X

Odprtokodne CMS platforme in optimizacija strani – 2. del: Joomla

V prejšnjem delu sem opisal vtičnike za WordPress platformo, danes pa si bomo ogledali vtičnike za Joomla platformo. Pravzaprav si bomo ogledali več kot samo vtičnike, saj Joomla poleg njih ponuja tudi module in komponente. Razlika med temi tremi tipi razširitev je za nas v tem trenutku nepomembna, dobro pa je, da se zavedamo, da različen tip razširitve pomeni malo drugačen način integracije v spletno stran in malo drugačen način uporabe.

Tako kot za Worpress tudi za Joomla platformo obstaja ogromno število razširitev. Ob njihovem pregledu lahko hitro opazimo, da so boljše oz. kvalitetnejše razširitve pogosto plačljive. Seveda najdemo tudi brezplačne alternative, ampak razvijalci spletnih strani velikokrat raje uporabijo preverjene in plačljive razširitve. Da pa vas ne bo strah, da govorimo o kakšnih visokih zneskih – komponento sh404SEF (ja, vem, zelo privlačno ime:)), ki je med najbolj priljubljenimi, kar se tiče optimizacije strani, lahko npr. uporabljamo že za samo 20 $ / leto. Enako kot na WordPress platformi tudi tukaj različne razširitve pogosto vsebujejo podobno funkcionalnost.

Razširitve za Joomla platformo

sh404SEF

URL: http://extensions.joomla.org/extensions/site-management/sef/10134
Plačljiva razširitev v obliki komponente ali vtičnika. Združuje vsa najpomembnejša orodja, ki so pomembna za dobro optimiziranost strani, med drugim tudi urejanje HTML naslovov, meta podatkov, URL naslovov, kanoničnih URL naslovov, 404 strani ipd. Vgrajena je podpora za Google Analytics, v zadnjih verzijah pa je dodana tudi podpora za družabna omrežja.

SEOSimple

URL: http://extensions.joomla.org/extensions/site-management/seo-a-metadata/meta-data/4102
Brezplačna razširitev v obliki vtičnika. Omogoča avtomatizacijo meta opisa. V primeru, da to želimo, za meta opis vzame začetek vsebine, kar nam lahko koristi pri optimizaciji strani in tudi pri prikazu strani med zadetki v iskalnikih. Omogoča tudi urejanje HTML naslovov vseh postrani.

Xmap

URL: http://extensions.joomla.org/extensions/structure-a-navigation/site-map/3066
Brezplačna razširitev v obliki komponente ali vtičnika. Omogoča avtomatično generiranje kazala strani in tudi XML sitemap datotek, ki bolj poznanim iskalnikom (Google, Bing, Yahoo …) pomaga pri indeksaciji vsebine. Ta razširitev je tako priljubljena, da obstajajo še dodatne razširitve zanjo.

J!Redirect301

URL: http://extensions.joomla.org/extensions/structure-&-navigation/url-redirection/7996/details
Brezplačna razširitev v obliki vtičnika. Omogoča urejanje trajnih preusmeritev (tip 301) med domenami oz. poddomenami. Uporabno, ko želimo npr. URL naslov domena.com (skupaj s podstranmi) pravilno preusmeriti na URL naslov www.domena.com (s podstranmi).

ScribeSEO

URL: http://www.joomlashowroom.com/scribe-seo-content/scribe-seo-for-joomla-cms
ScribeSEO je brezplačen vtičnik za Joomla platformo, ki omogoča optimizacijo vsebine oz. člankov (analiza, izbor ključnih besed …). Vendar pozor: vtičnik je brezplačen, potrebna pa je registracija na Scribe (scribecontent.com), ki je plačljiva (trenutno od 97 $ mesec).

JoomSEF

URL: http://www.artio.net/joomla-extensions/joomsef
Plačljiva razširitev, ki je po funkcionalnosti zelo podobna sh404SEF. Obstaja tudi okrnjena brezplačna verzija te razširitve JoomSEF Free, ki pa se po funkcionalnosti ne more primerjati s plačljivo verzijo ali pa z razširitvijo sh404SEF. Primerjavo med brezplačno in plačljivo verzijo najdemo tukaj.

Toliko v tem delu, naslednjič pa si bomo ogledali še vtičnike (pravzprav module) za plaformo Drupal.

Objava je nadaljevanje članka Odprtokodne CMS platforme in optimizacija strani – 1. del: WordPress.

Oznake: iskalni marketingJoomlaoptimizacijavtičniki