Niti sam Božiček letos ne ve točno, kaj bo za pridne trgovce odložil pod smrečice. Izzivi, ki jih je prinesla pandemija koronavirusa, lahko močno ovirajo trgovce – trgovine in nakupovalna središča so začasno zaprti. V potrošnikih, ki porabljajo več časa in denarja na spletu, so se prebudila nova vedenja – v nastajanju je trend, ki bi lahko postal trajen.
V času po Black Fridayu smo uporabniki največkrat takoj začeli z razmišljanjem o tem, kaj bomo svojim najdražjim pustili pod jelko. Črni petek ali t. i. Black Friday zaznamuje začetek najbolj priljubljene nakupovalne sezone v letu, ko vsi potrošniki hitimo z nakupovanjem daril. Več o trendih nakupovanja na Črni petek v letu 2019 piše Mojca v svojem blogu.
Novi virus postavlja na preizkušnjo tudi dolgoletne tradicije prazničnega nakupovanja. Uporabniki se sprašujejo, kaj, kje in kdaj bodo nakupili za novoletno obdarovanje. Imajo težavo pri izbiri daril, ker ne poznajo primerne spletne trgovine ali nimajo pravih idej, s čim obdariti svoje najdražje. Poskrbite, da jim ta del olajšate vi, v svoji spletni trgovini, kjer jim lahko pripravite zelo nazoren pregled po kategorijah (darila zanjo, darila zanj), na družbenih omrežjih pa jim morda ponudite osebnega asistenta v živo, kar preko video klica. 🙂
Ta praznik ne bo podoben nobeni praznični sezoni, za katero mislim, da jo je kdo od nas kdaj videl.
– Chip Bergh, izvršni direktor Levi Strauss & Co.
Z veliko gotovostjo lahko trdimo, da se bodo prav vsi kupci v veliki meri preselili online, tudi tisti, ki prej nikoli niso naročali v spletnih trgovinah. Dejstvo pa ostaja, veliko njih ne pozna digitalnega nakupovanja, zato jim ponudite maksimalno podporo, npr. preko klicnega centra (tukaj bodite pozorni, da uporabnik čim hitreje vidi kontaktno številko tudi na spletni strani).
Rada bi vam predstavila nekaj ključnih elementov v digitalnem marketingu, ki bodo lahko pozitivno vplivali na dinamičnega uporabnika med prazničnim nakupovanjem oziroma nakupovanjem kadarkoli od zdaj naprej. Bodite pripravljeni na nove izzive še pred vašo konkurenco!
Ste vedeli, da kar 38 % uporabnikov začne praznično nakupovanje že oktobra? Veliki trgovci se zavedajo, da kupci ne čakajo na črni petek, da bi se začeli ukvarjati s svojimi seznami daril. Nekateri začnejo že krepko pred Črnim petkom. Drugi izkoristijo slednjega, da nakupijo nekatere prej ogledane produkte po ugodnejših cenah. Tretji pa se bodo takoj po Črnem petku udobno namestili v svojem naslanjaču in naredili celotno raziskavo, kje bodo letos nakupili preostala božično-novoletna darila. Zato pohitite in se čim prej pripravite na praznične nakupovalce.
Trije od desetih potrošnikov trdijo, da bodo letos praznične nakupe začeli prej kot običajno, medtem ko jih 1/10 pričakuje, da bodo odlašali, kaže študija družbe Coresight Research (vir: ThinkwithGoogle), ki je prejšnji mesec anketirala 1116 ameriških uporabnikov interneta, starejših od 18 let. Trgovci bodo storili vse, da bodo te odlašajoče uporabnike nagovorili.
Dragi trgovci, razmislite o zgodnjem začetku svoje praznične oglaševalske kampanje, ki naj nosi sporočilo “Nakupujte varno, kupujte zgodaj”, saj s tem svojim kupcem sporočite, da naj tokrat razmislijo vnaprej, se organizirajo in si zagotovijo zgodnjo dobavo izbranih daril. S tem lahko poskrbite tudi, da boste razbremenili trgovine, če oziroma ko se bodo odprle.
Zakaj ne bi usmerili uporabnika, da opravi večji del svojih nakupov preko interneta, namesto da v prepolnih trgovskih centrih trgovine pokajo po šivih? Vsi trgovci se že zdaj trudijo, da bi se izognili logističnim nočnim moram v zadnjem trenutku, ki lahko povečajo njihove stroške. Zato so police že založili z rdečim in zelenim dekorjem.
Osebni podatki vaših strank so resnično najbolj dragoceno orodje, ki ga imate v svoji orodjarni.
