkoriščena/za časom. Kritiziram z namenom, ker vem, da se da narediti bolje. To, kar krasi CNN-ov nastop na Googlu, ni znanost, ampak realnost, ki jo lahko izkoristi vsak.

Na spletnih straneh se opazi na eni strani »kapitalističnost«, na drugi pa »sociala«. Spletna stran 24ur.com je s tehničnega stališča precej bolj dodelana, pozna pa se ji njena »kapitalistična« usmerjenost, saj je po mojem mnenju prepolna oglasnih sporočil in prenasičena z barvami. Rtvslo.si je portal, ki ga osebno uporabljam za informiranje. Kot rečeno se pozna, da je v državni lasti, saj je potreben resne tehnične prenove. Preferiram ga predvsem zaradi »pomanjkanja« rumenih vsebin in preglednosti celotnega portala. Obe spletni strani ponujata uporabnikom iskalnik po vsebinah, ki pa, roko na srce, ne deluje kaj prida dobro.Družbeni mediji so v novinarskem svetu vroča roba. Posledično pričakujemo dodelan pristop na vseh ključnih družbenih medijih. Tukaj je 24ur v neverjetnem vodstvu. Na Facebooku RTV s svojimi 8.894 sledilci niti približno ne dosega potenciala, njihovo komuniciranje ni prilagojeno ciljni publiki in posledično je vključenost uporabnikov majhna. Na drugi strani 24ur prikazuje izredno dobro poznavanje zakonitosti družbenih medijev. Njihove objave so vizualno privlačne in tehnično prilagojene družbenim medijem, z njimi pa znajo uporabnike vključiti in privabiti na svoje spletne strani. Obe medijski hiši imata odprt tudi Google+ profil, pri čemer RTV SLO ponovno »zmaga« z zadnjo objavo, datirano z davnim 28. septembrom. Svetla izjema pri obeh je Twitter, medtem ko YouTube plava v pozabi.Kaj naj rečem … Denar zgleda res prinese s seboj tehnološki napredek. 24ur kljub preveč »rumeni« spletni strani na vseh ostalih digitalnih kanalih kaže absolutni primat. Ljudje, odgovorni za njihov digitalni nastop, vedo, kaj delajo, imajo postavljeno strategijo in jo tudi sproti nadgrajujejo. RTV Slovenija na žalost, kljub boljšim vsebinam, ostaja daleč zadaj. Premalo je fokusa v razvoj, prilagajanja novemu digitalnemu svetu in uporabnikom.

Oznake: 24urGoogleRTVsocial mediaspletni dvoboj