Ste vedeli, da za prijavo izgubljene denarnice v povprečju potrebujemo 26 ur, medtem ko izgubo mobilnika prijavimo že v roku 68 minut? Še bolj šokantno je to, da bi si kar 45 % vprašanih raje delilo ščetko z nekom drugim kot pa svoj telefon.
S temi podatki je Subir Majumdar, Googlov strokovnjak za mobilno oglaševanje, začel svoje predavanje na konferenci inOrbit 17. Subir živi, diha in sanja o mobilnem svetu. V svojih 5 letih delovanja na Googlu je znanje nabiral na različnih kontinentih in se učil na največjih trgih, kot so Avstralija, Indija in ZDA. Njegov cilj je oglaševalcem pomagati pri pripravi strategij za nastop na mobilnih napravah in tako zadostiti potrebam uporabnikov pametnih telefonov.
Mobilna spletna stran danes resnično ni več »a nice to have«, temveč je nujen kanal, prek katerega uporabniki običajno vzpostavijo prvi stik s podjetjem. Google je že leta 2015 ugotovil, da je število iskanj na mobilnikih v 10 državah, med drugim tudi v ZDA in na Japonskem, preseglo število iskanj na računalnikih.
Globalno gledano več časa preživimo na pametnih telefonih kot pa pred TV-jem, uporaba mobilnikov pa sunkovito narašča tudi pri nas. Imeti spletno stran, ki je prilagojena mobilnim napravam, tako ni več dovolj – imeti morate mobilno spletno stran, ki se tudi hitro naloži.
Po Googlovih podatkih »hitro« pomeni v manj kot 5 sekundah in če ni tako, potem prav ta trenutek vsako drugo potencialno stranko, ki obišče vašo spletno stran, odvrnete od nakupa in odrivate v naročje konkurence. Običajno se raziskovanje pred nakupom začne na mobilniku, konča pa z nakupom na računalniku.
»Getting Mobile right« – imeti mobilno spletno stran pomeni, da ustreza temu, kar uporabniki od nje pričakujejo in to sta 2 stvari:
Prvi del predstavitve je Subir zaključil z 20 ključnimi elementi dizajna spletne strani, ki so prilagojene mobilnim napravam:
Je vaša spletna stran dovolj hitra?
Kakovost in hitrost nalaganja svoje spletne strani lahko enostavno preverite s katerim od brezplačnih orodij, kot sta Test my Site in Web Page Test.
Za Accelerated Mobile Pages (AMP) ste zagotovo že slišali – gre za »lažjo« različico formata HTML, ki pripomore k hitrejšemu nalaganju spletne strani in deluje tako nekako kot Facebook Instant Articles. To so pravzaprav spletne strani, ki se na mobilnih napravah v povprečju naložijo v manj kot 1 sekundi.
V drugem delu je Subir na kratko predstavil enega zadnjih Googlovih projektov – Progressive Web Apps oziroma progresivne spletne aplikacije (PWA), ki predstavljajo še korak naprej od AMP. Gre za novo funkcijo Google Chroma za Android in iOS telefone, ki bo spletne strani po hitrosti nalaganja in uporabniški izkušnji približala mobilnim aplikacijam.
Problem današnjih spletnih strani je namreč v prepočasnem nalaganju in v slabši uporabniški izkušnji na mobilnih napravah, medtem ko mobilne aplikacije teh problemov nimajo, imajo pa zelo majhen doseg.
S PWA želi Google združiti najboljše od obeh strani, njihove prednosti pa so naslednje:
Za konec pa še stavek, ki bo poskrbel, da boste 2-krat premislili, preden se boste lotili izdelave svoje mobilne aplikacije:
Vsak korak v mobilni aplikaciji, ki ga mora uporabnik narediti, preden ugotovi, kaj je njena dodana vrednost, vas bo stal 20 % vaših uporabnikov.
Google se torej odmika od tradicionalnih mobilnih aplikacij in od klasičnih spletnih strani, kaj pa vi?