Ker se potrošniki na spletu selijo med različnimi kategorijami, je nujno, da si zamislimo nakupno pot uporabnika. Večji trgovci se leta poglabljajo v pomen izkoriščanja lastnih podatkov, da bi začrtali povezano potovanje strank in optimizirali potrošniško izkušnjo.
Poznate občutek, ko pridete v trgovino in vas takoj začne nadlegovati prodajalec, vi pa se želite najprej razgledati? V inbound marketingu nakupnemu odločanju kupca pravimo nakupna pot. Nakup torej ni neko takojšnje dejanje, ampak je proces, ki ima tri pomembne stopnje (zavedanje, premislek, odločitev). S poznavanjem nakupne poti lahko pripravimo pravo vsebino za vse kupce, ki so na različnih stopnjah nakupne poti. Kupce izobražujemo na vseh treh stopnjah in jih na naraven način vodimo skozi proces nakupa.
Namesto da bi jih silili v nakup, ko nanj še niso pripravljeni, raje upoštevamo njihov proces nakupnega odločanja in jim pri tem pomagamo.
Pripravite kampanjo za vse kupce, ki niso dokončali svojega nakupa v času Črnega petka in jih spomnite, da so v svoji nakupni košarici ali na wish-listi pustili produkte, ki ste jih samo zanje znižali ali jim zagotovili brezplačno dostavo. Ponudite jim priložnost, da svoj nakup dokončajo pri vas.
(vir: Mimovrste)
Danes je lepota videa v tem, kako prilagodljiva je lahko njegova vsebina. Ker se potrošniki še naprej najboljše odzivajo na video vsebine, ti predstavljajo večjo priložnost za zagotavljanje usmerjenih, prilagojenih izkušenj, ki pritegnejo pozornost.
Vzemimo krasen primer predprazničnega videa podjetja Amazon, ki odseva močan vpliv na ljudi zaradi COVID-19. Toliko bolj zanimiv je tudi zato, ker so ga posneli na različnih lokacijah v naši čudoviti Ljubljani.
Najbolj navdihujoče pa je njegovo sporočilo, da se mora vse skupaj nadaljevati, kljub virusu, ki je del nove realnosti našega vsakdana.
Sodelujte z mikro influencerji in preko njih usmerite potencialnega kupca na svoje spletno mesto. Z informativnimi in zabavnimi vsebinami poskrbite, da bo kupec našel pot do vaših spletnih prodajnih polic.
Pripravite video vsebine ali pa se odločite in letos bodite drugačni! Ponudite svojim kupcem in ostalim uporabnikom novo izkušnjo – svetovanje preko webinarja (lahko v živo preko FB LIVE ali pa preko orodij, kot sta Webinarjam ali Zoom PRO). S tem lahko pridobite zveste uporabnike in njihove kontaktne podatke, preko katerih jim kasneje lahko ponudite brezplačno zavijanje prazničnih daril iz svoje spletne trgovine. Vsem uporabnikom, ki se registrirajo na vaš webinar, lahko pošiljate uporabne nasvete pri izbiri daril, jim ponudite dodatni popust preko PROMO kod itd.
Avtomatizacija ni samo tehnološka funkcija. To je poslovna nujnost v času dinamičnega uporabnika.
Današnji tržniki se spopadajo z različnimi podatki na več platformah, pa tudi z večjimi zahtevami za doseganje operativne učinkovitosti. Uvedba marketing automation sistema prihrani čas in denar pri operativnih in utečenih procesih. Na ta način se zaposleni v marketingu lahko osredotočajo na delo, ki prinaša visoko dodano vrednost. Veliko podjetij že ima neke vrste rešitev za pošiljanje e-mail sporočil obstoječim ali potencialnim kupcem. Lahko gre za funkcionalnost CRM rešitve, lahko uporabljajo spletnega ponudnika, kot je MailChimp, ali pa so razvili čisto svoj sistem. Za veliko večino malih podjetij je e-mail marketing primarni kanal pridobivanja novih kupcev in tudi primarni kanal za ohranjanje kupcev. Delo marketinga se tako ne ustavi pri iskanju novih kontaktov, temveč z njimi ustvarja odnos in jih pomika naprej po njihovi nakupni poti.
V Red Orbitu imamo še veliko idej za vse spletne ponudnike. Polagamo vam na srce, da dobro premislite predvsem o svoji marketinški strategiji za leto 2021, kajti kupci so se zdaj zagotovo v veliki meri prebudili in zato je prvotnega pomena, da se dobro pripravite na novo ero spletnega nakupovanja.
Praznična sezona se je začela, še preden ste se tega zavedeli. Da bi se vsi skupaj izognili stresu pred prazniki, pozovite svoje uporabnike k nakupu že zdaj, ponudite jim nekaj dobrih idej za božična darila in poskrbite, da bodo svoja praznična nakupovanja opravili pravočasno in brez večjega stresa.