X

Najpogostejše napake pristajalnih strani in kako jih odpraviti

Postavili ste pristajalno stran za najpomembnejšo kampanjo tega leta. Pripravili ste relevantne oglase. Pomislili na to, da je treba oglaševanje razporediti prek več kanalov. Pripravili ste natančno strategijo, kako boste obiskovalca vodili naprej po strani, kako ga boste ponovno nagovarjali in negovali, da na koncu postane kupec. In pripravili celo načrt, ki vključuje, kako boste nagovarjali kupca po tem, ko bo opravil nakup.

Kampanja je aktivna. Na strani beležite obisk, a ga ni veliko in obiskovalci ne počnejo tistega, kar bi želeli. Najprej mislite, da je težava v oglaševalskih kanalih in ciljni skupini, a oglaševalske metrike kažejo, da to ne drži. Ustavite se pri pristajalni strani. Kaj bi bilo lahko narobe?

Čas nalaganja strani je predolg

Vsaka sekunda je pomembna, ne glede na napravo. Nihče ne želi dolgo čakati, da se bo vsebina naložila. Uporabniki na namiznih računalnikih so bolj prizanesljivi in počakajo kakšno sekundo dlje od uporabnikov na mobilnih napravah. Se pa pričakovan čas nalaganja ves čas krajša. Google svetuje, da čas nalaganja strani na mobilnih napravah ne sme presegati 5 sekund.

Ste vedeli, da:

Kaj se zgodi, ko se na mobilni napravi čas nalaganja podaljša:

Nekaj idej, kako skrajšati čas nalaganja strani:

  1. Preverite, kako težke so slike in jih poskusite nadomestiti z manjšimi/lažjimi.
  2. Preglejte vse skripte na strani – so res vse nujno potrebne? Se da katero od njih spremeniti/optimizirati?
  3. Če uporabnik pride do pristajalne strani prek preusmeritev, je treba to spremeniti.
  4. Implementacija gumbov, ki vodijo do družbenih omrežij, običajno precej upočasni stran – ali resnično uporabljate vse skupnosti in jih morate prek pristajalne strani tudi komunicirati?

Pristajalna stran ima preveč elementov

Dizajn pristajalne strani igra pomembno vlogo pri tem, kako bo uporabnik stran dojel in razumel. Za pristajalne strani zagotovo velja, da je manj več. Problematične so še posebej tiste, kjer želite povedati vse hkrati. Kadar je vsebine preveč, je stran videti natlačeno in nezanimivo. Preveč vsebine v večini primerov lahko uniči dober dizajn.

Povprečen uporabnik se v 5 sekundah odloči, če bo na strani ostal ali ne. V tem času z očmi skenira slike, nekaj besed in morda izpostavljene elemente. Če celotna kompozicija ni privlačna ali vsebina ni takoj jasna, bo uporabnik odšel.

Click To Tweet

Predlog sprememb:

  1. Daljše besedilne sestavke nadomestite s kratkimi stavki.
  2. Prednosti (ang. USP – Unique Selling Propositions) komunicirajte v alinejah, da so jasno in hitro berljive.
  3. Uporabite kratke in zanimive naslove, ki pritegnejo pozornost.
  4. Pomembne besede dajte v krepki tisk, da jih uporabnik takoj zazna.
  5. Jasno izpostavite, kaj je želena naslednja poteza (ang. CTA – call-to-action gumb).

Pristajalna stran ima premalo elementov

S pristajalne strani je treba umakniti vse nepotrebne elemente, ki uporabnikovo pozornost obračajo stran od najpomembnejšega sporočila. To pa seveda ne pomeni, da je treba narediti dolgočasno stran, ki ima samo besedilo in CTA gumb. Privlačne in relevantne slike bodo odigrale ključno vlogo pri tem, ali boste uporabnika prepričali ali ne. Če imate produkt ali storitev, ki jo lahko z vizuali odlično ponazorite, to možnost vsekakor izkoristite.

Primer strani s slabo izpostavljenimi pozivi k akciji:

Primer strani z jasnim sporočilom, podprtim tudi z relevantno sliko:

Uporabnik ne vidi takoj, kakšne so vaše prednosti

Ko uporabnik pride na spletno stran, a ne naredi želene akcije, se je treba vprašati, če ima dovolj informacij, da lahko naredi to akcijo. Razmislite o prednostih vašega produkta ali storitve in jih zapišite tudi na pristajalno stran. Naredite natančen pregled konkurence in razmislite, kaj je prednost, ki naredi vaš produkt ali storitev najboljšo. To sporočilo je treba oblikovati s ciljno skupino v mislih. Z izboljšanjem ključnega sporočila lahko izboljšate rezultate. Svetujem pa, da se ne ustavite samo pri eni spremembi. Za odlične rezultate bo treba testirati kar nekaj različnih sporočil ali pa, še bolje, pripraviti različna sporočila za različne ciljne skupine.

Uporabnik ne ve, kaj mora na strani narediti

To se dogaja veliko pogosteje, kot si mislite! Ko pripravljamo pristajalno stran, smo pogosto tako zelo vpeti v proces, da hitro pozabimo, da marsikdo ne bo vedel, za kaj gre, ko bo stran videl prvič in za kratek čas. Poskrbite, da je naslednji korak, ki naj bi ga uporabnik naredil, jasno izpostavljen.

Click To Tweet

Nekaj predlogov za izboljšave:

  1. CTA gumb naj ne sporoča, kaj mora uporabnik narediti, pač pa, kaj bo s klikom na gumb dobil.
  2. Ne skrivajte CTA gumbov ali besedil s pozivi med preostalim besedilom. Uporabniki pristajalne strani skenirajo stran in spregledajo vse, kar ni jasno izpostavljeno.
  3. Postavite CTA gumbe na pravo mesto. Kaj je pravo mesto? Ni zlatega pravila. Z nekaj testi z različnimi pozicijami gumba vam ga bo zagotovo uspelo najti.

Orodja, ki vam bodo v pomoč pri identifikaciji in odpravljanju težav s pristajalno stranjo:

Pristajalna stran ne more doseči svojega namena, če uporabniki do nje ne pridejo ali na pristajalni strani ne ostanejo dovolj dolgo, da bi razumeli sporočilo. Večina pristajalnih strani ima vsaj kakšno od naštetih težav, mnoge strani imajo težav več. Preden rečete, da oglaševanje ni bilo uspešno, vedno preverite, ali je to res ali pa ste prek oglasov vendarle dobili relevantne ljudi, ki na koncu niso konvertirali zaradi težav s pristajalno stranjo.

Mislite, da vaše pristajalne strani nimajo nobene od naštetih težav? Seveda, tudi to je mogoče. 🙂 Prepričana pa sem, da je rezultate vedno mogoče izboljšati s testiranjem in pravimi spremembami.

Oznake: optimizacija spletnih straniOptimizacija uporabniške izkušnje