X

Katero družbeno omrežje je najbolj primerno za oglaševanje?

V zadnjih letih opažamo velik porast različnih družbenih omrežij (socialnih omrežjih) in njihovih uporabnikov, zaradi česar se številni oglaševalci vse pogosteje srečujejo z vprašanjem: “Na katerih družbenih omrežjih lahko najbolj učinkovito oglašujem?”

Družbena omrežja v Sloveniji

Po raziskavi podjetja Valicon je imelo v letu 2019 kar 82 % Slovencev v starosti od 16 do 74 let svoj profil na vsaj enem družbenem omrežju, pri čemer so na njih preživeli vsaj eno uro dnevno. Največ uporabnikov je uporabljalo Facebook (995.500) in Instagram (450.000), sledili so Twitter, Pinterest in Linkedin (161.000 – 208.000), pri čemer število uporabnikov iz leta v leto narašča. Prav zato družbena omrežja predstavljajo odlično priložnost za oglaševanje, kjer preprosto morate biti prisotni in vanje vložiti del svojega proračuna.


Najpomembnejša in hkrati tudi najtežja odločitev je izbira pravih družbenih omrežij. Pri tem si morate najprej odgovoriti na vprašanja, kdo so vaše ciljne skupine uporabnikov, ki jih želite doseči, kje so in s kakšno vrsto vsebin jih lahko nagovorite.

V nadaljevanju smo naredili pregled, katera družbena omrežja so najpopularnejša. Pri vsakem smo dodali možnosti ciljanja, oglaševalske formate, ki so na voljo, predstavili pa smo tudi prednosti in slabosti.

Družbeno omrežje Meta: Facebook in Instagram

Facebook je v letu 2023 še zmeraj vodilno družbeno omrežje (Statista, 2023), pri čemer prevladujejo ženske in moški v starosti od 25 do 34 (Statista, 2023). Družbeno omrežje Instagram je v letu 2023 v največji meri obiskovalo mlajše občinstvo, in sicer je več kot polovica (61,1%) svetovnih uporabnikov starih od 18 do 34 let (Statista, 2023). Na obeh družbenih omrežjih v najbolj zastopanih starostnih skupinah prevladujejo moški.

Oglaševanje na družbenih omrežjih Facebook in Instagram se izvaja prek oglaševalske platforme Facebook Ads manager, ki omogoča ustvarjanje oglaševalskih kampanj. To vključuje definiranje cilja oglaševanja in ciljnega občinstva, izbiro platform (Facebook, Instagram, Messenger, partnerske strani in aplikacije) in pozicij (ang. placement) ter možnost kreiranja oglasov.

Verjetno se sprašujete, kje je bolje oglaševati – na Facebooku ali Instagramu? Odvisno. Instagram je osnovan predvsem na vizualni izkušnji, zato je za oglaševanje na tem kanalu ključna vizualno privlačna kreativa. Samo besedilo je drugotnega pomena, saj je le-to vidno v omejenem obsegu, če ni del slike ali videa. Na Instagramu so pogosto oglaševani izdelki iz modne, lepotne, pohištvene ali prehrambne industrije, ki so že sami po sebi vizualno privlačni.

V primeru, da so vaša sredstva za ustvarjanje kreativ omejena in želite dati večji poudarek tudi sporočilu, je boljša izbira Facebook.

Tretja možnost pa je, da preprosto prepustite odločitev algoritmu, ki bo na osnovi cilja kampanje sam izbral družbeno omrežje za prikaz posameznega oglasa in pozicijo, ki vam bo lahko prinesla boljše rezultate po nižji ceni.

Uporabnike lahko na obeh kanalih ciljamo prek treh glavnih tipov občinstev:

Facebook ponuja tudi širok nabor različnih oglaševalskih formatov – poleg standardnih slikovnih in video oglasov ponuja še bolj specifične, kot so:

Družbeno omrežje LinkedIn

LinkedIn poznamo kot poslovno družbeno omrežje, kjer v 60 % prevladujejo svetovni uporabniki stari od 25 do 34 let (Statista, 2023), ter je primerno predvsem za oglaševanje podjetjem (B2B). Zakaj?

Oglaševalska platforma LinkedIn Ads Manager ne omogoča samo ciljanja uporabnikov na osnovi demografije in interesov, ampak tudi posameznikovega področja dela, položaja, izkušenj in izobrazbe. Dodatno ponuja tudi možnost ustvarjanja občinstev po meri.

Med zanimivejšimi oglaševalskimi formati sta InMail, s pomočjo katerega oglasno sporočilo pride neposredno v uporabnikov LinkedIn nabiralnik (trenutno uporabno le zunaj EU), in obrazci za pridobivanje novih potencialnih strank (lead generation form).

Kakšne pa so slabosti oglaševanja na LinkedInu v primerjavi z ostalimi družbenimi omrežji? V nadaljevanju so omenjene tri izmed njih:

Če vas zanima, kako postaviti LinkedIn kampanjo v praksi, preverite naš blog Kako oglaševati na LinkedInu.

