Vsako podjetje mora za preživetje in uspeh ustvarjati dobiček. Dolga leta je bilo e-trgovanje nekakšno varno zatočišče, kjer so lahko tehnološki zanesenjaki prehiteli toge trgovce na drobno brez povezave in ustvarjali lepe dobičke. Ti časi so zdaj mimo.
Spletna maloprodaja je zdaj zrelo poslovno okolje, v katerem je tehnično znanje nujno, vendar samo to ni dovolj. Splet je prenovljen z milijoni spletnih trgovin, ki tekmujejo za istega potrošnika. Prišle so cenovne vojne.
Ljudje se vedno sprašujejo, ali naj cene zvišajo ali znižajo. Bodite zelo previdni, preden začnete razmišljati o znižanju cen. Naj pojasnim, zakaj.
Vendar stvari niso tako preproste. Zelo malo verjetno je, da bodo potrošniki kupovali stvari pri vas, če so vaše cene višje od konkurenčnih.
Vedno se najde nekaj tistih, ki so zelo zvesti vaši blagovni znamki in vam lahko popustijo, na splošno pa morate ostati konkurenčni. To pomeni, da morajo biti vaše cene bolj ali manj enake cenam vaših glavnih konkurentov, vendar ne nujno nižje.
Cenovna elastičnost je način za ugotavljanje, kako spremembe cene vplivajo na to, koliko ljudje želijo nekaj kupiti.
Če ljudje kupujejo izdelek tudi ob povišanju cene (na primer hrano in gorivo), se šteje, da je izdelek neelastičen.
Po drugi strani pa so nekateri izdelki elastični, kar pomeni, da se njihovo povpraševanje zelo spreminja z nihanjem cen (primeri so pripomočki, oblačila, zabavna elektronika itd.).
Za izračun cenovne elastičnosti uporabite naslednjo formulo:
% spremembe količine ÷ % spremembe cene = cenovna elastičnost
Razumevanje cenovne elastičnosti vam pomaga ugotoviti, ali je vaš izdelek ali storitev občutljiva na spremembe cen. Bolje je, če je vaš izdelek neelastičen, tako da povpraševanje ostane nespremenjeno tudi ob spremembi cen, vendar je v resnici večina maloprodajnih kategorij zelo elastičnih.
Eden glavnih razlogov za to je, da je veliko spletnih trgovin, ki prodajajo iste izdelke, zaradi česar so potrošniki zelo občutljivi na cene.
Vaša cenovna strategija mora biti nadaljevanje vaše poslovne strategije in mora biti usklajena z vašimi poslovnimi cilji.
Dejstvo je, da je ohranjanje konkurenčnosti cen nujnost. Če niste konkurenčni, vas ne bo rešilo nobeno dobro trženje in dodatne funkcije.
To ne pomeni, da morajo biti vsi vaši izdelki znižani ali da se morajo vsi vaši izdelki ujemati s cenami vaših konkurentov. Odločiti se morate, v katerih kategorijah želite konkurirati, in jih uporabiti kot privlačne, v drugih kategorijah pa ohraniti višjo maržo.
Enako velja za izdelke znotraj vaših kategorij. Vse kategorije niso enake. Pripravite podobno strategijo za vsako od svojih glavnih kategorij, pri čemer opredelite najbolje prodajane izdelke, izdelke z najvišjo maržo, privlačne izdelke in izdelke, ki se prodajajo.
Če vas določanje cenovne strategije še vedno zmede, si ne nositi tega k srcu. Določanje cen je znanost, za njeno obvladovanje pa so potrebna leta prakse, preizkušanja in potrpežljivosti. In če niste prepričani, kako to uporabiti v svojem podjetju, se lahko za pomoč vedno obrnete na nas.