13. septembra 2013 je Google objavil novico, s katero se je začelo prav posebno obdobje na področju optimizacije spletnih strani za iskalnike (v nadaljevanju SEO): začetek uporabe SSL protokola, kriptografskega protokola, ki omogoča varno komunikacijo na spletu. Na mestih, kjer smo digitalni marketingarji prej lahko razbrali, katere ključne besede so uporabnika prinesle na stran, se je sedaj pojavila oznaka »(not provided)«.
Nedosegljivost podatkov o ključnih besedah je pustila ogromen pečat na merljivost uspešnosti SEO. Določeni strokovnjaki so se zato polastili drugačnih metrik, s katerimi so upravičili svoje proračune in pripeljali promet na spletno stran, vendar je bila večina teh načinov dokaj neučinkovita. Edine pomembne metrike ostajajo namreč tiste, ki se ujemajo s poslovnimi cilji podjetja. Številka o celostnem organskem obisku spletne strani, razvidna v večini analitičnih programov, pač ni ena izmed tistih pomembnih.
Organski promet spletne strani lahko razdelimo v dve skupini:
Za merjenje (tudi predvidevanje) uspešnosti SEO je potrebno, da lahko merimo tudi neznamčen obisk. Na žalost ta segmentacija ni več na voljo v Google Analytics.
Digitalni marketingarji so se posledično začeli zanašati na druge metrike, med katerimi je nekaj popolnoma brezpredmetnih, kot npr. razvrstitev ključnih besed in skupen organski promet na strani. Ključna indikatorja napredka v procesu kampanje – splošna vidnost spletne strani ter njeno uvrščanje na spletnih iskalnikih – zato nista v pomoč pri razumevanju uspešnosti SEO in njegovega vpliva na celotno kampanjo.
Najbolj zanesljiva rešitev za povrnitev »not provided« podatkov je združitev podatkov iz Google Analyticsa ter Google Search Console.
API, ki je na voljo za obe orodji, omogoča izvoz teh podatkov. Naslednji korak je združevanje vseh teh informacij, s pomočjo preproste avtomatizacije. Pri tem vam lahko pomaga nekdo od zaposlenih v vašem podjetju, zunanji programer ali orodje SEO Monitor. Ta samodejno razkrije »not provided« podatke na dnevni ravni in obenem poda vse informacije o ključnih besedah, ki so prinesle promet in konverzije.
Obstajajo še druge metode, vendar nobena izmed njih ni zanesljiva tako kot združitev podatkov iz obeh Googlovih orodij.
Obstajajo še druge metode, vendar nobena izmed njih ni zanesljiva tako kot združitev podatkov iz obeh Googlovih orodij.