Situacija: imate noro poslovno idejo, da bi nekaj prodajali na spletu ali pa imate svoje podjetje že dlje časa in ste se naposled odločili, da se svetu pokažete tudi na spletu. Kakšna lepa rima.
Najprej preračunavate stroške, ocenjujete prihodke in razmišljate o ciljni skupini za svoj produkt, nato pa postavite spletno mesto. Navdušeni ste nad izdelki, ki jih prodajate, zadovoljni ste, da je spletna stran lepa in le še čakate, da vas obiskovalci najdejo in … trara, bogastvo bo tu. Kruta spletna realnost je žal drugačna.
Obiskovalci vas ne bodo našli sami od sebe. Tudi če spletno stran delite med prijatelji na Facebooku in jo delijo prijatelji vaših prijateljev, je količina obiskovalcev na spletni strani prenizka, da bi se lahko ponašali s številom transakcij, kaj šele s profitabilnostjo. Za vse, ki vas prevevajo dvomi, dokler ne vidite številk, še preprost izračun: če dnevno na stran pripeljete 100 obiskovalcev in je povprečna konverzijska stopnja na strani 1 %, si lahko v enem dnevu obetate 1 transakcijo. Če k temu izračunu dodate še svojo maržo, boste kmalu ugotovili, ali bogastvo že trka na vrata.
Zavedamo se, da na začetku podjetniške poti ali vstopa v digitalno sfero sredstev za oglaševanje ne bo v neomejenih količinah, zato smo se odločili za prikaz optimalnega pristopa.
Tipični uporabniki spleta se najpogosteje nahajamo na družbenih omrežjih, iščemo po Googlu ali prebiramo razne spletne vsebine, ki nas zanimajo. Če smo uporabniki tam, se spodobi, da ste tam tudi vi – s predstavitvijo svoje enkratne ponudbe. Zato bomo v ta namen izkoristili oglaševanje z Google AdWords in na Facebooku.
Google AdWords nam sicer ponuja več različnih oglaševalskih kanalov, vendar se bomo tokrat zaradi omejenosti finančnih sredstev osredotočili le na oglaševanje na iskalniku, torej zakup ključnih besed, ter remarketing oglaševanje na Google Prikaznem omrežju, kar pomeni, da bomo ciljali uporabnike, ki so vašo stran že obiskali.
Da se bomo lažje razumeli: če prodajate lesena očala, boste na iskalniku zakupili ključne besede, povezane z lesenimi očali. Tisti uporabniki, ki že iščejo v iskalniku po ključnih besedah vašega produkta, so najbližje nakupu. Težava pa nastane, če vaš produkt nima veliko iskanj in je skoraj nepoznan. Takrat je neizbežna uporaba oglaševalskih kanalov, ki so namenjeni bolj začetnim fazam nakupnega procesa (Facebook, Google Prikazno omrežje, oglaševanje v Gmailu). Pri uporabnikih je namreč treba vzbuditi potrebo po izdelku. Šele potem ga bodo začeli iskati po ključnih besedah in šele takrat boste začeli dosegati nižji strošek na transakcijo. Predstavljajte si, da bi pred 10 leti prodajali lesena očala. Zgolj z zakupom ključnih besed vas ne bi nihče našel in zopet bi naleteli na težavo, da bi bilo na spletni strani premalo obiskovalcev.
Facebook bo vaš glavni vir za nove obiskovalce na spletni strani. Tam boste našli kar 75 % celotne slovenske populacije na internetu. Hkrati vam omogoča resnično kakovostno ciljanje svojih potencialnih kupcev. Povprečne cene za klik na spletno stran se gibljejo že od 0,10 € dalje.
Naj vas ne zavede dejstvo, da so uporabniki, ki pridejo na spletno stran prek iskalnika, bližje nakupu in bi se v tej maniri pri oglaševanju radi osredotočili zgolj nanje. Ne smemo namreč pozabiti, da ste novi in da je treba pri obiskovalcih ustvariti prepoznavnost in zaupanje. Uporabnikom je treba prek oglasov komunicirati ime vaše znamke, predstavljati ponudbo in izpostavljati glavne konkurenčne prednosti. Če bodo uporabniki videvali oglase z vizualno podobo vaše znamke/spletne strani, se jim bo ob obisku zdela bolj domača. Ljudje smo bolj naklonjeni poznanemu. Vem, poudarjam očitno, ampak v digitalnem svetu to pogosto pozabimo.
Če bodo uporabniki prvič obiskali vašo spletno stran, je možnost konverzije veliko manjša, kot pa če so uporabniki z znamko že seznanjeni. Z oglaševanjem na Facebooku boste tako poskrbeli, da vas bodo uporabniki spoznali, z zakupom ključnih besed na iskalniku pa, da bodo pri vas opravili nakup.
Z remarketingom bomo oglaševali tistim, ki so že obiskali spletno stran. Škoda bi bilo, da uporabniki, ki so nas že malenkost spoznali, pozabijo na nas. Remarketing je možen tako na Facebooku kot tudi na Google Prikaznem omrežju. Če nimate dovolj cekinčkov, potem predlagamo izbiro oglaševanja v slednjem omrežju, saj so v povprečju cene na klik nekoliko nižje kot pri remarketingu na Facebooku. Vsekakor pa je bolje oglaševati na obeh kanalih.
Na Facebooku smo širši javnosti pokazali, kako smo super. Recimo, da smo vložili 1000 €, za obisk spletne strani smo v povprečju plačali 0,15 €, kar pomeni, da smo na stran pripeljali 6.666 obiskovalcev. Te obiskovalce redno nagovarjamo z remarketing oglasi, kjer izpostavljamo naše konkurenčne prednosti. Ko se uporabnik odloči za nakup, nas bo v iskalniku našel pod imenom naše znamke ali pa po produktu, ki ga prodajamo. In tam se bo v večini zgodila transakcija.
Največji izziv seveda predstavlja začetek. Ko smo na spletu novi, ko potrebujemo določeno število obiskovalcev, ki se vračajo na spletno stran in generirajo prihodek, za katerega ne potrebujemo vložka v oglaševanje.
Ko bodo uporabniki v iskalnik začeli vpisovati ime naše znamke, se boste lahko veselili prvih malih zmag. To so namreč tisti uporabniki, ki bodo z največjo verjetnostjo generirali transakcijo. Prodaja se bo začela odvijati, vi pa se boste lahko posvetili novim borbam, ki jih ponuja digitalni svet.
Ampak ni vse tako sivo, kot se morda sliši. S pravimi strategijami, pristopi in izračuni bo zmaga vaša.
Srečno!