X

OPP in optimizacija za iskalnike

Če ste bili že kdaj na katerem od naših predavanj, se udeležili naših brezplačnih delavnic, ali pa smo vam predstavljali kako strategijo, ste zagotovo že slišali za kratico CDJ. Consumer decision journey, ali po slovensko (saj moramo baje paziti na naš jezik, da ne bo popolnoma prevzel angleščine) odločitveni proces potrošnika (OPP). To je kratica, še bolj pa teorija marketinga, katere se poslužujemo, ko pripravljamo strategijo oglaševanja, optimizacije, ali pa tudi, ko razmišljamo o tem, katere vsebine potrebujete na spletni strani in kako naj bodo predstavljene.

Teorija govori o tem, da se želimo kot spletna stran prikazati pred uporabnikom najprej v prvi fazi (consider), ko sicer je uporabnik na strani tudi naš ciljni potrošnik, vendar še ni pripravljen kupiti naših produktov. Želimo, da obišče našo spletno stran tudi takrat, ko se prestavi v drugo fazo (evaluate), torej takrat, ko si že želi našega produkta, vendar ga želi primerjati še z drugimi ponudniki. Tretja faza nastopi, ko uporabnik kupi, zato ji enostavno rečemo buy. V četrti fazi (experience) uporabnik uporablja naš produkt in če smo vse faze skupaj naredili odlično, super in še kaj, bo uporabnik zavil v peto (bond) fazo, kjer bo vedno znova kupoval naše produkte, ne da bi kaj veliko iskal in preverjal konkurenco.

Zakaj bi se uporabnikom kazal, ko ne želijo kupiti, Peter?

Izredno dobro vprašanje. Odgovora sta dva, najprej zato, ker uporabniki želijo dodatne informacije, ne glede na to, ali kupujejo ali ne. Primerjajmo to z izkušnjo v trgovini. Pogosto ljudje hodimo v trgovine, da vidimo, kaj imajo novega. Kaj je v trendu. Kakšne so nove tehnologije. In enako želimo početi tudi na spletu.

Drugi odgovor je bolj marketinški. Namreč, če uporabnika dobimo na spletno stran v prvi fazi nakupnega procesa, potem ga lahko spremljamo, ko se premika po celotnem OPP. Remarketing na različnih kanalih (Adwords, Facebook, E-mail, snail mail) bo uporabnika spremljal in se mu prikazal, ko bo primerjal produkte, ko bo iskal alternative in ko bo primerjal cene. In vedno znova ga bo pripeljal na našo spletno stran. Verjetnost, da bo kupil, bo vsekakor večja.

Kaj ima to z optimizacijo za iskalnike, Peter?

Nujno je, da se na organskih rezultatih prikazujete za ključne besede, ki se nahajajo v vseh fazah odločitvenega procesa posameznika. Ko bo iskal informacije o tem, kako priti na start ljubljanskega maratona z avtobusom, o tem, kateri je najtežji ultramaraton v Evropi (ne, resno, kateri pa je?), o tem, kaj kupiti punci športnici za novo leto in o tem, kaj je najboljša paleo sladica. To so vse ključne besede, ki jih uporabnik vpisuje v prvi, evaluate fazi. Nimajo nobene povezave z vašimi produkti in nimajo nobene vrednosti. Nič ne bodo prodali.

Pomembno pa je, da se boste pred vašega uporabnika postavili in mu pokazali, da je tale spletna trgovina pa res povsod po Googlu. Karkoli vpišem, jo srečam. Očitno že imajo kaj dobrega. Očitno jih imajo ljudje radi. To je nekaj takega kot odgovor na vprašanje, zakaj se boste pokazali na sejmu, dogodku vaše branže, ali pa boste sponzorirali lokalni nogometni klub. Odgovor je, ker želite, da se ljudje srečajo z vašo blagovno znamko. Ker želite, da si zapomnijo vaš slogan. Ker želite, da si zapomnijo izgled vaše spletne strani. Ker, ko se bodo vrnili, da bi nekaj kupili, želite, da se počutijo, kot da so obiskali starega prijatelja, ki mu resnično lahko zaupajo. In jih ne bo naplahtal.

Na začetku optimizacije pogosto izberemo samo ključne besede iz faze buy. Imena produktov, imena kategorij, imena blagovnih znamk. Razlogov za to je veliko. Namreč, te ključne besede prinašajo denar takoj. Dodatno, te ključne besede vsi poznamo in lastniku spletne strani so najbližje. In še tretji razlog, za te ključne besede imamo ponavadi pripravljene pristajalne strani na strani. Kajti (skoraj) vsaka spletna trgovina ima predstavitev produktov in predstavitev kategorij. Torej je to najlažje.

Kako se tvoja teorija razlikuje od t.i. long tail ključnih besed, Peter?

Precej. Dolge in kratke ključne besede so sicer pomembne, vendar le-te ne povejo nič o tem, ali bo uporabnik že kaj kupil ali ne. Ponavadi , ko govorimo o long in short-tailu, govorimo o ključnih besedah v nakupni fazi. Primer: short tail je zdravila, long tail je aspirin plus c 500 mg 10 kom. Ključne besede v različnih fazah CDJ pa so lahko tako dolge ali kratke. Najboljše teniske za tek je dolga ključna beseda v fazi evaluate, tek je kratka v fazi consider. long in short-tail ključne besede tako še vedno veljajo. Za daljše bomo lažje rangirali v iskalnikih, prinašale pa bodo manj uporabnikov, kratke pa so bolj konkurenčne, prinašajo pa veliko uporabnikov. Vse skupaj pa najdemo v vsaki fazi CDJ.

Ok, kaj naj sedaj naredim? Peter?

Če vas dobro poznam in glede na to koliko časa se že ukvarjam z optimizacijo, vas poznam, je moj odgovor enoznačen. Trenutno izvajate SEO optimizacijo le za ključne besede v nakupni fazi. Predvsem zato, ker nimate pristajalnih strani za druge faze. Torej, je načrt za naprej čisto enostaven. Na spletni strani odprite nov oddelek (mi mu pravimo content hub) na katerem boste lahko objavljali članke. Članke, povezane z vašo branžo, ki pa ne bodo nič prodajali. Svetujte. Primerjajte. Pomagajte. In ko boste imeli te članke, boste dobili nove ključne besede za katere boste lahko rangirali v iskalnikih in na katere boste lahko izvajali optimizacijo za google. Naj bodo to ključne besede za posamezne članke, ali pa za kategorije ali tage člankov.

Sedaj lahko število obiskovalcev iz iskalnikov ne samo malo dvignete, ampak podvojite. Potrojite. Cel val novih uporabnikov se bo začel zgrinjati na vašo spletno stran. In vi jim boste lahko prodajali.

Oznake: Consumer decision journeyključne besedeoptimizacijaremarketingSEO