Facebook je v slovenskem prostoru prisoten že kar nekaj časa in ga danes uporablja že skoraj vsak drugi Slovenec. Priljubljen je postal tudi v komuniciranju blagovnih znamk s potrošniki, sploh po letu 2007, ko je Facebook blagovnim znamkam ponudil ustvarjanje svoje lastne t. i. Facebook strani. Čeprav nekatere znamke storitev spretno izkoriščajo, pa vendarle opažam, da je še veliko Facebook strani, ki so postavljene nespametno in malomarno. Zato je v nadaljevanju opisanih nekaj uporabnih in osnovnih korakov, na katere bodite pozorni in preverite, ali jih vaša Facebook stran izpolnjuje.
Da, prav ste prebrali − osnovnih korakov, saj je potrebno za stabilno in dolgo obstojno hišo zgraditi dobre temelje! 🙂
Uredite vse potrebne podatke za dobro predstavitev! Saj veste: kdo ste, kaj ste, kaj želite … Pomembni so predvsem kontaktni podatki ter povezava na spletno stran in ostala družbena omrežja (če ta obstajajo).
Izberite takšno uporabniško ime, ki bo generiralo lep URL naslov vaše Facebook strani. Pogosto se zgodi, da je uporabniško ime že zasedeno; v tem primeru se lahko kot podjetje sklicujete na avtorske pravice vaše blagovne znamke, če je ta registrirana (za pomoč sledite navodilom tega obrazca).
Naslovnica je pomemben vizualni del vaše Facebook strani, s katero naredite pomemben (prvi) vtis, ko vas oboževalec prvič všečka ali ponovno obišče vašo stran. Z dobrim dizajnom boste oboževalcu sporočili, da »se greste zares« in da vašo blagovno znamko vizualno negujete. Ob tem je pomembno, da se držite Facebook smernic za strani (glej: 3. člen, B) in upoštevate pravilne dimenzije naslovnice. Predlogo, ki vam bo v veliki meri olajšala izdelavo naslovnice, si lahko prenesete tukaj. Če povezava ni več dejavna, pa »poguglajte« po ključnih besedah »new Facebook cover template«.
Za prikazno sliko velja podobno kot za naslovnico … Ker gre za vaše podjetje ali blagovno znamko, priporočam, da izberete za prikazno sliko logotip oz. poglavitno podobo, ki jasno odraža vašo blagovno znamko.
Korak dalje pri vašem komuniciranju boste naredili z izdelavo in nameščanjem Facebook aplikacij. Aplikacije gradijo dodatno vsebino na Facebooku in predstavljajo dodano vrednost oboževalcem. Poskrbite, da imajo sličice, preko katerih dostopamo do aplikacije, vizualen vtis. Keep it simple – »call to action« tekst in preprosto ozadje dobro delujeta.
Glavna metrika, s katero lahko ocenimo kvaliteto Facebook strani, ni število všečkov!! Pomemben je »Page engagement« odstotek ali (po naše) odstotek vključevanja oboževalcev v vašo komunikacijo. Do tega pridemo tako, da delimo »talking about this« število s številom všečkov, ki ga vaša stran premore. Če je odstotek nad 2 % (0,02), ste na dobri poti.
Ker je komuniciranje z oboževalci srž Facebook strani, je potrebno postaviti dobro strategijo vsebine.
– Kakšno vsebino želi vaša blagovna znamka komunicirat?
– Ali podremo objave s fotografijami ali katero drugo medijsko vsebino?
– Ali so objave relevantne in imajo dodano vrednost?
– Ali z vsebino komuniciramo neposredno z našo ciljno skupino?
– Ali so naše objave različne oz. ali upoštevate pravilo 70/20/10?
Pomembno je razmisliti in ugotoviti, kaj dela našo Facebook stran drugačno od ostalih, kaj je tisto, v čemer izstopa. Oboževalcem ponudimo kvalitetno in unikatno vsebino, saj je le-ta poglavitni razlog, da se uporabniki na našo Facebook stran vračajo in jo seveda aktivno spremljajo.
Ste odzivni v komunikaciji z vašimi oboževalci? Pomembno je, da ste! Na Facebooku gradite dvosmerno komunikacijo – odgovarjajte na zastavljena vprašanja, spremljajte in všečkajte komentarje. Spoznajte svoje najbolj navdušene oboževalce in jim navdušenje vračajte v obliki zahvale.