X

Naj se (Facebook) obdarovanje prične!

Ja, prav ste prebrali. Pri Facebooku očitno res nikoli ne stojijo križem rok in tako so nedavno prišli na dan z idejo o ponovni uvedbi Facebook obdarovanja.

Ponovno? Če ste na Facebooku prisotni že dalj časa, zagotovo veste, kaj imam v mislih, saj so v preteklosti uporabniki že imeli možnost pošiljanja »virtualnih« daril svojim Facebook prijateljem. Kako je zadeva delovala? Dokaj enostavno − uporabnik je v zameno za par evrov svojega prijatelja lahko razveselil z darilom v .jpg ali .gif formatu (npr. medvedkom, balončkom ipd.). Vse lepo in prav, če prebrisani Facebook uporabniki ne bi kaj kmalu prišli do spoznanja, da se ne splača plačevati za nakup virtualnih podob, ki so brezplačno dostopne tudi na svetovnem spletu. Posledično obdarovanje na Facebooku ni nikoli dodobra zaživelo in avgusta leta 2010 se je Zuckerbergova druščina odločila za dokončno odstranitev te možnosti.

Čeprav gre samo za predvidevanja, sem tudi sama mnenja, da je k sprejetju te odločitve ogromno pripomogel njen potencial. Ne nazadnje ne moremo mimo dejstva, da Facebook z milijardo potencialnih kupcev predstavlja največjo izložbo, ki je kadarkoli obstajala. Da uvedba nove storitve ni kar tako, pa so najbrž zavohali tudi investitorji, ki so na dan, ko je novica prišla v javnost, poskrbeli za kar 4% porast Facebookovih delnic.

V čem je sploh razlika?

Nova različica Facebook »giftsov« še vedno temelji na konceptu obdarovanja, vendar bodo tokrat uporabniki lahko svoje prijatelje razveselili z realnimi in ne več samo virtualni darili!

In kako bo obdarovanje potekalo v praksi? Sila preprosto. Uporabnik, ki bo želel pokloniti darilo, bo kliknil na ikono »darila« v polju za vnos besedila na časovnici izbranega prijatelja. Zatem bo vnesel podatke o plačilni kartici, darilo opremil s svojim osebnim voščilom, vse skupaj pregledal in s klikom na Give gift potrdil naročilo. Prejemnika darila bo nato na Facebooku pričakalo obvestilo (notification), v elektronskem poštnem predalu pa še sporočilo z vsemi podrobnostmi poklonjenega darila. Poleg tega se bo, če se bo pošiljatelj odločil še za to možnost, na časovnici prejemnika pojavila še objava o poklonjenem darilu.V primeru, da bo prejemnik nezadovoljen z izborom darila, bo po svojem okusu lahko zamenjal barvo, velikost ali model darila, seveda brez da bi izvedel za ceno slednjega, poleg tega pa bo lahko sam navedel naslov, ki mu bo najbolj ustrezal, za dostavo darila. Personalizacija s strani prejemnika zagotovo predstavlja premišljeno potezo, tako kot tudi preklic naročila in vrnitev denarja pošiljatelju v primeru, da se prejemnik na obvestilo o darilu ne odzove v roku 2 tednov.Kljub izboljšavam pa nova storitev seveda nima samo prednosti, ampak tudi svoje slabosti. Kot prvo, uporabnik lahko pošlje darilo samo prijateljem, ki so prijavljeni na Facebooku, vsi ostali so izvzeti, kar po eni strani omejuje potenciale rasti same storitve. Poleg tega obstaja dvom o ustrezni zaščiti zaupnih podatkov, ki jih bodo uporabniki posredovali tekom nakupnega procesa.

Zmaga ali poraz?

Kakršnakoli napoved glede (ne)uspešnosti storitve Facebook gifts bi se v tem trenutku izkazala za prenaglo. Po eni strani se Facebook s širitvijo ponudbe skuša prilagoditi povpraševanju trga, ki je dokaj dobro sprejel spletno trgovanje, po drugi strani pa bo morda prav vse večji odmik od začetne dejavnosti in vse večja usmerjenost na ekonomski vidik odvrnila dobršen del trenutnih privržencev Facebooka. Samo čas bo pokazal, ali bo izpopolnjena različica Facebook »giftsov« postala ena izmed temeljnih stebrov največjega družbenega omrežja na svetu ali se bo ponovno izkazala za muho enodnevnico, na katero bomo vsi kmalu pozabili. Pustimo se presenetiti!

Oznake: FacebookFacebook Gifts