Cilj optimizacije je, da naročnika in njegovo spletno stran pripeljemo na vrh iskalnih rezultatov. Čeprav gre za frazo, ki je v SEO svetu že praktično zlorabljena, v teoriji sploh ni jasno, kaj točno predstavlja vrh iskalnih rezultatov. Zato smo jo v tej objavi še mi zlorabili, v želji, da preberete nekaj o zadnjih spremembah v iskalniku Google, prikazu iskalnih rezultatov in kaj to pomeni za optimizacijo vaše spletne strani.
Google v želji po katalogizaciji svetovnega znanja skorajda ne pozna omejitev. S skeniranjem knjig ter fotografiranjem ulic in cest je pokazal, da tudi fizični svet ni omejitev in s tem dokazal, da v spletu zanj enako ni ovir. Na ovire je kljub vsemu naletel, in sicer tam, kjer podatki niso v javni lasti in jih je toliko, da jih ni mogoče posredno zajeti. Če podatki niso javno na ogled in če ni enostavnega načina, kako jih videti, Google ne more do njih. Takšno oviro za Google predstavljajo socialna omrežja, kot sta Facebook in Twitter. Prvi želi tekmovati z Googlom in mu ne želi olajšati dostopa do podatkov (kvečjemu mu ta dostop še oteži), pri Twitterju pa je za Google problematična količina podatkov. Ne gre za količino samo po sebi, bolj gre za to, kako bi Google lahko s klasičnim dostopom do twitter.com te podatke zajel.
V preteklosti je Google to že poskušal in bil srednje uspešen, kasneje po dogovoru s Twitterjem, ki mu je omogočil dostop do vseh objavljenih tvitov, pa že skoraj uspešen. Vendar se je dogovor iztekel in podaljšanja ni bilo – vse do maja 2015, ko so prišla na svet prva sporočila o tem, da Google ponovno poizkuša prikazati tvite v klasičnih iskalnih rezultatih. Takrat so začeli z mobilnimi rezultati, seveda le v angleškem Googlu, danes pa vidimo, da se rezultati s Twitterja s posebnim prikazom prikazujejo tudi na klasičnih, namiznih računalnikih.
Res je, da se zaenkrat ti rezultati prikažejo le, če iščemo ključne besede, zelo povezane s Twitterjem. Najprej smo testirali slovenske ključne besede, za katere bi moral Google prikazati zadetke na Twitterju. To so Twitter uporabniška imena (handle) in (hashtagi) v slovenščini, vendar je Google prikazal le klasične rezultate, ki so vodili na pristajalno stran enega tvita ali uporabniškega računa na Twitterju. Neangleški jeziki torej očitno še niso pokriti. Na takšen način Google ponavadi testira nove načine prikazov iskalnih rezultatov, najprej v angleškem jeziku, nato jih razširi na vse jezike (kar lahko včasih traja več mesecev).
Kako torej izgledajo tviti v iskalnih rezultatih? Google jih prikaže čisto na vrhu, vsaj v našem testiranju se je tako pokazalo. Okence prikazuje dva tvita in uporabnik lahko sam klika po ploščici naprej, kjer si lahko ogleda še dodatne tvite. Nam jih je Google prikazal 8. Še zanimivost, zadnji tvit je bil star 12 minut, kar pomeni, da Google ne posodablja zadetkov v realnem času. Glede na to, da smo vsaj v enem testu preverjali najbolj trending teme (hashtag) na celotnem Twitterju, je zelo jasno, da so novejši tviti na voljo, vendar jih Google ni prikazal. Čisto možno je, da Google do njih nima dostopa v realnem času in jih prikazuje z manjšim zamikom.
To pa ni edini način, kako Google to prikaže. Iskanje »Bernie Sanders« je prikazalo zanimivo kombinacijo različnih rezultatov univerzalnega iskanja. Vidimo lahko klasične rezultate, novice, vse o osebi, povezavo na socialna omrežja, povezane osebe in Twitter, ki sedaj ni več na prvem mestu, kljub temu pa je (vsaj zame) pred pomikom zaslona in kar precej izpostavljen.
Vsekakor pričakujmo, da bo Google še precej spreminjal tale prikaz.
Obiščite našo pristajalno stran, kjer lahko po novem naročite novo storitev: vzdrževanje spletne prisotnosti na Twitterju. Ne, ni čisto res. Eden izmed argumentov, da Twitter ni orodje za izboljšanje pozicij v iskalnikih je bil vedno, da zato, ker Google nima dostopa do vseh tvitov. Ta argument sedaj lahko zavržemo, še vedno pa obstaja precej enostavno prirejanje rezultatov. Povratne povezave na Twitterju je mogoče enostavno pridobiti – za ducat na cent je možno dobiti sisteme za avtomatsko generiranje računov na Twitterju, avtomatično spremljanje uporabnikov (auto-follow) in avtomatično retvitanje (auto-retweet boti). Če povzamem, za potrebe optimizacije za iskalnike še vedno ni treba ustvarjati in upravljati Twitter računa za svoje podjetje.
Kar seveda ne pomeni, da ga ne potrebujete. Tuji trgi, nišni trgi po vsem svetu, velika slovenska podjetja – to so primeri, ko potrebujete in lahko zelo dobro monetizirate kakovosten nastop na tem socialnem omrežju. Podpora uporabnikom, pogovori z njimi in promocija vsebin, ki niso prodajne, so vsekakor odličen način za uporabo socialnih omrežij. SEO pa prepustite pravim povezavam.