Družbeno omrežje Twitter oz. X

Twitter, oz. zdaj poznano kot X, je družbeno omrežje, ki temelji na deljenju mnenja o aktualnih stvareh s širšo publiko, v realnem času, v obliki krajših objav (nekdanjih “tweetov”). Tudi na X-u je najbolj zastopan segment uporabnikov med 25 in 34 leti, teh je kar 38,5%. (Statista, 2021). Prevladuje predvsem moško občinstvo z 56,4% % (Statista, 2021).

Twitter poleg klasičnih oblik ciljanja na osnovi demografije, interesov, interakcije s spletno stranjo ali mobilno aplikacijo in obstoječega seznama uporabnikov, omogoča še:

Te 3 možnosti so posebnost oglaševanja na X-u, ki jih na primer Facebook ali Linkedin ne ponujata.

Družbeno omrežje Snapchat

Snapchat je bil osnovan na osnovi t. i. snapov – fotografij ali videoposnetkov, ki po ogledu preprosto izginejo. Na njem v letu 2020 v ZDA prevladujejo mladi uporabniki – skoraj polovica (48 %) uporabnikov je mlajših od 25 let (Statista, 2020).

Snapchat omogoča ciljanje na osnovi demografije, lokacije, interesov in obnašanja, hkrati pa omogoča tudi možnost nalaganja seznama obstoječih kupcev, ustvarjanje podobnih občinstev ali ciljanje na osnovi interakcije uporabnika z vašim oglasom.

Poleg klasičnih oglaševalskih formatov in kolekcij na Snapchatu najdemo še dva zanimivejša, ki sta vredna omembe:

Družbeno omrežje TikTok

TikTok je najmlajše izmed omenjenih družbenih omrežij, a hkrati že eno izmed najpopularnejših. Temelji predvsem na deljenju krajših – do 60 sekund trajajočih – video vsebin, ki so v prvi vrsti zabavne narave. Na TikToku se zadržuje predvsem mlajše občinstvo – v ZDA je več kot 60 % uporabnikov generacije Z, ki so rojeni po letu 1996, torej uporabnikov mlajših od 25 let (Forbes, 2020).

TikTok omogoča ciljanje uporabnikov na osnovi interesov, vendar je le-to bistveno bolj omejeno kot na primer na Facebooku. Poleg tega omogoča še ciljanje na osnovi demografije, vrste mobilne naprave ter interakcije uporabnikov z vašimi oglasi ali pa interakcije uporabnikov s specifičnimi # (hashtagi). Dodatno je mogoče tudi ustvarjanje občinstev po meri in podobnih občinstev.

Oglaševalski formati na TikToku vključujejo video, ki se lahko pojavlja na različnih pozicijah znotraj aplikacije. Kot zanimivejše formate lahko izpostavimo:

Družbeno omrežje Pinterest

Pinterest je družbeno omrežje, kjer uporabniki iščejo predvsem ideje in navdih. V več kot 76,2 % ga uporabljajo ženske v starosti od 25 do 34 let (Statista, 2023; Hootsuite, 2020). Tudi ta temelji predvsem na vizualni izkušnji uporabnikov ter je priljubljen pri oglaševanju izdelkov, predvsem iz modne in lepotne industrije ali izdelkov za dom.

Pinterest omogoča ciljanje uporabnikov na osnovi demografije, interesov, ključnih besed, interakcije s spletno stranjo ali objavljenimi pini ter možnost nalaganja obstoječih seznamov kupcev in ustvarjanja podobnih občinstev.

Pinterestovi oglaševalski formati se pojavljajo v obliki pinov, ki temeljijo na kreativi (sliki ali videu) in se pojavijo na uporabniških straneh. Mogoče je uporabiti tudi nakupovalne pine (shopping pins), kjer lahko oglaševalci promovirajo posamezne produkte iz kataloga. Tudi tukaj najdemo že s Facebooka znana formata – vrtljive oglase in kolekcije.

Katera družbena omrežja so torej najbolj primerno za vaše produkte ali storitve?

Enostavnega odgovora, kje je najbolje oglaševati, žal ni. Za sprejem odločitve je najpomembnejše, da jasno opredelite svoje ciljne skupine ter ugotovite, na katerih družbenih omrežjih se zadržujejo in kje jih je mogoče najučinkoviteje doseči. Drugi korak je, da v odločevalski proces vključite še informacije o ciljih oglaševanja, razpoložljivem proračunu in oglaševalskih formatih, ki so na voljo oz. jih lahko pripravite.

Ko uspešno določite socialna omrežja z največ potenciala za svoje podjetje, jih v prvi fazi testirajte – le tako si boste lahko odgovorili na vprašanje, katera izmed njih so za vas najbolj profitabilna in v katero se splača vlagati največ na daljši rok.


Kljub kompleksnosti vprašanja lahko vseeno začrtamo nekaj osnovnih smernic glede izbire družbenega omrežja:

Pustite, da vam pomagamo odgovoriti na ključna vprašanja glede družbenih omrežij ter za vas postavimo oglaševalsko strategijo. Pišite nam na e-mail info@red-orbit.com ali nas kontaktirajte prek obrazca na spletni strani.

Oznake: družbena omrežjaFacebookInstagramLinkedinTikTok