V sredini septembra se je del ekipe Red Orbit udeležil marketinške konference AdTech v Londonu. Predavanja na konferenci so bila razdeljena na osem različnih tematskih sklopov (Reach & Target, Analytics, Innovation, Data & Insight, IDM Academy, Mobile Marketing, Engage & Convert, Content & Video), ki pa so se žal odvijali vzporedno. Še dobro, da smo bili štirje – vsak na svojem sklopu – in si tako lahko sedaj predajamo znanje. 🙂 Veliko se je govorilo o trendih v digitalnem marketingu, novih tehnologijah, metrikah, itd., glede na to, da pa se je konferenca odvijala v Londonu (v srcu evropskega digitalnega marketinga), smo nekoliko pogrešali dobre »case study-je« in predstavitve konkretnih rezultatov uspešnih kampanj (predvsem kakšnih svetovno znanih blagovnih znamk). Najbolj me je s predavanjem navdušil Niall Mckinney iz podjetja Utalkmarketing.com. Bomo postali še bolj mobilni? Še bolj »socialni«? Se lahko skrijemo pred nasičenostjo različnih blagovnih znamk, ki nas želijo posvojiti? Kateri so torej tisti trije najpomembnejši trendi socialnih medijev, ki bodo v prihajajočem obdobju zaznamovali digitalni marketing?
Termin »Social« ne pomeni več samo povezovanje in druženje ljudi, ampak je vedno bolj povezan z načini komuniciranja, ki ga znotraj »Social« ljudje uporabljajo. Da bi izboljšali razumevanje in vrednost naših ključnih kupcev ter s pomočjo njihovega komuniciranja, vedenja, potreb in socialne inteligence prišli do pametnega nakupa, se je izoblikoval tako imenovan Social Commerce. Kot je povedal Niall Mckinney, ni več dovolj, da neka blagovna znamka obstaja, pomembno je »to build the reason why brand should exist«.
Predstavljeni so bili zanimivi primeri: Max Factor Facebook shop: (http://www.facebook.com/MaxFactorUK?sk=app_129024707132990)
Levis Friends Store (http://store.levi.com/)
Gillette's Facebook store (http://www.facebook.com/gillette?sk=app_231439456871505)
Pri nas se je na ta način med prvimi (če ne celo prvi) preizkusil Tomas Sport. Na njihovem Facebook fan pagu smo (Red Orbit) izdelali aplikacijo, kjer so bili integrirani najbolj prodajani izdelki iz njihove uradne spletne trgovine. Svojim fanom so te izdelke tako lahko še bolj podrobno predstavili, hkrati pa so jim ponudili možnosti, da lahko opravijo nakup direktno preko Facebooka. Izkazalo se je sicer, da se v slovenskem trgu uporaba in zavedanje o prednostih in koristih tovrstne rabe socialnih mrež šele širi, saj spletna prodaja preko Facebooka ni požela velikega odziva. Ne še!
Bistveno je »to make it easy for people to take action«! Vsi smo vedno bolj vključeni v trend družbeno-lokalno-mobilno. Hiter način življenja je v nas rodil potrebo po enostavni in hitri dostopnosti želenih informacij kjerkoli, kadarkoli. Zato je samo po sebi umevno, da se je na trgu pojavila ena sama naprava, ki vedno bolj postaja naš nepogrešljiv sopotnik. Nekaj, kar bo hitro in učinkovito razmišljalo namesto nas! Pametni telefon! S svojim delovanjem, razmišljanjem, komuniciranjem, interesi itd. sodelujemo pri oblikovanju skupnosti in skupnega jezika, vse to pa nas močno povezujejo tudi s krajem, iz katerega prihajamo in ki nas neposredno identificira. »Mobile is extremly Local and Social« in predstavlja enega največjih šokov v digitalnem marketingu, ki se bo na slovenskem trgu šele zgodil .
Govorimo o novemu vladarju na področju zabave in prostega časa ter nenazadnje druženja in komuniciranja, ki mu za prihodnja leta napovedujejo še večji razcvet. Živimo v času, ko lahko igre popolnoma nadzirajo naše misli ter vplivajo na naše vedenje in končne odločitve. Igra (»gaming«) ni več samo razvedrilna dejavnost otrok. Lahko jo vkomponiramo v kompleksne marketinške strategije, namenjene obema spoloma ter vsem starostnim skupinam. Po nekaterih podatkih naj bi bila povprečna starost uporabnika spletnih iger 30 let. Po trditvah Nialla Mckinneyja »Gamification« izoblikuje skupnost, močno ojača lojalnost, spodbuja k sodelovanju ter hkrati zbira zgovorne podatke o posameznemu uporabniku.
Razvoj na področju digitalnega marketinga se odvija s svetlobno hitrostjo. Ni več dovolj, da so spletne strani funkcionalne, polne pomembnih informacij in prilagojene mobilnim telefonom, ampak je potrebno razmišljati, kako uporabnike v vsakem trenutku in na vsakem mestu čim bolje vključiti v blagovno znamko, se z njimi emocionalno povezati in jim konstantno nuditi najlažji dostop do želenih informacij. Socialno je zabavno! Ne gre več samo za iskanje informacij, ampak pričakujemo, da so te informacije del našega čudovitega vsakdanjega življenja. Vključevanje v družbene medije postaja samoumevno. Na vrhu, s svojim inteligentnim in družbeno naprednim delovanjem, še vedno ostaja Facebook, s svojimi geolokacijskimi prednostmi in funkcionalnostmi pa prihaja v ospredje mobilni marketing. In ne nazadnje, končno lahko rečemo :), podjetja so doumela, da družbeni mediji niso le zabava in način komunikacije, ampak postajajo nov način ustvarjanja posla. Potrebna je samo še akcija!