Ko je Google začel rangirati spletne strani na podlagi Page Ranka − številčne vrednosti 1−10, ki je (bila) odvisna od števila in (kasneje) kvalitete povratnih povezav na vsako spletno stran −, je bila to ena večjih sprememb. Zakaj? Razlika med SEO pred in SEO po PR-ju je v tem, od koga so odvisni kriteriji za spletno stran. On-site SEO, število in pogostost ključnih besed na spletni strani, torej najpomembnejši kriterij pred PR-jem, je stvar, na katero vpliva lastnik spletne strani. Torej prva oseba. Povratne povezave so tisto, na kar lastnik svoje spletne strani ne more vplivat. Prihajajo od drugod. Za avtoriteto tvoje spletne strani je torej odgovoren nekdo drug. Tretja oseba. In tukaj je sedaj velika razlika. Sam si tako na svoji spletni strani lahko počel, kar si želel, ampak če nekdo drug ni pokazal, da je tvoja stran pomembna, nisi prišel daleč.Shift se je torej zgodil v tem, da nisi več mogel sam vplivati na pozicije tvoje strani. In tukaj je razlika velika.
Ugotovili smo, da so povratne povezave tista izjema, pri kateri smo odvisni od drugih. Backlinki pa so pomemben del vsakodnevnega dela vsakogar, ki se ukvarja z optimizacijo. In če smo čisto iskreni, so backlinki (na takšen ali drugačen način) pomemben del tega, s čimer se ukvarjajo agencije. Pomemben del tega, s čimer se vsak dan v službi ukvarjam tudi sam. In če želimo to početi še naprej, moramo vedeti, kaj se bo zgodilo v nadaljevanju. Bodo povratne povezave res postale nepomembne? Ali Google že razvija kaj drugega, kar bo nadomestilo povratne povezave? Moj odgovor je ne. Vsaj zaenkrat še ne. Poglejmo zakaj.Na današnjem spletu enostavno nimamo še ničesar, kar bi lahko kvalitetno nadomestilo povratne povezave. Nimamo nečesar, kar bi nadomestilo prenos avtoritete, ki ga zagotavlja tretja oseba.Pri prvi osebi je Google tudi že stopil korak naprej. Author rank in author tagi bodo zahtevali, da se bodo lastniki in pisci vsebin na posamezni spletni strani javno podpisali, da bodo pisali na različnih spletnih straneh in čim več. Tudi da bodo sodelovali, komentirali in objavljali komentarje. A to je še vedno le prva oseba …
Nahaja se na socialnih omrežjih. Povratne povezave so lahko zelo enostavno zamenjane s socialnimi omrežji, vendar stvari še niso tako daleč. Težav je kar nekaj. Največja je verjetno ta, da Google nima resnega dostopa do pomembnega odstotka objav na socialnih omrežjih. Še vedno se jih največ zgodi na Facebooku, zato Googlu nikoli (iz, recimo da, razumljivih razlogov) ni uspelo dobiti polnega dostopa do vseh vsebin na Facebooku. In če ne moreš analizirati celotnega vzorca oz. ni jasno, kakšen del vzorca analiziraš, ne moreš posploševati. Na drugi strani Google+ enostavno še ni tako velik, da bi Google lahko rekel, ok, to je reprezentativen vzorec. In če ni reprezentativen vzorec, potem to ne more biti glavni ali pomembni kriterij za avtoriteto in posledično razvrščanje spletnih strani. Google mora zaenkrat samo poskušati čim bolje razumeti povratne povezave in prepoznavati tiste spamerske, ker pač drugega kriterija iz kategorije tretje osebe enostavno nima.Tudi različnim socialnim omrežjem trenutno še ne uspeva ustavljati spamerjev na kvaliteten način, tako da bi bilo mogoče nepravično dvigovati avtoriteto nekaterim stranem, ki si tega ne bi zaslužile, če bi Google dane informacije jemal resneje. Tudi to je nekaj, kar se bo v prihodnosti še izboljšalo − tako kot se je pri povratnih povezavah.
Imamo namreč področje, kjer je ta stvar že mogoča. Tam lahko vidimo, kako Google močneje uporablja tretje signale. Gre namreč za local search, iskanje podjetij glede na lokacijo njihovih fizičnih poslovalnic. Tukaj (seveda veliko bolj v tujini kot pri nas) obstajajo “socialna omrežja”, nad katerimi Google sicer nima nadzora, ima pa dostop do njihovih podatkov. Gre za različne portale, kjer uporabniki ocenjujejo in komentirajo izkušnjo v neki restavraciji, trgovini ali hotelu. Med pomembnejšimi naj izpostavim recimo Yelp ali Tripadvisor. In od tukaj lahko razumemo, kako bo Google uporabljal podatke iz socialnih omrežjih za vse druge iskalne rezultate.Če pogledamo katerega izmed iskalnih rezultatov iz lokalnega iskanja, vidimo, da se poleg rezultata pojavljajo ocene in komentarji, ki jih Google pobere iz različnih drugih spletnih strani. Te druge spletne strani morajo, za razliko od Facebooka, imeti te podatke javno podane, saj želijo pridobivati obisk z Googla. To pomeni, da lahko Google (vsaj tako misli) te podatke uporabi tudi zase. Ali in kako močno Google uporablja te signale za rangiranje lokalnih strani, ni čisto jasno, jasno pa je, da jih.In po tem lahko sklepamo, da bomo v roku nekaj let lahko ob klasičnih iskalnih rezultatih videli, koliko ljudi jih je delilo na socialnih omrežjih, koliko ljudi je bilo z njimi zadovoljnih in koliko ne, vse to pa bo močno vplivalo na pozicijo vaše spletne strani v iskalnikih.
Vse skupaj sedaj pomeni, da bo pridobivanje povratnih povezav še dolgo časa pomemben del mojega dela. In tudi vašega, če aktivno delate na optimizaciji vaše strani, oziroma vaše spletne agencije, če nekdo drug aktivno dela na optimizaciji vaše spletne strani. In še pomembneje, tega se morate zavedati, če se vi še ne ubadate s to »težavo«, vaša konkurenca že nekaj let zbira povratne povezave, zato jih bo vsak dan težje uloviti. In ker bodo še dolga leta pomemben kriterij, bo to še težje čez pol leta in čez eno leto.Zato zdaj odložimo tole pisanje (oz. vi branje) in pridobimo nekaj (kvalitetnih, ne spamerskih!) povratnih povezav za vašo spletno stran.