Želite izboljšati prisotnost vašega podjetja na spletu, vendar vas konkurenca prehiteva po levi strani? Redno objavljate vsebine na vašem info portalu, vendar to ni dovolj za preboj med najboljše. Potrebujete vsebino, ki bo izstopala in vam prinesla veliko obiskovalcev? Potem preberite več o konceptu Big content, s katerim boste lahko omogočili še dodaten »push« na spletu, ki vam trenutno manjka.
V prejšnjem zapisu smo obravnavali koncept Cornerstone vsebine, ki velja za najpomembnejšo vsebino na vaši spletni strani. Tokrat se najprej podajamo v raziskovanje globin in širin vsebinske optimizacije. V tem zapisu bom predstavil koncept Big content, ki vam lahko pomaga na spletno stran pridobiti dodatne obiskovalce, zanimanje širše javnosti in kvalitetne povratne povezave.
Ker obstaja veliko različnih poimenovanj konceptov vsebine, najprej opredelimo, kaj ta koncept sploh zajema. Sicer imajo koncepti različne lastnosti, nekaj teh pa je tudi takih, ki so si zelo podobni, zato se hitro lahko zgodi, da začnemo vsebinske koncepte med seboj mešati. Tudi meni se je to na začetku dogajalo, ko sem se podal v raziskovanje vsebinske optimizacije.
Torej, v prejšnjem zapisu je Cornerstone vsebina predstavljala temelj hiše, ki je ključen del vaše spletne strani. Če je temelj slab, se hiša lahko podre oziroma se vaša spletna stran težko uvršča med najbolj zanimive (beri: najbolj iskane / konkurenčne) ključne besede. Big content po drugi strani predstavlja fasado vaše hiše. Zakaj prav fasado?
Če se oddaljimo od hiše in gremo na bolj praktične primere – Big content lahko predstavlja nek strokoven članek, raziskavo, infografiko, e-book ali vodič. Bistvo tega koncepta je, da zanimive podatke predstavi na unikaten način. In prav izbor teh in združitev v smiselno celoto vam bo vzel ogromno časa. In ne mislim eno ali dve uri, ki bi jih sicer porabili, da bi napisali neko splošno vsebino, ki jo po navadi objavljate na info portalu.
Big content vam bo lahko vzel na desetine ur, zato, preden se lotite ustvarjanja take vsebine, dobro razmislite, o čem boste pisali in seveda ali imate dovolj virov. Resnično si ne želimo za vsebino porabiti 30 ur in potem ugotoviti, da podatki niso dovolj zanimivi, da bi nam zagotovili želen učinek.
Po drugi strani pa velika količina truda, ki je potrebna za zasnovo take vsebine, omogoča konkurenčno prednost, saj take vsebine ne moramo tako hitro replicirati, kot npr. splošne objave na info portalu. Prav tako izbor zanimivih podatkov in njihova unikatna predstavitev omogočata brezčasnost vsebine, vendar je to povsem odvisno od izbire tematike.
Nekateri podatki so brezčasni (pravila kulturnega obnašanja, ki so predstavljena spodaj v prvem primeru), nekatere pa je priporočljivo osvežiti po enem letu ali dveh (npr. da bi Big content govoril o tem, kakšne stroške smo imeli Slovenci mesečno s stanovanjem/hišo v letu 2017). Sicer bo tudi kasneje ta vsebina še vedno zanimiva za obiskovalce, ki bodo želeli primerjati trenutne stroške z letom 2017, vendar želimo ciljati na aktualnost. Torej bi bilo treba vsaj na eno ali dve leti ustvariti nov Big content, ki bi predstavljal podatke za tekoče leto.
Po vsem, kar ste sedaj prebrali, si predstavljate, da v večini primerov Big content predstavlja obširno vsebino z vsaj 30 stranmi. Ni nujno! Big content je lahko tudi kratek in prav to lahko vidimo v naslednjem primeru.
Lep primer Big contenta z naslovom How not to behave in 15 countries around the world, kjer je zbranih 15 držav in njihovih kulturnih navad. Podatki v tem primeru predstavljajo najbolj zanimiva pravila obnašanja, ki so na preprost način predstavljena v infografiki. Ta vsebina je sama po sebi kratka, a vendar nam ponudi uporabne informacije, ki jih potrebujemo, ko želimo potovati, v katero od teh držav. In prav te uporabne informacije so tisto, kar ljudje iščejo.
Vsebina je bila objavljena leta 2015, a vendar so te informacije relevantne še danes in bodo še naprej. Zato bomo na to pristajalno stran še v prihodnje pridobivali povratne povezave, deljenja na družabnih omrežjih in stare ter nove obiskovalce.
Ta primer predstavlja daljšo verzijo Big contenta.
Predstavljajte si, da želite letos preživeti avanturistično poletje in razmišljate o pohajkovanju po Evropi. Obožujete pohodništvo in bi radi raziskovali nove kraje, preizkusili kondicijo na pohodniških poteh, hkrati pa uživali v lepem razgledu več tisočakov. Začnete načrtovati potovanje, iščete pohodniške poti v posameznih državah, pregledate vrsto spletnih strani, sprašujete po forumih in družabnih omrežjih. V tej poplavi informacij ste verjetno našli nekaj namigov, vendar ste za te aktivnosti porabili veliko časa. Bolj priročno bi bilo, da bi imeli na voljo vsebino, na kateri bi bile zbrane vse te informacije. In točno to je namen tega primera Big contenta.
Vsebina z naslovom Europe’s 10 most epic hiking trails se začne s kratkim uvodom, ki nam napove deset najbolj dramatičnih in čudovitih evropskih pohodniških poti.
Vsaka od teh poti vsebuje naslednje informacije:
Posamezne poti vsebujejo tudi povezave, ki nas vodijo na druge spletne strani, če želimo izvedeti še več informacij. Med drugim je na koncu posamezne poti izpostavljen CTA, ki vodi obiskovalca na vodič po državi, v kateri se določena pohodniška pot nahaja.
Ta Big content nam ponuja uporabne informacije, ki so relevantne v tem trenutku in bodo tudi v prihodnje. Tako kot v prvem primeru imamo tudi tukaj zbranih veliko informacij na eni strani, kar je zelo priročno. Zanimivost informacij pa bo spodbujala omembe in deljenje te vsebine po spletu.
Koncept vsebine Big contenta:
Dobro razmislite, kako bi lahko informacije, ki so povezane z vašim produktom ali storitvijo, predstavili na unikaten in zanimiv način. Poleg tega preverite še konkurenco, morda dobite kakšno idejo.
Ali že uporabljate ta koncept vsebine in kakšen je odziv?