Prepogosto se zgodi, da »v roke dobim« spletno stran, ki nima urejenih niti osnovnih metrik. Še bolj depresiven postanem, ko ob prenovi spletne strani razvijalci pozabijo ponovno nastaviti metrike, ki so na spletni strani že delovale. Rezultat obeh situacij so nepopolni (in v večini primerov tudi neuporabni) podatki.
S tem namenom sem se odločil narediti seznam ključnih nastavitev, ki jih v Red Orbitu preverimo, ko se srečamo z novim naročnikom oz. spletno stranjo. Kot rečeno, gre za pregled osnovnih metrik, ki zagotavljajo osnovno delovanje Google Analyticsa in pravilno zbiranje podatkov. Za naprednejše analize potrebujemo več podatkov in bolj kompleksno merjenje, kar pa presega obseg tega članka.
Prvi korak predstavlja preverjanje, ali je Google Analytics koda pravilno nameščena na spletni strani. Brez pravilno nameščene kode bodo podatki v Google Analyticsu napačni, posledično pa bodo napačne tudi analize.
Preverite, od kod prihaja obisk? Ali podatki izgledajo realni?
Ali obstaja obisk, ki ga na spletno stran pripelje lastna domena spletne strani (self referral)? Če obstaja, to nakazuje na nepravilno namestitev Google Analytics kode.
Ali je koda pravilno nameščena na vseh korakih nakupnega procesa oz. košarice?
Kaj je vir večine konverzij (če je to referral in direct, potem verjetno Google Analytics koda ni pravilno nameščena)?
Ali je ista Google Analytics koda na spletni strani nameščena večkrat?
Filtri so ena izmed najbolj pogosto spregledanih nastavitev znotraj Google Analyticsa.
Ali so nastavljeni kakšni filtri?
Ali obstaja filter za izključitev lastnega prometa? Če tak filter ne obstaja, ga ustvarite.
Dodatne informacije najdete na https://support.google.com/analytics/answer/1034840?hl=en.
POMEMBNO: Filtri spreminjajo vhodne podatke v Google Analyticsu in spremenjene podatke ni možno povrniti v prvotno stanje!
Ali je omogočeno spremljanje demografije in interesov (Enable Demographics and Interest Reports)?
Ali je omogočeno napredno označevanje povezav znotraj In-Page Analyticsa (Use enhanced link attribution)?
Ali je časovni pas nastavljen pravilno?
Ali je nastavljena pravilna valuta?
Ali je omogočeno filtriranje/izločanje botov (Exclude all hits from known bots and spiders)?
V primeru, da spletna stran uporablja interno iskanje, ali je omogočeno beleženje iskanj na spletni strani (Site search Tracking)?
POMEMBNO: Demographics and Interest Reports uporabljajo 3rd party piškotke, kar zahteva primerno rešitev glede obveščanja uporabnikov na spletni strani.
Če želite v svojem Google Analytics računu analizirati tudi svoje Google AdWords kampanje ter organske pozicije na iskalniku, je treba poskrbeti za pravilno povezavo med računi.
Ali je omogočeno deljenje Google Analytics podatkov z ostalimi Googlovimi produkti?
Ali je omogočena povezava z Google AdWords? Je povezan pravi Google AdWords račun? Ali je povezava aktivna na vseh prikazih? Dodatne informacije najdete na https://support.google.com/analytics/answer/1033961?hl=en.
Ali je omogočena povezava z Google Webmaster Tools (Search Console)? Dodatne informacije najdete na https://support.google.com/webmasters/answer/1120006?hl=en
Ali je omogočeno ponovno trženje (Remarketing)?
Ali je omogočeno napredno poročanje o oglaševanju (Advertising Reporting Features)?
POMEMBNO: Remarketing in Advertising Reporting Features uporabljata 3rd party piškotke, kar zahteva primerno rešitev glede obveščanja uporabnikov na spletni strani.
Ali je nastavljeno in omogočeno beleženje ključnih ciljev (nakup, povpraševanje) na spletni strani?
Kakšno je število konverzij pri teh ciljih v zadnjih 7 dneh? Ali je ta številka logična?
Ali je za nakupni proces nastavljen tok (funnel)?
Ali je tok nastavljen pravilno (zahtevani koraki, cilj, format URL-ja)?
Dodatne informacije najdete na https://support.google.com/analytics/answer/1032415?hl=en
Ali je Ecommerce omogočen?
Dodatne informacije najdete na https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gajs/gaTrackingEcommerce